Notat
Modtager(e)
> UFU
Bilag 14. Eksempler på aktiviteter under omkostningskategorierne
Som det fremgår af bilag 1, har institutionerne indberettet omkostninger under
seks kategorier. Nedenfor fremgår eksempler på aktiviteter, der er indberettet
omkostninger for under hver kategori.
-
Annoncering og opsøgende rekruttering for ordinær uddannelse:
Annoncering
online og i konventionelle medier, Study in Denmark, skiltning om institutio-
nens uddannelser, særlige annonceringsindsatser i udkantsområder for ud-
dannelsesmuligheder uden for de store byer, særlige annonceringsindsatser
vedr. STEM-uddannelser.
Markedsføring ifm. Reguleret efter- og videreuddannelse:
Annoncering online
og i konventionelle medier, information om omstillingsfonden, information om
efteruddannelse rettet mod specifikke erhverv.
Øvrige udgifter til markedsføring:
Søgeoptimering, annoncering af forsknin-
gens døgn, forskningskommunikation, branding af institutionen generelt.
Vejledning om studievalg:
Omkostninger til åbent hus, brobygning, messer,
løn til studievejledere, der vejleder om optag, information om ledige studie-
pladser i august.
Indtægtsdækket virksomhed:
Annoncering mv. for ikke-reguleret efter- og
videreuddannelse.
Intern kommunikation og udarbejdelse af stillingsopslag:
Omkostninger til drift
af intranet, hjemmeside, interne nyhedsbreve, udgifter til jobindex, information
om ledelsesbeslutninger til medarbejdere.
7. november 2020
Uddannelses- og
Forskningsministeriet
Koncern Økonomi
Børsgade 4
Postboks 2135
1015 København K
Tel. 3392 9700
www.ufm.dk
CVR-nr. 1680 5408
-
-
-
-
-
Side 1/1