Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte
Bredgade 43,
1260 København
Att. Kontorchef Nicolai Ebsen
Vedrørende markedsføringsudgifter
–
Danmarks Tekniske
Universitet
Uddannelses- og Forskningsministeriet har ved brev af 30. september 2020 udbedt
sig oplysninger om midler anvendt på markedsføringsaktiviteter i 2017, 2018 og
2019.
De ønskede oplysninger findes i vedlagte bilag.
Til opgørelsen af omkostningerne under ordinær uddannelse skal det bemærkes,
at lønandelen er skønsmæssigt estimeret, idet der ikke gennemføres tidsregistre-
ring på dette detaljeringsniveau på DTU.
For så vidt angår omkostningerne til annoncering rettet mod udenlandske stude-
rende, omfatter det i al væsentlighed oversættelse af dansk informationsmateriale
til engelsk, ligesom der i denne sammenhæng ikke skelnes mellem EU-borgere og
ikke-EU borgere. Omkostningerne er derfor ligeligt fordelt mellem de to kategorier.
Omkostningerne til reguleret efter-
og videregående uddannelser er for DTU’s ved-
kommende steget i perioden, hvilket hænger sammen med DTU’s etablering af
centeret DTU
Learn for Life med en samtidig satsning på at øge DTU’s efteruddan-
nelsestilbud til danske virksomheder.
Omkostningerne til markedsføring under indtægtsdækket virksomhed er generelt
meget beskedne i forhold til den samlede årlige omsætning på 300 mio. kr. (2019),
svarende til 0,9 promille.
Øvrige omkostninger til markedsføring er i vidt omfang knyttet til én begivenhed,
High Tech Summit, hvor markedsføringsomkostningen er en iboende nødvendig-
hed og som i øvrigt dækkes via deltagerbetaling.
19. oktober 2020
CNI
CVR-nr. DK 30 06 09 46
Danmarks Tekniske Universitet
Ledelse og Administration
Anker Engelunds Vej 1
Bygning 101
2800 Kgs. Lyngby
Tlf.. 45 25 25 25
Dir. 45 25 10 02
www.dtu.dk