Ministeren
Uddannelses- og Forskningsudvalget
Folketinget
Christiansborg
1240 København K
I brev af 28. oktober 2020 har udvalget efter ønske fra Kristian Hegaard og Katrine
Robsøe (RV) stillet mig følgende spørgsmål:
Alm. del spørgsmål 29
Vil ministeren oplyse, hvad ministeren forstår som reklamer, og vil ministeren vide-
re oplyse, hvad ministeren forstår som annoncer? Spørgsmålet stilles som opfølg-
ning på samråd den 27. oktober 2020, jf. samrådsspørgsmål A og B.
Svar
Under samrådet oplyste jeg, at Uddannelses- og Forskningsministeriet har ind-
samlet data om markedsføringsudgifter mv. i 2019 på de videregående uddannel-
sesinstitutioner under Uddannelses- og Forskningsministeriet til brug for min be-
svarelse af UFU alm. del spm. 134 (2019-20).
Idet jeg henviser til mit svar på UFU alm. del spm. 23, fremgår det af spørgeram-
men til dataindsamlingen hvilke typer udgifter, der indgår i de forskellige kategori-
er.
I tillæg hertil vil institutionernes følgebreve i visse tilfælde nævne eksempler på
markedsføringsudgifter, som institutionerne har indberettet under de forskellige
kategorier. Følgebrevene vedlægges min endelige besvarelse af UFU alm. del
spm. 134 (2019-20).
10. november 2020
Uddannelses- og
Forskningsministeriet
Børsgade 4
Postboks 2135
1015 København K
Tel. 3392 9700
www.ufm.dk
CVR-nr. 1680 5408
Ref.-nr.
184286
Med venlig hilsen
Ane Halsboe-Jørgensen
Side 1/1