Transportudvalget 2020-21
TRU Alm.del
Offentligt
2371377_0001.png
Hector Rail AB
Att.: Björn Nettervik
Svärdvägen 27
S-182 33 Danderyd
Carsten Niebuhrs Gade 43
1577 København V
Telefon +45 7221 8800
Fax 7262 6790
[email protected]
www.tbst.dk
Sagsnr.:TS10500-00241
Dato:11-01-2019
Afgørelse om ophævelse af forbud
Afgørelse:
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen (herefter styrelsen) har truffet afgø-
relse om ophævelse af forbud til Hector Rail AB om transport af sæt-
tevogne læsset på ”lommevogne”, som blev udstedt den 8. januar
2019.
Fra modtagelsen af denne afgørelse kan Hector Rail AB genoptage
transport af sættevogne læsset på lommevogne gennem Danmark.
Begrundelse:
Styrelsen har vurderet, at Hector Rail AB ved fremsendt dokumenta-
tion (se sagens oplysninger) og ved telefonsamtale af 11. januar
2019, har opfyldt forbuddets 4 betingelser for ophævelse af samme jf.
nedenfor.
1. Beskrivelse af kontrollen for korrekt montering og sik-
ring af, at kongetappen er korrekt låst fast i skam-
mel/saddel:
Hector Rail AB har fremsendt en intern beskrivelse (dokument-
nummer 5.06.002, udgave 2) af 04.10.2016, som beskriver
hvorledes korrekt lastning af sættevogne og kontrol af låsning
foretages. Dokumentet er efterfølgende blevet opdateret og en
ny udgave 3 af 10.01.2019 er fremsendt til styrelsen.
Endvidere har Hector Rail AB fremsendt deres checkliste for
togsætklargører, som også er en del af lokomotivførernes ma-
nual. Denne beskriver ligeledes, hvordan det kontrolleres, at
sættevognen er korrekt låst fast til lommevognen.
Endvidere er fremsendt kursusbeskrivelse for uddannelse i
lastsikring af intermodale enheder samt kursusbevis for Hector
Rails hovedinstruktør på disse kurser.
Side 1 (3)
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0002.png
2. Dokumentation for at en uvildig fagekspert har vurderet
kontrolmetoden og fundet den tilstrækkelig til at sikre,
at ”kongetappen” er korrekt låst fast i skammel/saddel:
Styrelsen har lagt til grund, at den uvildige fagekspert (Staffan
Rittgård, Rail-X AB) i sin vurdering har beskrevet, at kontrol-
procedurerne opfylder kravene, der skal sikre, at sættevog-
nene er læsset og fastlåst på ”lommevognene”. Den uvildige
fagekspert gør opmærksom på, at de beskrevne procedurer
kræver, at skammel/saddel er korrekt vedligeholdt og bliver
inspiceret regelmæssigt. Hector Rail AB har hertil oplyst styrel-
sen, at vedligeholdelsen og inspiceringen af skammel/saddel
forestås af deres ECM (vedligeholdelsesansvarlige enhed).
3. Redegørelse for fageksperts kompetencer:
Ud fra den fremsendte dokumentation og telefonsamtale af 11.
januar 2019 er styrelsen orienteret om, at den uvildige fagek-
spert er en del af en certificeret ECM og derigennem har doku-
menteret at have de fornødne kompetencer. Fagekspertens
kompetencer indgår således som en del af grundlaget for certi-
ficering som ECM.
Den pågældende ECM er uafhængig af Hector Rail AB.
4. Dokumentation for hvordan kontrollen er indarbejdet i
Hector Rails sikkerhedsledelsessystem:
Styrelsen har set den opdaterede kontrolprocedure på svensk.
Ved telefonsamtale af 11. januar 2019 er det blevet bekræftet
af Hector Rail AB, at den opdaterede procedure er oversat til
tysk af hensyn til de vogne, der læsses i Tyskland. På den bag-
grund vurderer styrelsen, at kontrolproceduren er implemente-
ret på betryggende vis i Hector Rail ABs sikkerhedsledelsessy-
stem.
Sagens oplysninger:
Telefonnotat af 11. januar 2019 med Hector Rail AB ved Bjôrn
Nettervik, dok nr.
Email af den 10. januar 2019 fra Hector Rail, ”SV: Transport af
sættevogne, sagsnummer TS10500-00241”, dok.nr.: 6094490
med følgende bilag:
- ”Examination Statement HR” fra RailX, (uvildig fagek-
spert), dok.nr.: 6094491.
E-mail af den 10. januar 2019 fra Hector Rail, ”Hector Rail
fremsender opdateret kontrolprocedure,” dok.nr.: 6095625
med følgende bilag:
- ”5.06.002 lastsäkring av intermodala enheter, version
1901.”
Side 2 (3)
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0003.png
E-mail af 9. januar 2019 fra Hector Rail ”SV: Transport af sæt-
tevogne, sagsnummer TS10500-00241”, dok.nr.: 6091541
med følgende bilag:
- ”Checklista intermodala enheter utg. 3”, dok.nr.:
6091543
- ”5.06.002 Lästsikring av intermodala enheter”, dok.nr.:
6091542.
E-mail af 8. januar 2019 fr Hector Rail AB, ”Hector Rails ansøg-
ning af dokumentation”, dok.nr.: 6081025 med følgende bilag:
- ”Checklista intermodala enheter utg 3”, dok.nr.:
6081026.
E-mail af den 8. januar 2019 fra Hector Rail AB, ”Hector Rail:
fremsender dokumentation”, dok.nr.: 6081581 med følgende
bilag:
- ”5.05.001. utbildningsplan i lastsäkring av intermodala
enheter” ,dok.nr.: 6081585.
- ”2014-09-19_133_Roberth Gustafsson_LIE”, dok.nr.:
6081584.
- “Lastsäkring af intermodala enheter”, dok.nr.: 6081582
E-mail af 8. januar 2019 fra Hector Rail AB, ”Hector Rail: Do-
kumentation nr. 2 (bilag gemt særskilt”, dok. nr. 6081603 med
følgende bilag:
- ”WG: regulation Germany for technical control of trailer
wagons and trailers loaded on rail”, dok. Nr. 6081706
E-mail af 8. januar 2019 fra Hector Rail AB, ”Hector Rail: Do-
kumentation 3 (bilag gemt særskilt), WG mail af 8. januar
2019 kl. 15.02”, dok. nr. 6081606, med følgende bilag:
- ”VDV 758 – bilag 1 til WG mail 8. januar 2019 kl.
15.02”, dok. nr. 6081714
- ”AVV Anlage 9 EN – bilag 2 til WG mail af 8. januar
2019 kl. 15.02”, dok nr. 6081716
- ”AVV Anlage 9 DE – bilag 3 til WG mail af 8. januar
2019 kl. 15.02”, dok. nr. 6081720
Hjemmel:
Afgørelsen udstedes med hjemmel i jernbaneloven § 75, stk. 1.
Med venlig hilsen
Claus René Pedersson
Kontorchef
Side 3 (3)
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0004.png
CFL Cargo Danmark ApS
Att.: Sikkerhedschef Dennis Larsen
Industrivej 4 D
DK
6330 Padborg
Carsten Niebuhrs Gade 43
1577 København V
Telefon +45 7221 8800
Fax 7262 6790
[email protected]
www.tbst.dk
Sagsnr.:TS10500-00242
Dato:14-01-2019
Afgørelse om ophævelse af forbud
Afgørelse:
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen (herefter styrelsen) har truffet afgø-
relse om ophævelse af forbud til CFL Cargo Danmark ApS (herefter
CFL Cargo) om transport af sættevogne læsset på
”lommevogne”,
som blev udstedt den 8. januar 2019.
Fra modtagelsen af denne afgørelse kan CFL Cargo genoptage trans-
port af sættevogne læsset på lommevogne gennem Danmark.
Begrundelse:
Styrelsen har vurderet, at CFL Cargo ved fremsendt dokumentation
(se sagens oplysninger), har opfyldt forbuddets 4 betingelser for op-
hævelse af samme jf. nedenfor.
1. Beskrivelse af kontrollen for korrekt montering og sik-
ring af, at kongetappen er korrekt låst fast i skam-
mel/saddel:
CFL Cargo har fremsendt en procedure for kontrol af skammel,
lås og korrekt læsning af sættevogne i lommevogne (Procedure
nr. 03-2019-01-08). Proceduren er ny, men TX Logistik, der
foretager læsning og losning på vegne af CFL Cargo har altid
haft lignende procedure for denne kontrol. Eneste forskel er
nu, at der er krav fra CFL Cargo om, at frekvensen af kontrol-
len øges og derfor skal udføres hver gang.
CFL Cargo har redegjort for, at de ikke foretager læsning og
losning, men at det udføres af TX Logistik efter kontrakt ved
terminalen i Padborg.
Endvidere har CFL Cargo redegjort for, at hastigheden ikke
overstiger 40 km/t for det omhandlede materiel.
Herudover har CFL Cargo fremsendt procedure for godsefter-
syn (NR 07-2014-01-28 Godsvognseftersyn
procedure
Side 1 (4)
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2018-02-10) samt oplyst, at der foreligger uddannelse, herun-
der efteruddannelsesplaner for deres personale omkring klar-
gøringsprocedurer.
2. Dokumentation for at en uvildig fagekspert har vurderet
kontrolmetoden og fundet den tilstrækkelig for at sikre,
at ”kongetappen” er korrekt låst fast i skammel/saddel:
Styrelsen har lagt til grund, at den uvildige fagekspert (Otto
Heinrich Rentschler) i sin vurdering har beskrevet, at kontrol-
procedurerne opfylder kravene der skal sikre, at sættevognene
er læsset og fastlåst
på ”lommevognene”.
Herudover redegør han for, at for at kontrolproceduren skal
fungere, er det et krav, at de involverede aktører er uddannet
og får efteruddannelse løbende ift. det job de udfører og der-
med også den kontrol de skal forestå.
Herudover har han oplyst, at implementering af procedurerne
bør overvåges som minimum ved stikprøver af CFL Cargo hos
TX Logistik.
Det er desuden vigtigt, at det tog, som CFL Cargo overtager
fra TX Logistik eller andre bør overvåges stikprøvevis, for at
sikre at procedurerne virker.
3. Redegørelse for fageksperts kompetencer:
Ud fra den fremsendte dokumentation er styrelsen orienteret
om, at den uvildige fagekspert har egen ingeniør virksomhed
med speciale i togvogne og har dokumenteret at have de for-
nødne kompetencer.
Den pågældende fagekspert er uafhængig af CFL Cargo.
4. Dokumentation for hvordan kontrollen er indarbejdet i
CFL Cargos sikkerhedsledelsessystem:
CFL Cargo har oplyst, at de i deres sikkerhedsledelsessystem
har identificeret sikkerhedskritiske processer, som gør, at de
løbende foretager interne inspektioner af procedurerne i for-
hold til deres risikoprofil.
For netop at sikre, at den nye kontrolprocedure (Procedure nr.
03-2019-01-08) ikke kun implementeres i CFL Cargos sikker-
hedsledelsessystem, er proceduren sendt til øverste sikker-
hedsansvarlige hos TX Logistik.
På den baggrund vurderer styrelsen, at kontrolprocedurerne på
betryggende vis er implementeret i CFL Cargos sikkerhedsle-
delsessystem.
Side 2 (4)
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0006.png
Sagens oplysninger:
E-mail fra CFL Cargo af 8. januar 2019,
”TS10900-
00055” med dokumentation for fageksperts kompeten-
cer, dok. nr. 6081755 med følgende bilag:
- Anschlussbahnleriter, dok. nr. 6081756
- Lebenslauf Stand 05.2018, dok. nr. 6081757
- EBL-Zeugnis g, dok. nr. 6081758
- Ingenieurseugnis, dok. nr. 6081759
E-mail fra CFL Cargo af 9. januar 2019,
”TS10500-
00242” med dokumentation for procedurer m.v., dok.
nr. 6092230 med følgende bilag:
- TS10500-00242 TBSt forbud lommevogne, dok. nr.
6092231
o
AW Procedure for checking the correct posi-
tioning and locking of Kingpin in Seat, dok.
nr. 6094133
o
Mail
Procedure for checking the correct po-
sitioning and locking of Kingpin in Seat, dok.
nr. 6094114
o
NR 03-2019-01-08 Jernbanesikkerhed
pro-
cedure for control af korrekt placering samt
læsning af Kingpin i skammel-stol, dok nr.
6094108
o
Re Approval of procedure at CFLDK, dok. nr.
6094101
o
Skærmbillede 2019-01-09 kl. 15.12.06, dok.
nr. 6093645
E-mail fra CFL Cargo af 10.
januar 2019, ”Re: TS10500-
00242, forbud mod transport af sættevogne læsset på
lommevogne”, dok. nr. 6094294
E-mail fra CFL Cargo af 14. januar 2019,
”Re: TS10500-
00242, forbud mod transport af sættevogne læsset på
lommevogne”, dok. nr. 6099353, med følgende bilag:
- TS10500-00242, dok nr. 6099354
o
NR 07-2014-01-28 Godsvognseftersyn
pro-
cedure
2018-02-10
o
Sicherheitsbewertungsbericht_Ver-
ladung_von_Sattelaufliegern_auf_Taschen-
wagen_Nr. 2019_01_01
o
Skærmbillede 2019-01-13 kl. 17.16.21
o
Skærmbillede 2019-01-13 kl. 17.17.47
E-mail
fra CFL Cargo af 14. januar 2019 ”Endelig rap-
port fra fagekspert: TS10500-00242, forbud mod trans-
port af sættevogne læsset på lommevogne”,
dok. nr.
6103645 med følgende bilag:
Side 3 (4)
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0007.png
-
Sicherheitsbewertungsbericht_Verladung_von Satte-
laufliegern_auf_Taschenwa-
gen_Nr._2019_01_01_Rev. 2, dok. nr. 6103646
Hjemmel:
Afgørelsen udstedes med hjemmel i jernbaneloven § 75, stk. 1.
Med venlig hilsen
Claus René Pedersson
Kontorchef
Side 4 (4)
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0008.png
DB Cargo Scandinavia A/S
Spotorno Alle 12
2630 Taastrup
Att.: Jan Seiling Augustensen
Carsten Niebuhrs Gade 43
1577 København V
Telefon +45 7221 8800
Fax 7262 6790
[email protected]
www.tbst.dk
Sagsnr.:TS10500-00244
Dato:17-01-2019
Sagsbehandler: CABD
Afgørelse om ophævelse af forbud
Afgørelse:
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen (herefter styrelsen) har truffet afgø-
relse om ophævelse af forbud til DB Cargo Scandinavia A/S om trans-
port af sættevogne læsset på ”lommevogne”, som blev udstedt den 8.
januar 2019.
Fra modtagelsen af denne afgørelse kan DB Cargo Scandinavia A/S
genoptage transport af sættevogne læsset på lommevogne gennem
Danmark.
Begrundelse:
Styrelsen har vurderet, at DB Cargo Scandinavia A/S, ved fremsendt
dokumentation (se sagens oplysninger) af 16. januar 2019 og 17. ja-
nuar 2019, har opfyldt forbuddets 4 betingelser for ophævelse af
samme, jf. nedenfor.
1. Beskrivelse af kontrollen for korrekt montering og sik-
ring af, at kongetappen er korrekt låst fast i skam-
mel/saddel:
DB Cargo Scandinavia A/S har fremsendt en intern beskrivelse
(dokument nr. TSR 014: (TVE), udgave 2, dokument nr. TSR
015: (LTE), udgave 2 og dokument nr. 36-2019:), af 16. ja-
nuar 2019, som beskriver, hvordan tekniske vogneftersyn skal
fortages, hvordan læsseteknisk eftersyn skal fortages samt
vognteknisk instruks.
Derudover har DB Cargo Scandinavia A/S i brev af 16. januar
(fremsendt i E-mail kl. 18:30) oplyst at DB Cargo vil foretage
en ekstraordinær kontrol af alle vogne med en ”test kingpin”,
og at virksomheden efter 2 måneder vil evaluere resultatet
heraf. Styrelsen beder venligst om at blive orienteret om resul-
tatet heraf, når det foreligger.
Side 1 (3)
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0009.png
2. Dokumentation for at en uvildig fagekspert har vurderet
kontrolmetoden og fundet den tilstrækkelig til at sikre,
at ”kongetappen” er
korrekt låst fast i skammel/saddel:
Styrelsen har lagt til grund, at den uvildige fagekspert (Staffan
Rittgård, Rail-X AB) i sin vurdering har beskrevet, at kontrol-
procedurerne opfylder kravene, der skal sikre, at sættevog-
nene er læsset og fastlåst på ”lommevognene”.
3. Redegørelse for fageksperts kompetencer:
Ud fra den fremsendte dokumentation er styrelsen orienteret
om, at den uvildige fagekspert er en del af en certificeret ECM
og derigennem har dokumenteret at have de fornødne kompe-
tencer.
Det er oplyst, at DB Cargo ikke har forretning med Rail X AB.
4. Dokumentation for hvordan kontrollen er indarbejdet i
DB Cargo’s
sikkerhedsledelsessystem:
Det fremgår af dokumenterne TSR 014 og TSR 015, at disse
dokumenter er en del af virksomhedens sikkerhedsledelsessy-
stem. Derudover er der fremsendt dokumentation (dokument
nr. B-007-01, udgave 3, gyldig fra 07.09.2018, dokument nr.
C-007-56, udgave 1, gyldig fra 23.11.2017 og dokument nr. C-
700-11, udgave 2, gyldig fra 01.03.2018) for, at virksomheden
har regler for personaleuddannelse og efteruddannelse. Doku-
mentationen beskriver: styring af uddannelser med jernbane-
sikkerhedsmæssigt indhold, togklargøringsuddannelsen samt
repetitionsuddannelse i sikkerheds- og materielteknik.
Derudover har DB Cargo Scandinavia A/S i E-mail, dokumente-
ret at de medarbejdere, som skal udføre VTE og VTL efter de
nye regler, er blevet undervist i de nye regler.
Sagens oplysninger:
E-mail af den 16. januar 2019 fra DB Cargo Scandinavia A/S,
”DB
Cargo fremsender dokumentation: Sagsnr.: TS 10900-
00055
– forbud mod transport af sættevogne læsset på ”lom-
mevogne”, sagsnummer TS10500-00244”, dok.nr.:
6118685
med følgende bilag:
-
”C-007-11 Repetitionsuddannelse i sik. Og mat.teknik”,
dok.nr.: 6118694.
-
”C-007-56 1Togklargøreruddannelsen”, dok. nr.:
6118693
-
”B-007-01
Styring af udd. Med jernbanesikkerheds-
mæssigt indhold”, dok.nr.: 6118692
-
”Vognteknisk instruks 36-2019”, dok.nr.: 6118691
-
”TSR 015 Læsseteknisk eftersyn LTE”, dok.nr.:6118690
Side 2 (3)
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0010.png
-
-
-
”TSR 014 Teknisk vogneftersyn TVE”, dok.nr.: 6118688
”B19-006
Statement”, dok.nr.: 6118687
”Brev vedr. forbud mod transport af sættevogne læsset
på ”lommevogne”, dok.nr.: 6118686
E-mail af den 17. januar 2019 fra DB Cargo Scandinavia A/S,
dokument C-007-11
Repetitionsuddannelse i sikkerhed og
materielteknik”,
dok.nr.: 6119514
E-mail
af den 17. januar 2019 fra DB Cargo Scandinavia A/S, ”
Styrelsen afventer derfor dokumentation for, at personalet er
blevet instrueret i de nye procedurer”,
dok.nr.: 6119658
E-mail af den 17.
januar 2019 fra DB Cargo Scandinavia A/S, ”
DB Cargo - oplyser, at de første medarbejdere igennem in-
struktionen af TSR 14, TSR 15 og VTI 36-2019”, dok.nr.:
6121383 med følgende bilag:
”19011713_51_40”, dok.nr.: 6121384
Hjemmel:
Afgørelsen udstedes med hjemmel i jernbanelovens § 75, stk. 1.
Med venlig hilsen
Claus René Pedersson
Kontorchef
Side 3 (3)
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0011.png
Green Cargo AB
Att.: Erik Hedlund
Box 39
S-171 11 Solna
Carsten Niebuhrs Gade 43
1577 København V
Telefon +45 7221 8800
Fax 7262 6790
[email protected]
www.tbst.dk
Sagsnr.:TS10500-00245
Dato:23-01-2019
Afgørelse om ophævelse af forbud
Afgørelse:
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen (herefter styrelsen) har truffet afgø-
relse om ophævelse af forbud til Green Cargo AB om transport af sæt-
tevogne læsset på ”lommevogne”, som blev udstedt den 8. januar
2019 og forlænget den 22. januar 2019.
Fra modtagelsen af denne afgørelse kan Green Cargo AB genoptage
transport af sættevogne læsset på ”lommevogne” gennem Danmark.
Begrundelse:
Styrelsen har vurderet, at Green Cargo AB ved fremsendt dokumenta-
tion (se sagens oplysninger), har opfyldt forbuddets 4 betingelser for
ophævelse af samme, jf. nedenfor.
1. Beskrivelse af kontrollen for korrekt montering og sik-
ring af, at ”kongetappen” er korrekt låst fast i skam-
mel/saddel:
Green Cargo AB har fremsendt ny kontrolprocedurer, som er
gyldig fra 21. januar 2019 (C 84-32 A Skadekatalog Trailervag-
nar).
2. Dokumentation for at en uvildig fagekspert har vurderet
kontrolmetoden og fundet den tilstrækkelig til at sikre,
at ”kongetappen” er korrekt låst fast i skammel/saddel:
Styrelsen har lagt til grund, at den uvildige fagekspert i udta-
lelse dateret 10. januar 2019 vurderer, at den nye procedure C
84-32 A, der er et tillæg til det privatretlige internationale afta-
lekompleks ”GCU” (General Conditions of Use), giver sikkerhed
for at kontrollen udføres på passende vis.
Side 1 (3)
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0012.png
3. Redegørelse for fageksperts kompetencer:
Ud fra den fremsendte dokumentation er styrelsen orienteret
om, at den uvildige fagekspert Staffan Rittgård er en del af en
certificeret ECM Rail-X, og derigennem har dokumenteret at
have de fornødne kompetencer.
Det er oplyst, at Rail-X er uvildig i forhold til Green Cargo.
4. Dokumentation for hvordan kontrollen er indarbejdet i
Green Cargos sikkerhedsledelsessystem:
Styrelsen har set at den nye kontrolprocedure, som er gæl-
dende fra 21. januar 2019 på både svensk og tysk er udgivet i
Green Cargo Abs dokumentsystem. Herudover har Green
Cargo AB dokumenteret, at medarbejderne er orienteret om
den nye kontrolprocedure via deres interne instruktørportal.
Green Cargo AB har desuden oplyst, at den nye kontrolproce-
dure også anvendes af deres samarbejdspartner Lineas under
transporten fra Belgien til Padborg.
Ved kontrol i Sverige, er det terminaloperatøren der først udfø-
rer kontrol og derefter Green Cargo AB.
Sagens oplysninger:
E-mail af 14. januar 2019 fra Green Cargo AB, ”Green Cargo –
Ans. om ophævelse af forbud – Dispensation - Ansökan om up-
phävande af förbud TS10900-00055”, dok. nr. 6107162 med
følgende bilag:
- ”C 84-32 A Skadekatalog Trailervagnar utg. 1”, dok. nr.
6107165
- ”Utlåtande Instr Säk kontroll – GC”, dok nr. 6107163
E-mail af 18. januar 2019 fra Green Cargo AB, ”SV: Ansökan
om upphävande af förbud TS10500-00245”, dok. nr. 6136362
med følgende bilag:
- ”C 84-32 A Skadekatalog Trailervagnar utg. 1”, dok. nr.
6136364
- ”C 84-32 A Skadekatalog Trailervagnar tysk version
utg1”, dok. nr. 6136363
E-mail af 22. januar 2019 fra Green Cargo AB med svar på sty-
relsens spørgsmål, ”SV: Ansökan om upphävande af förbud
TS10500-00245”, dok nr. 6136411 med følgende bilag:
- ”Kvittering c 84-32 a”, dok nr. 6136412
E-mail af 23. januar 2019 fra Green Cargo AB med svar på sty-
relsens yderligere spørgsmål, ”SV: Ansökan om upphävande af
förbud TS10500-00245”, dok. nr. 6139042
Side 2 (3)
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0013.png
Hjemmel:
Afgørelsen udstedes med hjemmel i jernbanelovens § 75, stk. 1.
Med venlig hilsen
Claus René Pedersson
Kontorchef
Side 3 (3)
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0014.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0015.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0016.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0017.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0018.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0019.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0020.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0021.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0022.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0023.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0024.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0025.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0026.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0027.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0028.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0029.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0030.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0031.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0032.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0033.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0034.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0035.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0036.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0037.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0038.png
TRU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 365: Spm. om ministeren vil oversende det materiale om sikkerhedshændelsen på Storebæltsbroen den 13. januar 2021, der ligger til grund for, at Trafikstyrelsen henholdsvis den 11. januar, 14. januar, 17. januar og 24. januar 2019 gav tilladelse til, at trafikken med lommevogne kunne genoptages, materiale om resultaterne af Trafikstyrelsens skærpede tilsyn med DB-Cargo i perioden mellem ulykken den 2. januar 2019 og 13. januar 2021 samt resultatet af Trafikstyrelsens inspektionssag omkring brugen af Maz80800 på baggrund af DB-Cargos erfaringer med netop denne skammeltype, til transportministeren
2371377_0039.png