Transportudvalget 2020-21
TRU Alm.del
Offentligt
2273593_0001.png
TRANSPORTMINISTEREN
4. november 2020
2020-8153
Transportudvalget
Folketinget
Dato
J. nr.
Frederiksholms Kanal 27 F
1220 København K
Telefon
41 71 27 00
Transportudvalget har i brev af den 13. oktober 2020 stillet mig følgende
spørgsmål (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Spørgsmålet er stillet
efter ønske fra Morten Dahlin (V).
Spørgsmål nr. 22:
Vil ministeren i oversigtsform redegøre for, om der er blevet oprettet et eller
flere sekretariater, der arbejder med politikudvikling eller politisk koordinering
på ministerens ressortområde, f.eks. koordinering af sager til Økonomiudval-
get, Koordinationsudvalget, Det grønne udvalg eller politiske udspil m.v.? Vil
ministeren i bekræftede fald oplyse hvilke konkrete funktioner sekretariatet
varetager, og hvordan det konkret er bemandet ift. stillingsbetegnelser og års-
værk, herunder i hvilket omfang der er tale om nyansættelser? Vil ministeren
herudover redegøre for økonomien, inklusiv om det har været nødvendigt at
tilføre flere midler/lønkroner og i givet fald, hvor man så har skåret ned for at
finde pengene? Svarene bedes oplyse, om ændringerne er sket i departementet
eller i en styrelse.
Svar:
Der er på ministeriets ressortområde siden folketingsvalget i 2019 ikke blevet
oprettet sekretariater af den art, der spørges til ovenfor.
Med
venlig
hilsen
Benny Engelbrecht