Skatteudvalget 2020-21
SAU Alm.del
Offentligt
2418149_0001.png
21. juni 2021
J.nr. 2021 - 2786
Til Folketinget
Skatteudvalget
Hermed sendes endeligt svar på spørgsmål nr. 391 af 22. marts 2021 (alm. del).
Morten Bødskov
/ Lars Bødker Madsen
SAU, Alm.del - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 391: Spm. om, hvorledes ledelsesinformation er organiseret internt i styrelserne, til skatteministeren
2418149_0002.png
Spørgsmål 391
Ministeren bedes beskrive, hvorledes ledelsesinformation er organiseret internt i styrel-
serne.
Svar
I Skatteministeriets koncern er der ud over departementet ti styrelser samt Kompetencese-
kretariatet og It-tilsynet. Organiseringen af arbejdet med ledelsesinformationen er generelt
organiseret således, at der i hver institution skal være et stærkt fokus på, at ledelsesinforma-
tion kan understøtte en sikker og hensigtsmæssig opgavevaretagelse.
Ledelsen i de enkelte institutioner skal derfor nærmere tage stilling til, hvilken ledelsesin-
formation der vurderes at være relevant, og hvordan arbejdet med ledelsesinformationen
tilrettelægges mest hensigtsmæssigt.
Idet de enkelte institutioner er meget forskelligartede ift. bl.a. størrelse og opgaveportefølje,
er der også en betydelig variation i forhold til den helt konkrete tilrettelæggelse af arbejdet
med ledelsesinformation i de enkelte institutioner i forhold til bl.a. indhold, omfang og
hyppigheden i forelæggelsen af ledelsesinformationen.
Der kan desuden henvises til Skatteministeriets tilsynskoncept og styringsvejledning, hvor
der også stilles krav til styrelsernes ledelsesinformation,
jf. besvarelse af SAU alm. del spm. 389.
Side 2 af 2