Folketingets Erhvervsudvalg
ERHVERVSMINISTEREN
21. september 2021
ERHVERVSMINISTERIET
Besvarelse af spørgsmål 660 alm. del stillet af udvalget den 26. august
2021 efter ønske fra Ellen Trane Nørby (V).
Spørgsmål:
Ministeren bedes redegøre for, hvilken dokumentation der skal foreligge
for, at virksomheder kan dokumentere en 1:1 videreførelse af deres drift i
en eksisterende virksomhed, når den pågældende virksomhed har skiftet
CVR-nummer og ønsker at søge om økonomiske corona-hjælpepakker
fra staten.
Svar:
Personligt ejede virksomheder kan søge om kompensation, selvom virk-
somheden har skiftet CVR-nummer efter den 1. november 2020 grundet
salg eller omdannelse, såfremt virksomheden kan dokumentere en 1:1
videreførelse af driften af en allerede eksisterende virksomhed.
Virksomheden kan lægge forskellige typer af dokumentation til grund alt
efter forholdene i den konkrete sag. Relevant dokumentation kan fx være
overdragelsesaftaler, salgsaftaler e.li., ligesom Erhvervsstyrelsen vil læg-
ge CVR-data såsom ejerforhold, adresse og stiftelsestidspunkt mv. til
grund i sagsbehandlingen.
Slotsholmsgade 10-12
1216 København K
Tlf.
Fax
33 92 33 50
33 12 37 78
CVR-nr. 10 09 24 85
EAN nr. 5798000026001
www.em.dk
Med venlig hilsen
Simon Kollerup