Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 371

Idet rapporterne ”Anbefalinger vedrørende fremtidig fordeling af elever på de gymnasiale uddannelser” inkl. bilag 25 ”PLUSS 2019: Betydningen af graden af koncentration af elever med udenlandsk herkomst for gymnasiale uddannelsesinstitutioners pædagogiske og integrationsmæssige udfordringer” og ”Fordeling af elever på de almene gymnasier og HF” fra EVA begge er baseret på historiske data fra før adgangsforudsætningerne til de gymnasiale uddannelser generelt blev skærpet med virkning fra optag til skoleåret 2019/2020, bedes ministeren redegøre for, hvor stor en skønsmæssig andel i pct. og absolut antal af elever fra samtlige de gymnasiale uddannelsesinstitutioner, der vurderes at komme fra uddannelsesfremmede hjem (begge forældres højeste uddannelsesniveau er grundskole), samt herunder, den pågældende andel af elever med ikke-vestlig/udenlandsk herkomst, angivet skematisk og selvstændigt for skoleårene 2019/2020 og 2020/2021, altså efter, at adgangsforudsætningerne til de gymnasiale uddannelser generelt blev skærpet?
Dato: 21-06-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: gymnasiale uddannelser

Endeligt svar

Dokumentdato: 25-06-2021
Modtaget: 25-06-2021
Omdelt: 25-06-2021

BUU alm. del - svar på spm. 371 om, hvor stor en skønsmæssig andel i pct. og absolut antal af elever fra samtlige de gymnasiale uddannelsesinstitutioner, der vurderes at komme fra uddannelsesfremmede hjem, fra børne- og undervisningsministeren

BUU alm. del - svar på spm. 371 (pdf-version)
Html-version
Bilag (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 21-06-2021
Modtaget: 21-06-2021
Omdelt: 21-06-2021

Spm. om, hvor stor en skønsmæssig andel i pct. og absolut antal af elever fra samtlige de gymnasiale uddannelsesinstitutioner, der vurderes at komme fra uddannelsesfremmede hjem, til børne- og undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version