Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 245

Frygter ministeren ikke, at det vil sænke det faglige matematisk niveau på f.eks. de videregående uddannelsesinstitutioner, hvis læringsmålene for matematik i gymnasiet reduceres i indhold og sværhedsgrad, jf. den kritik som professorer og matematikere retter i artiklen ”Matematikere i nødråb: ”stands den stille amputation af gymnasial matematik”” bragt på. www.berlingske.dk den 16. marts 2021?
Dato: 18-03-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen
Dokumentdato: 14-04-2021
Modtaget: 14-04-2021
Omdelt: 14-04-2021

BUU alm. del - svar på spm. 245 om det vil sænke det faglige matematisk niveau på f.eks. de videregående uddannelsesinstitutioner, hvis læringsmålene for matematik i gymnasiet reduceres i indhold og sværhedsgrad, fra børne- og undervisningsministeren

Svar på BUU alm. del - spørgsmål 245 (pdf-version)
Html-version
BILAG Svar på BUU alm. del - spørgsmål 224 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 18-03-2021
Modtaget: 18-03-2021
Omdelt: 18-03-2021

Spm. om det vil sænke det faglige matematisk niveau på f.eks. de videregående uddannelsesinstitutioner, hvis læringsmålene for matematik i gymnasiet reduceres i indhold og sværhedsgrad, til børne- og undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version