Glenn Olesen
Svar sendt på mail til:
Side 1/1
Svar på borgerhenvendelse angående kritik af
Landets Puls
Kære Glenn Olesen,
Banedanmark skal indledningsvis beklage dette forsinkede svar på din henvendelse
af 16. august 2021, hvor du rejser kritik af Landets Puls.
Du skriver til os, at en af dine bekendte kørte med tog mellem København H og
Hamborg den 15. august 2021, hvor et uheld forsinkede toget. Du rejser i den
forbindelse en kritik af mangelfuld og fejlagtig information på app’en, Landets Puls,
der viste, at toget ville ankomme til Hamborg kl. 20:04, og at Deutsche Bahns
Bahnhofstafel online retmæssigt viste, at toget først ville ankomme kl. 20:32.
Du skriver, at du personligt adskillige gange har oplevet lignende problemer med
informationen fra Landets Puls, når du har rejst med tog fra København via Fyn og
Jylland til Hamborg.
Banedanmark skal beklage såvel de oplevelser, du har haft, som din bekendtes
oplevelse med Landets Puls.
Banedanmark er opmærksom på udfordringerne med, at information om tog til og
fra udlandet i Landets Puls ikke altid er korrekte. Det skyldes, at det i øjeblikket ikke
er muligt for Banedanmark at give den information. Banedanmark har således et
forbedringspunkt i at tydeliggøre, at informationerne fra Landets Puls ikke er
opdateret med forsinkelser på tog udenfor Danmarks grænser.
06.09.2021
Sagsnummer: 2021-14378
Banedanmark
Forretningsudvikling
Ledelsessekretariatet Trafik
Banedanmark
Carsten Niebuhrs Gade 49
1577 København V
8234 0000
banedanmark.dk
CVR: 1863 2276
Med venlig hilsen
Julie Grønbæk Walsh
Ledelseskonsulent
Brevskabelon 2.0