Harlevhol
Til Tra sportudvalget i Folketi get
ilag ed fotos vedlagt
Forha dli ger o
i frastruktur
-
spørgs ål og e ærk i ger vedr. udvidelse af E
d.
.
arts
Aarhus S til Aarhus N
Vi ø sker, at I er op ærkso
e på e række forhold, so , vi
i dstilli g til Folketi get o a læg af otorveje.
e er, er kritisa le i Vejdirektoratets forar ejde og
´er e og ved Vej-
a ka stille disse
So lodsejere ved E s kr ds i g af Aarhus Ådal har vi
-
åde ved otorveje s a læggelse i
direktoratets forar ejde til e eve tuel udvidelse
-
oplevet pro edurer og eslut i ger, hvor
fire spørgs ål:
. Har orger e reelt de okratisk
ulighed for at a ke i forhold til Vejdirektoratets i dstilli ger?
ulighed for e
ua eret politisk
. Får Folketi get forelagt i dstilli ger fra Vejdirektoratet, der giver
eslut i g f i forhold til støjafskæ i g af aturværdier?
. Hve
. Ge
faktatjekker Vejdirektoratets opl s i ger i i dstilli ger?
e føres Vejdirektoratets VVM-u dersøgelser og høri gsforlø
udd er vi i de følge de afs it.
orgerde okratisk forsvarligt?
Spørgs åle e og aggru de for de
.
Har orger e reelt de okratisk ulighed for at a ke i forhold til Vejdirektoratets i dstilli ger?
Vejdirektoratet eha dler selv eve tuelle i dsigelser fra orger e i forlæ gelse af direktoratets eget høri gs otat,
so ligger til gru d for i dstilli ge til Folketi get.
So
orger har a derfor reelt i ge uafhæ gig a kei sta s i de e fase. Ma får først ulighed for at a ke, år
ekspropriatio og taksatio går i ga g
-
pro esser so først ligger
efter
e a lægslov er vedtaget af Folketi get.
Her er vores erfari g desværre, at a lægslove
-
so i realitete er Vejdirektoratets i dstilli ger
-
liver rugt so
e egru delse for, at der ikke ka tages a dre eslut i ger.
Så står a so
orger særdeles dårligt.
Vi har selv været ige e et ti år la gt a keforlø , so
åtte helt i Højesteret, og hvor vi so privat lodsejer
havde State so
odpart.
Hvor
a ge orgere har lige ressour er åde
e talt og øko o isk til det?
.
Får Folketi get forelagt i dstilli ger fra Vejdirektoratet, der giver ulighed for e ua eret politisk eslut i g
f i forhold til støjafskæ i g af aturværdier?
Vi oplever, at Vejdirektoratets udga gspu kt er at operere ed i dst uligt støjvær og da slet ikke i forhold til
at vær e aturo råder
-
i de e sa
e hæ g Aarhus Ådal.
Vi
e er det
å være e politisk afgørelse, o
aturværdier skal esk ttes.
I Aarhus Ådal pla lægger Vejdirektoratet ødtvu ge t ed e støjskær på otorveje s østside egru det i to
i dre e ggelser , e ikke på otorveje s vestside i d i Aarhus Ådal.
Netop i dette o råde har Aarhus Ko
u e åde rugt ressour er på store rekreative orgerrettede tiltag og har
pla er o at videreføre stis ste er i d i ådale for at op å et helt u ikt og sa
e hæ ge de aturo råde, der
strækker sig lige fra e tru af Aarhus og a ge kilo eter i d i ådale .
Vejdirektoratet har i tilfældet Aarhus Ådal afslået at lave ereg i ger på effekte af støjvær på aturværdier e,
der ligger på de vestlige side af otorveje . Begru delse er, at der ku er få oliger, så det skal a ikke.
Side af