Sundhedsudvalget 2020-21
SUU Alm.del Bilag 6
Offentligt
2259011_0001.png
Fra:
Anne J.A. [mailto:[email protected]]
Sendt:
6. oktober 2020 18:48
Til:
Kristian Hegaard <[email protected]>; Preben Bang Henriksen <[email protected]>; REU |
Retsudvalget <[email protected]>
Emne:
Bøn til Retsudvalget
6. oktober 2020
Kære Retsudvalg,
Jeg skriver til jer, da jeg er ret så bekymret over den udvikling der er sket i nyere tid og vil bede jer tage
jeres rolle alvorlig mht. den
parlamentarisk kontrol med regeringen på det retspolitiske område.
Som en påmindelse vil jeg nævne at Grundloven i Danmark er den øverste retskilde. Både den lovgivende,
den udøvende og den dømmende magt
Folketinget, den offentlige forvaltning og domstolene
skal
overholde Grundloven. Hvis Folketingets love eller forvaltningens regler strider imod Grundloven, er de
ugyldige. Grundloven giver også regler for, hvordan Folketinget og regeringen skal opføre sig, for at deres
love og handlinger er lovlige. Hvis regeringen eller Folketinget overtræder Grundloven væsentligt, så er
regeringen ikke længere en regering, og den har ikke længere nogen lovlig magt.
Det er velkendt, at Folketinget den 17. marts i stor hast vedtog en række uhyggelige ændringer i
epidemiloven. Problemerne med ændringerne er så omfattende, at her kun vil blive nævnt de værste:
a) Selvom regeringen mange måneder forinden kendte til den smitsomme corona-virus, fik man Folketinget
til at hastebehandle og hurtigt vedtage loven uden en grundig debat, samtidig med at loven giver
Sundhedsministeren hidtil uhørte magtbeføjelser. Mange magtbeføjelser flyttes fra
sundhedsmyndighederne
den medicinske fagkundskab
til Sundhedsministeren
som ikke har nogen
medicinsk fagkundskab, og sideløbende hermed har regeringen sikret sig en jernhård kontrol med
sundhedsmyndigheder, som egentlig skulle være uafhængige af regeringen.
b) Gennem loven fik Sundhedsministeren overladt ekstraordinære beføjelser, som han kan bruge, hvis der
er trussel o spred i g af e ”al e t farlig sygdo ”. Veli for erede da skere ved, at oro a-virus
næppe
er en alment farlig sygdom
men Sundhedsministeren handler som om det modsatte er bevist.
c) Ændringerne giver sundhedsministeren ret til at iværksætte tvangsmæssig vaccination af såkaldte
risikogrupper, når det er nødvendigt for at forebygge eller inddæmme udbredelse af en alment farlig
sygdom. Problemet er, at den vaccine mod den ny corona-virus, som er bestilt og betalt af EU og den
danske regering, er en ny og eksperimentel vaccine, som forsøger at skabe immunitet ved at ændre på vore
SUU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 6: Henvendelse af 6/10-20 fra Anne Alver, Brønshøj, vedrørende den parlamentariske kontrol med regeringen på det retspolitiske område
cellers DNA, noget som aldrig har været prøvet i praksis tidligere. Det virker altså som et gigantisk
medicinsk eksperiment. Mange er klar over, at nazistiske læger foretog grusomme medicinske
eksperimenter med fangerne i koncentrationslejrene under 2. verdenskrig. Disse læger blev dømt af de
allieredes krigsforbryderdomstol i Nürnberg, som i 1947 med Nürnberg-koden fastsatte en række regler for
medicinske eksperimenter for at undgå en gentagelse. Nürnberg-koden forbyder medicinske eksperimenter
på mennesker uden deres samtykke, og overtrædelse af denne regel er en forbrydelse imod
menneskeheden, som kan straffes
af FN’s per a e te, i ter atio ale straffedo stol. A ve delse af de
eksperimentelle vaccine synes også at være i strid med andre dele af Nürnberg-koden.
Vi må derfor håbe, at Sundhedsministeren ikke bruger den ret, Folketinget har givet ham, til at tvinge folk
til at blive vaccineret med den indkøbte eksperimentelle vaccine, for anvendelsen af vaccinen må betragtes
som et storstilet medicinsk eksperiment, og følgerne er helt uvisse.
d) Loven giver også Sundhedsministeren mulighed for tvangsmæssigt at isolere eller behandle personer,
so ”lider af e al e t farlig sygdo eller FORMODES at være s ittet ed de ”. Det er helt uhørt, at a
isolerer eller tvangsbehandler mennesker, som formodes at være smittet med en sygdom, for sikker skal
man være i sin formodning; hvem er det, som skal formode det, og hvem skal bestemme, hvor stærk
formodningen skal være, før man kan indespærre og tvangsbehandle danskerne? Er det
sundhedsministeren, der er uddannet journalist?
Yderligt vil jeg nævne i forhold til Grundloven følgende:
Det følger også af Grundlovens § 20, at den danske regering ikke må tage imod ordrer fra WHO, for så
ophører Danmark med at være selvstændigt og bliver en lydstat, styret af bureaukrater i FN. I § 20 står der,
at den politiske magt, som tilhører regeringen eller en dansk myndighed som Sundhedsstyrelsen, kun kan
overgives til en mellemstatslig organisation som EU eller FN, hvis det sker i henhold til en lov, som er
vedtaget af 5/6 af Folketingets medlemmer. Men der findes ingen dansk lov, som giver regeringen
mulighed for at uddelegere beslutningen om at lukke Danmark ned til FN eller WHO. Så vidt jeg er
orienteret har Mette Frederiksen endnu ikke åbent fremlagt, hvem hun fik instruks fra angående
nedlukning af landet. At det skulle være WHO er et kvalificeret gæt, da de har anbefalet dette og andre
lande i Verden har fulgt den politik. Jeg beder jer tage fat på dette problem, så vi kan få den åbenhed et
demokrati har brug for.
Problemet med forsamlingsforbuddet er, at det klart strider imod forsamlingsfriheden i Grundlovens § 79
at forbyde mere end 50 mennesker at forsamle sig udendørs eller indendørs. I Grundloven står der, at
”Borger e har ret til ude forudgåe de tilladelse at sa le sig u evæ ede”, e at ”Forsa li ger u der
åben himmel ka
for ydes, år de udgør e fare for de offe tlige fred.” Ma ka derfor ikke for yde
forsamlinger indendørs
men det har Sundhedsministeren gjort. Og man kan kun forbyde udendørs
forsamlinger, hvis de udgør en trussel om vold eller hærværk
men Sundhedsministeren har forbudt alle
former for forsamlinger.
Nu er der så nyt lovforslag i høring som går endnu videre i samme gænge med tvang osv. Det strider på
samme måde imod grundloven og må derfor forkastes.
Til slut vil jeg bede jer se en video, som jeg linker til her. Det er den tyske advokat Reiner Fuellmich som
opsummerer hvad Den Internationale Corona Investigerings Komite har fundet ud af. Komiteen blev
SUU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 6: Henvendelse af 6/10-20 fra Anne Alver, Brønshøj, vedrørende den parlamentariske kontrol med regeringen på det retspolitiske område
2259011_0003.png
etableret af 4 advokater d. 20. Juli 2020 og består af læger, advokater og videnskabsfolk. Der lægges op til
en retssag og der gives en vej ud for de politikere som har forbrudt sig.
https://youtu.be/kr04gHbP5MQ
Med venlig hilsen
Anne Alver
Kobbelvænget 3
2700 Brønshøj
--
Venlig hilsen
Anne