Social- og Ældreudvalget 2020-21
SOU Alm.del Bilag 82
Offentligt
20. november 2020
Hej.
Jeg sender denne mail til både Justitsministeren og Social- og Indenrigsudvalget, idet sagen
omhandler forhold der sorterer ind under begge.
I modtager her i korte træk, hvad sagen drejer sig om.
Jeg vil på forhånd gerne udbede mig taletid hos henholdsvis Justitsministeren personligt og i
Social- og Indenrigsudvalget personligt, da jeg er af den opfattelse at der er tale om alvorlige
samfundsforhold, der berører hele retssystemet og tilhørende instanser i Danmark.
Det drejer sig blandt andet om:
- Åbenlys kønsdiskriminering i Familieretshuset
- Åbenlys partiskhed udført af Retspræsidenten i Familieretten ved Odense Domstol (som ender
med at få Landsretten til at bevilge fri proces i den efterfølgende ankesag alene på dén baggrund
selvom jeg ikke opfylder de økonomiske betingelser for fri proces)
- Familieretten der samtidigt vender det blinde øje til sagens åbenlyse fejlagtige sagsbehandling fra
start
- Landsretten der vender det blinde øje til sagens åbenlyse fejlagtige sagsbehandling fra start og
forsøger at rette lidt op på Familierettens partiske og inkompetente behandling
- Skifteretten der bryder lovgivningen ved offentliggørelse af beskyttet navne- og
adresseoplysninger til modparten (trods den beskyttede som konsekvens heraf nu dagligt frygter
for sit liv og snarest må finde anden bopæl) og efterfølgende lader en inhabil Retspræsident afvise
den efterfølgende klage
- Skifteretten der skynder sig at frifinde sig selv ved lyndom uden reel rettergang
- Advokatnævnet som frifinder egne medlemmer trods veldokumenteret grundlag for at fratage en
advokat hendes bestalling, idet hun har overtrådt adskillige paragrafer i De advokatetiske regler
- Børne- og Ungeforvaltningen der kategorisk nægter at tage alvorlige underretninger fra faderen
og senere belastende udtalelser fra børnene omkring moderen til efterretning - socialrådgiveren
sidder dermed fuldstændig sit ansvar overhørigt
- Socialrådgiveren der truer faderen med, at hvis der kommer flere underretninger fra ham, vil hun
overveje at sanktionere med tvangsanbringelse af hans børn i forsøg på at få ham til at makke
ret/lukke munden på ham (til trods for at alvoren og bekymringerne i samtlige underretninger kan
bekræftes af Politiet og Den Sociale Bagvagt)
- Politiets og Den Sociale Bagvagts handlingslammelse fordi, som de selv beskriver, de går ikke
ind i noget der har med skilsmissekonflikter og/eller børn at gøre - det er en sag for andre
instanser, til trods for dokumenterbar fysisk og psykisk vold mod børn og en lovgivning der pr.
01.04.2019 har gjort navnligt psykisk vold strafbart, åbenlys og dokumenterbar samværschikane
begået af moderen og fysisk vold begået af moderen som, når beskyldningen kommer fra et barn,
siddes overhørigt af ALLE myndigheder lige fra kommunen til Politiet til Familieretshuset til
Statsadvokaten til Ankestyrelsen til -
you name it, I’ve been there!
- Ankestyrelsen i København, der kun kontrollerer om procedurer er overholdt og nægter at
forholde sig til noget som helst andet
- Folkeregistret, der nægter at tage en Landsretsdom til efterretning og kun lytter til børnenes
konfliktskabende mor og som efter flere klager må give en indrømmelse (IKKE en undskyldning,
som ellers udbedt) og som efterfølgende retter ind efter Landsretsdommen
- Socialrådgiveren der ikke kan fyres, fordi det kræver et enigt byråd bestående af over 60
medlemmer! Dermed er hun fuldstændig egenrådig og arbejder i bedste diktator-stil som nævnt
med verbale trusler
SOU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 82: Henvendelse af 20/11-20 fra Henrik V. Petersen om familieretsområdet
-
Sagsbehandleren/“børnesagkyndig” i Familieretshuset der trods mange års
erfaring fortsat kun
lytter til moderen og når faderen derefter ønsker at gøre opmærksom på urimeligheden og klage,
afviser hun det blankt. Denne kønsdiskriminering får hun så senere lov at udøve i praksis som
Retspræsidentens højre hånd i Familieretten - tidligere nævnte dom som Landsretten
efterfølgende finder så pinlig at de bevilger fri proces til faderen
- Sagsbehandleren i Familieretshuset der ikke kan fyres, fordi ingen myndigheder reelt råder over
retten til at fyre hende. Det kan åbenbart kun ske
af hendes egen chef og man fyrer jo ikke “en god
kollega” med mange års anciennitet til trods for hendes åbenlyse og dokumenterbare
kønsdiskriminering, inkompetence og sammenspisthed med diverse andre myndigheder og sågar
også en verbalt bekræftet god og mangeårig relation til modpartens advokat som helt åbenlyst
kommer modpartens advokat til gode under møder. Samtidigt arbejder sagsbehandleren jo lige
præcis efter den opbyggede kønsdiskriminering i Familieretshuset, som de kvindelige ansatte så
godt kan lide og som har rådet gennem over 100 år i myndigheden under forskellige navne
gennem tiden
- En advokat der åbenlyst og dokumenterbart udnytter retten til fri proces til at skabe mest muligt
konflikt for at tjene flest mulige penge og er hjerteløst kold overfor de alvorlige konsekvenser det
har for de børn, der er centrum for konflikten
- Den sammenspisthed der lever i bedste velgående i den Danske advokatbestand, det Danske
retssystem og ALLE de øvrige offentlige myndigheder
Alt ovenstående kan dokumenteres - det er bare MANGE bilag og det er relativt komplekst. Derfor
har I nu fået en del af de nok mest interessante bullets og så kan resten oplyses og udleveres
personligt og naturligvis med iagttagelse af lovgivningen (censur af identificerbare oplysninger af
de involverede parter).
Til slut vil jeg opfordre Justitsministeren og Folketinget til at iværksætte en tilbundsgående
undersøgelse af det hele, for at få belyst og udryddet problematikkerne så vi kan flytte os fra et
kvindesamfund til et ligestillet samfund.
Foreningen “Hvor er far?” holdt demonstration i går foran Christiansborg og dér var en jurist til
stede, som stillede sig op “ad hoc” og helt kort forklarede at han har stor interesse indenfor
områderne som min sag er direkte ramt af. Han har fået aktindsigt i 3 forskellige ministerier og til
trods for at “revisionen” af lovgivningen på familie-
og børneområdet der resulterede i det nye
Familieretshuset-system fra 01.04.2019 ikke har medført én eneste dokumenterbar forbedring -
snarere tværtimod har skabt endnu større kløft mellem parterne og endnu mere håbløshed for
primært børnene og fædrene, er der ikke én eneste ansat i ét eneste ministerium, som
efterfølgende har gjort sig én eneste tanke om at følge op på det. Det kan han dokumentere. Han
kunne også fortælle, at Danmarks praksis på området er direkte i modstrid med FN’s
Børnekonvention og Menneskerettighederne. Men fordi ingen endnu har haft modet/styrken til at
løfte problemstillingen videre, har det endnu ikke haft konsekvenser her i landet. På mange andre
områder er Danmark hurtige til at tage ved lære, eksempelvis på udlændingeområdet,
flygtningeområdet, erhvervs- og beskæftigelsesområdet og så videre. Men børne-/familieområdet
får blot lov at fortsætte som det nu har praktiseret kønsdiskriminering og sammenspisthed i mange,
mange år.
Det håber jeg at min sag kan være med til, at lave om på.
Det er mit ønske, at vi sammen kan løfte vores land op på et højere og bedre niveau til gavn for
børnene og fædrene (og for den sags skyld også kvinderne, for døtre bliver også kvinder med
tiden).
Jeg håber, at høre fra jer.
SOU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 82: Henvendelse af 20/11-20 fra Henrik V. Petersen om familieretsområdet
2287933_0003.png
Venlig hilsen
Henrik V. Petersen
Telefon: 20 98 83 66
Mail:
[email protected]