Kulturudvalget 2020-21
KUU Alm.del Bilag 110
Offentligt
2339461_0001.png
Fra:
Brian Sørensen - FS2 reklame a/s [mailto:[email protected]]
Sendt:
19. februar 2021 10:40
Emne:
Hjælp til lokalmedier for tabt annonceomsætning må ikke være konkurrenceforvridende
Til kulturministeren mfl.
Jeg har fulgt debatten omkring hjælp til ugeaviser for tabt annonceomsætning.
En dialog som også var fremme i foråret hvortil jeg gjorde opmærksom på nogle meget uheldige
konsekvenser.
Det vil være direkte konkurrenceforvridende at favorisere en gruppe blot fordi de er organiseret under
Danske Medier og yder en form for journalistik.
Jeg repræsenterer reklamesalget i 84 mindre og mellemstore biografer. Vi bidrager til disse biografers
økonomiske fundament og overlevelse.
Altså en indirekte kulturstøtte.
Vores forretning er primært båret af lokale annoncører. Vi er derfor i direkte konkurrence med bl.a.
ugeaviser om de lokale annoncekroner.
Grundet Corona nedlukning er vi fuldstændig i knæ. En ensidig støtte for tabt annonceomsætning til
Ugeaviser vil skabe ulige konkurrence og give os dødsstøddet og dermed også de biografer der bærer en
stor del af det lokale kulturliv.
Støtte til tab af annonceomsætning skal være mere bred såfremt det giver mening. Ellers vil det betyde at
kulturministeriet bidrager til at tage livet af den kultur de skal beskytte.
Håber at I vil tage min mail med i jeres overvejelser og modtager gerne et svar.
Med venlig hilsen/Best regards
Brian Stærk Sørensen
| Direktør
[email protected]
| M.: +45 20 62 64 68
Holstebrovej 16A, 7800 Skive
Afd.: Brovej 20A, 8800 Viborg
T: +45 9751 3070 |
www.fs2.dk