Forsvarsudvalget (FOU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 189

Kan ministeren i forlængelse af besvarelsen af FOU alm. del – spm. 88 bekræfte, at tankene på de køretøjer, som Scania leverer, men som Scania anskaffer hos en belgisk underleverandør, hvortil Stokota i Polen som ikke er ISO 14001 certificeret, er leverandør, bliver væsentligt mindre end tankene på de køretøjer, som forsvaret ville have fået, hvis FMI havde valgt den danske leverandør, der bød på opgaven? Kan ministeren desuden bekræfte, at det pumpesystem, der monteres på Scania tankbilerne, er et ældre produkt end det, Scania normalt monterer og at der set over en 5-10 årig periode reelt vil være tale om en dyrere og mindre brugervenlig anskaffelse for Forsvaret, end hvis man havde valgt den danske leverandør?
Dato: 24-03-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: militært materiel
Dokumentdato: 13-04-2021
Modtaget: 13-04-2021
Omdelt: 13-04-2021

FOU alm. del - svar på spm. om ministeren kan bekræfte, at tankene på de køretøjer, som Scania leverer, bliver væsentligt mindre end tankene på de køretøjer, som forsvaret ville have fået, hvis FMI havde valgt den danske leverandør, der bød på opgaven, fra forsvarsministeren

Besvarelse af FOU alm. del spørgsmål 189 vedr. brændstofstanke på Forsvarets lastbiler (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 24-03-2021
Modtaget: 24-03-2021
Omdelt: 24-03-2021

Spm. om ministeren kan bekræfte, at tankene på de køretøjer, som Scania leverer, bliver væsentligt mindre end tankene på de køretøjer, som forsvaret ville have fået, hvis FMI havde valgt den danske leverandør, der bød på opgaven, til forsvarsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version