Fra:
Sendt:
16. juni 2021 11:05
Til:
Emne:
100.000-VIS AF BANKKUNDER ER RETSLØSE - MARKEDET ER UIGENNEMSIGTIGT - DOMSTOLENE
BLANDER SIG I FORDELINGSPOLITIK
TIL ERHVERVSUDVALGETS MEDLEMMER
Kritiske Bankkunder henstiller til, at Erhvervsudvalgets medlemmer - og Folketinget - tager
konkrete initiativer til at løse de følgende - strukturelle - problemer
1 - Afskaffelse af bankkundernes retsløshed
Kunder kan ikke sagsøge en bank, så længe banken har adgang kundens konti. Hvis kunden ikke
kan skifte bank, er hun/han totalt retsløs
Det kan ikke betale sig for den enkelte kunde at sagsøge en bank for mindre end (ca.) kr. 200.000.
Banker bliver ikke sagsøgt, såfremt de bryder en aftale, der koster kr. 20.000 eller kr. 120.000 for
kunden.
2 - Manglende markedsgennemsigtighed
Det har ingen mening at tale om markedsgennemsigtighed, hvis kunderne er retsløse. Ingen kunde
kender de økonomiske konsekvenser af sin retsløshed.
Den relevante pris i et HELkundeforhold er ÅOP af parternes NETTOmellemværende. Den er
ukendt, når banken sælger "produktpakker" til sine kunder og/eller når kunden er tvunget til at låne
penge
til
banken for at få lån
fra
banken.
ÅOP af NETTO er (a) ukendt for kunden, (b) vilkårlig høj - f.eks. 37%, 54%, 211% eller meget
mere - samt (c) variabel ved hver kontobevægelse plus i en række andre tilfælde, som vi gerne vil
belyse.
Ikke en eneste dansk bankkunde har nogensinde kendt sin ÅOP af NETTO.
Verificer følnævnte oplysninger v.hj.a. dette brugervenlige program:
http://bankkunder.dk/reducer-din-rente/
3 - Retspraksis bevisbedømmelse respekterer ikke den økonomiske videnskab