Børne- og Undervisningsudvalget 2020-21
BUU Alm.del Bilag 150
Offentligt
2362398_0001.png
BILAG II TIL AKTSTYKKE
Ansøgninger, som er afslået
Indsatsområder: 1) Elever med ordblindhed, 2) Voksne med ordblindhed, 3) Inklusion af ordblinde i værkstedsbaseret
undervisning på FGU og erhvervsuddannelserne, 4) Understøttelse af svage læsere og 5) Bevægelse i grundskolen.
Ansøger
Problemknuserne
Krithfilm ApS
Chilbal Film v/Bent Yde Jørgensen
Chilbal Film v/Bent Yde Jørgensen
Edu Games ApS
Foreningen YouGlobe
Foreningen YouGlobe
Musikipedia
Historiemageriet
Sehested Media ApS
UC Syddanmark
Aalborg Kommune
Tidsskriftet Matematik
Sense Communication
Læselæring v/Lene Helleberg
Bech
Projekt M
Historiemageriet
Dansk Folkehjælp
Historiemageriet
Lars Mikkelsen ApS
Aalborg Kommune
Filmkompagniet v/Marianne
Rasmussen
BaTea ApS
Perlefilm v/Rikke Hallund
VIA University College
Sense Communication
Bornholms Regionskommune
Blauert
Allerød Kommune
Teknik og Salg ApS
JJ Film ApS
Mesing Studios IVS
Mesing Studios IVS
Projekttitel
I fortidssko med nutids-app. Outdoor escape løb
Ordblindefilm til PASE på FGU
Havet omkring Danmark
15 danske naturtyper du bør kende
Visuel læring
Inkluderende undervisning af ordblinde
Smag på et fag
Interaktive rytmeøvelser til elever med ordblindhed
Hop ind i eventyret
Ordblind i alle fag
Krop&Klog
Ordblindevenlig skole
Matematik i bevægelse
De Skøre Knogler
Et bogstav og lydunivers til elever med
læsevanskeligheder
Læsning i bevægelse
Historiske Pandemier & COVID-19
Troldmandens disciple
Bevægelse og førstehjælpsundervisning i grundskolen
Fantasyrejsen - en bevægende fortælling
Se styrkerne hos ordblinde elever
Minimer karakterforskellene - i de obligatoriske
eksamensfag, engelsk, matematik, dansk og naturfag
Understøttelse af svage læsere i almenundervisningen
udvikling af undervisning
Skaber sociale medier din virkelighed?
Klimabevægelse og Yogalege
Same, same but different
ABC-Robotterne
Gule Læse- og skrivevanskeligheder
Praksisnær udvikling af undervisningsmateriale til
værkstedsundervisning på FGU
Emotionelle følger af ordblindhed
Visuelle værksteder
filmbaserede opgaveforløb til elever
på FGU
Form på sproget - materiale og metodeudvikling til
understøttende undervisning på kunstinstitutioner
Ordets magt (Grundskoler)
Ordets magt (FGU/Erhverv)
1
BUU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 150: Orientering om aktstykke vedr. udlodningsmidler, fra børne- og undervisningsministeren
2362398_0002.png
Tech College
Århus Kommune
Copenhagen Film & TV ApS
EUC Nordvestsjælland
Historiemageriet
HF & VUC Fyn
Professionshøjskolen Lillebælt
Kingo Consult ApS
Feldballe Film & TV/ Nils
Feldballe Petersen
VUC Vestegnen
Talemadsen v/Allan Madsen
Batavia Media ApS
S/I FGU Syd- og Vestsjælland
Talemadsen v/Allan Madsen
Århus Kommune
Voksen Uddannelsescenter
Frederiksberg (VUF)
Mindsoulyoga
Third Ear Productions IVS
Historieselskabet
Talemadsen v/Allan Madsen
Asmildkloster Landbrugskole
FineMedia
Aalborg Kommune
JFO Kommunikation
Professionshøjskolen Lillebælt
Salaam Film & Dialog
Salaam Film & Dialog
Caretoons ApS
Alvis Gruppen ApS
SOSU H S/I
Aalborg Kommune
Sustainable Living v/Thomas
Lynnerup
Made By Us ApS
Stevns Kommune
Klassefilm ApS
Sammen om de svære ord
på mekanikerværkstedet
Tegn Dig Glad
KLOG2GO
Ordblinde på værksteder
Fantasy - lyt, læs og digt videre
Science - også for ordblinde
Bevægelseslaboratoriet
Støtte til ordblinde elever i tre app’s til praktiske
naturfaglige undersøgelser
KRAM livet - Et online og interaktivt
undervisningsmateriale med fokus på bevægelse i læring til
og om unge i 7. - 9. klasse. Om deres fysiske og mentale
sundhed - med eller uden digitale teknologier.
Det er som om man er med i bogen - Når ordblinde elever
arbejder med litterære værker gennem Virtual Reality
Tal dig til skriftlig deltagelse
Støtte til ordblinde indenfor transportuddannelsen
Lige muligheder gennem forskellige indsatser!
LST i alle fag uden tekniske benspænd
Forældrenetværk for ordblinde børn
Kvalitetsudvikling af ordblindeundervisning med
systematisk brug af data
Dramayoga - bevægelse i undervisningen
Spioner i Danmark - en podcast-serie om den Kolde Krig
Ind i bogens verden
stedbaseret læsning for svage læsere i
grundskolens dansk- og historiefag på mellemtrinnet og i
udskolingen.
Læsetræner
Udvikling og understøtning af undervisernes arbejde med
ordblinde elever i landbrugsuddannelsen
SuperLexia
Innovative ordblinde elever
Platform til iværksættere med faglige udfordringer
Teknologier til styrkelse af ordblindevenlige læringsmiljøer
på FGU
Fodboldklubben
Pigen der hadede bøger - og andre dejlige børn
Dialogskabende undervisningsmateriale til ordblinde (4.-7.
kl.) med fokus på selvværd og social inklusion
Projekt Alvis
App til ordblinde elevers undervisning på SOSU
Interaktivunderstøttelse af svage læsere
Et bæredygtigt liv
byggeri og permakultur i et virtuelt
Friland
Blind på Ord
Styrket indsats til gul pulje læsere på Strøby Skole i Stevns
Kommune
MIN TRO
2
BUU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 150: Orientering om aktstykke vedr. udlodningsmidler, fra børne- og undervisningsministeren
2362398_0003.png
Landsforeningen LOMA-lokal mad
for dagtilbud og skoler
FGU Danmark
Dagbehandlingstilbuddet
Dagskolen på Bustrup Hovedgård
Wintertales IVS
Schekhina - forening for
udbredelse af kritisk journalistik og
dokumentarisme
Grøn S/I
Høje-Taastrup Kommune
Good Company Pictures ApS
Transporterhvervets Uddannelser
Story Film ApS
Alphafilm & Kommunikations ApS
Fox Media Documentaries ApS
Morten Kjeldgaard Consult
LÆS OG LÆR MED ALLE SANSER - understøttelse af
svage læsere i et varieret læringsmiljø
Inkluderende og ordblindevenligt læringsmiljø på FGU
På vej til afsluttende prøver for svage læsere
Knæk koden til dansk ved hjælp af funktionelle forklaringer
Ordblindevenlig interaktiv dokumentar om racisme og
forskelsbehandling i Brasilien
100POTENTIALER.
Ordblindelignende vanskeligheder
handlemuligheder i
undervisningen af elever i ’gul kategori
Morderen i Silas øjne
Virtuel gennemgang af opbygningen af bremser og det
hydrauliske system i lastbil og truck
Et mål for livet
Et Øje for Ordet
LitteraTuren - Stedbaseret læsning i VR
Imperi af undevisningsmaterialer
3