NOTAT
Bilag 1
–
Opgørelse af fokusmål de seneste
tre måneder for alle kommuner
19. august 2021
J.nr. 21/05938
TOK
MAT
Tabel 1 viser andelen af borgere med mindst 12 måneders ydelsesanciennitet, som
ikke har fået henholdsvis fire samtaler eller et aktiv tilbud/225 timers beskæftigelse
de seneste 12 måneder. Kommunernes opfyldelse af fokusmålene kan påvirkes af
efterregistreringer. Det er i særdeleshed den seneste måned som kan blive påvirket
af efterregistreringer. Landsgennemsnittet af opfyldelsen for begge fokusmål ligger
under grænseværdien på 20 pct.
Kommunernes opfyldelse af resultatmålet kan ligeledes ses af tabel 1. Af tabellen
fremgår forskellen mellem den forventede andel offentligt forsøgerede borgere og
den faktiske andel. En positivt andel betyder, at kommunen har flere borgere på of-
fentlig forsørgelse end forventet, og dermed ikke lever op til resultatmålet.
Tabel 1: Kommunernes andel af borgere der ikke modtog henholdsvis 4 samtaler
eller 1 tilbud efter 12 måneders ydelsesanciennitet, april-juni 2021
Resultat-
mål
Forskel i
andel i
pct. point
Hele landet
Albertslund
Allerød
Assens
Ballerup
Billund
Bornholm
Brøndby
Brønderslev
Dragør
Egedal
Esbjerg
Fanø
Favrskov
Faxe
Fredensborg
Fredericia
0,23
0,12
0,18
-0,61
-0,38
0,01
0,78
-0,17
1,0
0,03
-0,09
1,16
-0,04
0,27
-0,78
1,12
Samtaler (pct.)
Apr
2021
11,1
8,4
8,7
14,5
15,5
10,2
23,9
12,1
4,4
9,3
5,7
9,6
7,0
1,7
7,8
9,7
11,9
Maj
2021
10,3
7,5
8,7
12,2
14,5
8,8
24,2
10,8
4,1
7,4
5,3
8,4
6,3
1,8
7,1
8,6
9,4
Jun
2021
9,9
7,0
9,0
10,7
14,1
7,9
24,7
9,9
3,9
6,6
5,5
7,6
6,3
2,4
6,8
8,4
7,8
Apr
2021
Tilbud (pct.)
Maj
2021
17,3
18,4
18,1
23,1
14,7
12,0
15,6
13,7
10,9
16,2
13,8
15,0
17,9
6,8
17,1
27,9
33,1
Jun
2021
17,9
18,5
19,1
23,0
15,9
12,8
16,2
14,5
11,3
16,6
14,5
14,5
17,0
7,6
18,3
29,1
34,5
16,8
18,6
17,0
23,5
13,7
11,6
15,1
13,1
10,6
17,0
13,7
15,8
19,8
6,5
16,2
27,1
31,9