Beskæftigelsesudvalget 2020-21
BEU Alm.del Bilag 134
Offentligt
2318577_0001.png
s
Frikommunenetværk om flere billige boliger og fleksible boligløsninger
Samlede bilag til evaluering af frikommunenetværk om
flere billige boliger og fleksible boligløsninger
Bilag 1: Oversigt over forsøgsansøgninger, svar på ansøgninger og
brug af hjemler
Se nedenfor side 3.
Bilag 2: Ansøgning om at blive frikommunenetværk
http://www.oim.dk/media/18088/billige-boliger-og-fleksible-bolig-
loesninger.pdf
Bilag 3: Godkendelsen af netværket
Se nedenfor side 7.
Bilag 4: Ansøgninger fra runde 1
Link politisk-behandling i København (2. februar 2017):
https://www.kk.dk/node/14148/02022017/edoc-agenda/17260c2c-
7d86-4264-a5cc-677897396656/a63dc861-1df1-4701-9df4-
6c98f9fc177b
Bilag 5: Lovhøring runde 1
Se nedenfor s.8.
Bilag 6: Tilbagemelding fra runde 1
http://www.oim.dk/media/18490/svar-paa-ansoegninger-om-forsoeg-
for-netvaerket-om-billige-boliger-og-fleksi.pdf
Bilag 7: Brev fra netværket af 19. maj 2017 om behov for yderligere af-
klaring af boligstøttemuligheder
Se nedenfor s 16.
Brevet ses ikke besvaret
Bilag 8: Brev fra netværket af 14. juni 2017om billigt nybyggeri og de-
leboliger incl. 2 bilag
Se nedenfor s. 18.
Brevet ses ikke besvaret
Bilag 9: Ansøgninger fra runde 2
Link til politisk behandling i Københavns Kommune (27. april 2017):
https://www.kk.dk/node/14148/27042017/edoc-agenda/41c78cc7-
28. ok tober 2020
Sagsnummer
2020-0 203398
Dokumentnu mmer
2020-0 203398-18
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0002.png
2/36
260e-4fda-8d20-0c9eac6452f7/96959cbe-9239-4e62-981a-
d455063ad94a
Bilag 10: Lovhøring runde 2
Se nedenfor s. 23.
Bilag 11. Tilbagemelding fra runde 2
https://sim.dk/media/21906/svar-paa-billige-boliger-og-fleksible-bo-
lig-loesninger-2-runde.pdf
Bilag 12: Ansøgninger fra runde 3, indsendt 1. november 2017
Link til behandling af 8 forslag i Københavns Kommune (12. oktober
2017): https://www.kk.dk/node/14148/12102017/edoc-
agenda/e5e7b309-248e-4475-98d7-4539924da534/f744abb3-
3e7d-46cf-b370-9b6f02f996e6
Et yderligere forslag ses nedenfor på side 25.
Bilag 13: Lovhøring runde 3, 12.februar 2018
Se nedenfor side 32.
Bilag 14: Tilbagemelding fra runde 3, 21. december 2017
https://sim.dk/media/21913/svar-paa-billige-boliger-og-fleksible-bo-
lig-loesninger-3-runde.pdf.
Bilag 15: Henvendelser til 3 ministre om modregningsproblematik
Se nedenfor side 34.
Bilag 16: Svar fra 3 ministre om modregningsproblematik
Se nedenfor side 36.
Bilag 17: Lovforslag om frikommunehjemler:
Runde 1: https://www.ft.dk/samling/20161/lovforslag/L200/index.htm
Runde 2: https://www.ft.dk/samling/20171/lovforslag/l61/index.htm
Runde 3: https://www.ft.dk/samling/20171/lovforslag/l220/index.htm
https://www.ft.dk/samling/20171/lovforslag/l61/index.htm
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0003.png
Bilag 1: Oversigt over ansøgninger om frikommuneforsøg, tilbagemeldinger og brug af hjemler
Overordnet tema og indhold, runde 1-3
Huslejetilskud
Runde 1 (bilag 4):
ønske om midlertidigt
at kunne betale tilskud til borgere, der el-
lers optager dyre pladser. Borgerne skal
opnå bedre betalingsevne i tilskudsperi-
oden (dvs. uden modregning). Der blev
søgt om tilskudsmuligheder til både so-
ciale målgrupper og til flygtninge.
Ønske om at benytte den boligtype, som
er egnet til borgeren (ungdoms-, familie-
eller ældreboliger).
Runde 2 (Bilag 9):
ønske om at arbejde
med inklusionsboliger på kommunalt ini-
tiativ (Inklusionsboliger kan tilknyttes et
tilskud).
Runde 3 (bilag 12):
Ønske om at arbejde
med 5-årige tilskud i udslusningsboliger
Ønske om at arbejde med tilskud til mål-
grupper i særlige beskæftigelsesrettede
projekter
Ønske om at arbejde med udslusnings-
boliger til flygtninge.
Midlertidig lejekontrakt
Runde 1 (bilag 4):
Ønske om at kunne
benytte midlertidig lejekontrakt i forbin-
delse med huslejetilskud, og fx sam-
tænke leje- og støtteforløb
Runde 2 (bilag 9):
Ønske om at kunne
oprette inklusions- og startboliger på
kommunalt initiativ (begge er midlerti-
dige boligløsninger) og derved også at
kunne optage sig udgifter til tomgang og
istandsættelse.
Ønske om at social vicevært i disse bolig-
typer kan forankres i kommunen
Ønske om at kunne oprette inklusionsbo-
liger i ungdomsboliger
Runde 3 (bilag 12):
Ønske om at kunne
benytte midlertidig lejekontrakt i
Ansøgningen Imødekommes delvist via
udslusningsboliger, som er midlertidige
boliger.
Af tilbagemeldingen fremgår det, at net-
værket får opsigelsesadgang i almene
pleje- og ældreboliger. I frikommunelo-
ven er det dog kun en bestemmelse om
plejeboliger, der fremsættes og vedtages
Midlertidige lejekontrakter i andre bolig-
typer skal afklares nærmere.
Der gives mulighed for at kunne oprette
inklusions- og startboliger på kommunalt
initiativ og for at kommunerne kan på-
tage sig forpligtelsen til at betale tom-
gang og istandsættelse. Inklusionsboli-
ger kan oprettes i ungdomsboliger.
Ansøgning om at den social støtte/soci-
ale vicevært i inklusions- og startboliger
kan forankres i kommunen frem for hos
udlejer imødekommes ikke.
Tilbagemelding runde 1 (bilag 6)
Udslusningsboliger
Tilbagemelding runde 2 (bilag 11)
Mulighed for at oprette
inklusionsboliger
på kommunalt initiativ (mulig støtteperi-
ode på max 2 år). Der skal fortsat foran-
kres støtte i boligorganisationen.
Tilbagemelding runde 3 (bilag 14)
Udslusningsboliger
Brug af hjemmel/anbefaling
Brug:
Udslusningsboliger er forsøgt rea-
liseret i alle netværkskommuner
alle ef-
ter hjemlen i runde 3.
Ingen har oprettet inklusionsboliger. Det
skyldes at den brede mulighed i runde 3-
hjemlen om udslusningsboliger under-
støtter housing first bedre end inklusi-
onsboliger, fordi udslusningsboliger kan
blive en permanent boligløsning
Centrale Anbefalinger:
-
-
-
Bredere målgruppe (fra borgere på
§107 el. §110 til borgere med soci-
ale problemer og behov for støtte
til at få og fastholde en bolig)
Mulig støtteperiode forlænget fra
2 til 2 �½ år
Både ældre- og ungdomsboliger vil
kunne benyttes som udslusnings-
boliger
-
Støtteperiode forlænget til op til 5
år
Afslag på ansøgning om tilskudsmulig-
hed til borgere i særlige beskæftigelses-
rettede projekter
Afslag på yderligere muligheder for di-
rekte huslejetilskud, idet der henvises til
at kommunerne i forvejen har mulighed
for at yde særlig støtte til borgere med
fysisk funktionsnedsættelse, jf. lov om in-
dividuel boligstøtte. Dette gav et efterfor-
løb, idet det er UdbetalingDanmark, og
ikke kommunerne, der administrerer be-
stemmelserne. Herefter blev det med-
delt, at der så gives afslag på yderligere
muligheder for boligstøtte.
Afslag på at benytte udslusningsboliger
til flygtninge.
Ønsket om at kunne arbejde med flygt-
ninge som målgruppe blev ikke besvaret
Muligheden for udbetaling af direkte
huslejetilskud skulle afklares nærmere.
-
-
-
Forsøgshjemlen bør gøres perma-
nent
incl. muligheden for at be-
nytte udslusningsboliger til hjem-
løse, der ikke har haft ophold på SL
§ 110 tilbud
Modregningsproblematik, der fø-
rer til at tilskud til husleje modreg-
nes i forsørgelsesydelse, skal løses
Udslusningsboliger og inklusions-
boliger bør kunne oprette i alle bo-
ligtyper og med private udlejere
I stedet for midlertidige boliger henvises
kommunerne til at benytte botilbud efter
servicelovens § 107: Ministeriet mener at
ansøgningen i runde 3 er udtryk for et
strukturelt problem som følge af forskel-
lige finansieringsformer efter servicelo-
ven og almenboligloven, og som ikke kan
løses i frikommuneforsøg.
Der blev pga. nærmere overvejelse givet
afslag på at kunne arbejde med en opsi-
gelsesadgang i almene ældreboliger.
Netværket havde ønsket midlertidige le-
jekontrakter, ikke opsigelsesadgang og
ikke kun i ældre og plejeboliger. Der blev
aldrig taget stilling til ønsket ift. alminde-
lige familieboliger.
Brug:
Alle kommuner har arbejdet med
midlertidig lejekontrakt som led i forsøg
med udslusningsboliger, jf. ovenfor.
Ingen kommuner har arbejdet med opsi-
gelsesadgang i plejeboliger
denne
hjemmel var ikke praktisk anvendelig ef-
ter kommunernes vurdering.
Ingen kommuner har arbejdet med start-
boliger.
Centrale anbefalinger:
-
-
Der er fortsat et ønske om at ar-
bejde med midlertidige lejekon-
trakter, jf. de oprindelige ansøg-
ninger
ønske om at gøre hjemlerne om
startboliger og inklusionsboliger
permanente og forankre støtte i
kommunerne
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0004.png
4/36
bofællesskaber, opgangsfællesskaber og
boliger efter almenboliglovens § 105, så
boligerne fraflyttes i takt med positiv ud-
vikling
Midlertidige boliger
Runde 1 (bilag 4):
Ønske om at kunne til-
byde midlertidig bolig
Ny planlov ville delvist imødekomme øn-
sket om midlertidige boliger.
Forslaget indeholdt dog kun muligheder
ift. private udlejere og studerende, og
ikke socialt udsatte.
Kommunerne får mulighed for at god-
kende midlertidige konstruktioner. Disse
må alene anvises af kommunerne til soci-
alt udsatte unge.
-
nyt ønske om at kunne etablere in-
klusionsboliger i ældreboliger
Brug:
Der er ikke opført midlertidige boli-
ger efter frikommunebestemmelsen
Centrale anbefalinger
-
-
til borgere, der er klar til egen bo-
lig, men hvor bolig ikke er til rådig-
hed
til borgere, der har behov for en
overgang inden egen bolig.
-
At der i stedet indføres mulighed
for aftalt kommunal anvisning til
de midlertidige studieboliger, der
opføres efter dispensationsbe-
stemmelse i planloven. Derved sik-
res integration af udsatte unge og
studerende.
Deleboliger
Runde 1 (bilag 4):
Forsøgsmuligheder
-
-
-
-
Ønske om mulighed for boligstøtte
i deleboliger med 2 personer
Ønske om mulighed for at dække
udgifter til nødvendig indretning
Ønske om at kunne opkræve hus-
leje incl. forbrug.
Ønske om at kunne dække for-
brugsudgifter i tomgangsperioder
-
-
betale for indretning
dække varmeudgifter i tomgangs-
perioder
Kommunerne får mulighed for at oprette
deleboliger til 2 enlige mødre, der vil
kunne opnå boligstøtte.
Der bliver mulighed for at oprette dele-
boliger i ungdomsboliger.
For begge boligtyper gælder det, at boli-
gerne skal anvises af kommunen.
Afslag på at give boligstøtte til to perso-
ner i delebolig.
Ministeriet mener, at ansøgning om at
kunne opkræve husleje incl. forbrug så
bortfalder. Dette var dog en misforstå-
else.
Afslag på at etablere deleboliger i samar-
bejde med private udlejere.
Spørgsmålet om oprettelse af deleboli-
ger i kommunale boliger blev ikke afkla-
ret.
Afslag på muligheden for at give bolig-
støtte til to personer i delebolig
Ønsket om at kunne opkræve huslejen
incl forbrug blev ikke besvaret
Brug:
Københavns Kommune har benyttet
hjemmel til indretning af deleboliger
Høje-Taastrup Kommune har netop ind-
gået aftale om deleboliger med de al-
mene boligorganisationer, men endnu
ikke konkret benyttet hjemlen
Der har ikke kunnet opnås aftale med ud-
lejere om deleboliger for enlige mødre.
Centrale anbefalinger:
Runde 2 (bilag 9):
-
-
Ønske om at deleboliger kan ind-
rettes til enlige mødre, og at disse
kan opnå boligstøtte
Ønske om at kunne oprette dele-
boliger i ungdomsboliger
-
-
-
Runde 3 (bilag 12):
-
-
-
Mulighed for boligstøtte til 2 bebo-
ere i delebolig (genfremsættelse)
Opkrævning af husleje incl. forbrug
Deleboliger i privat og kommunalt
byggeri
Man ønsker at afvente en rapport fra en
arbejdsgruppe, som skulle afrapportere i
løbet af foråret 2017.
Det er senere i 2019 oplyst for netværket,
at der aldrig kom en sådan afrapporte-
ring.
Forsøg ift. bygningsreglementet (gene-
rel ansøgning i 1. runde og ansøgning ift.
eksisterende bygninger i 2. runde) imø-
dekommes via mulighed for forsøg med
funktionsbaserede tilgængelighedskrav.
Der gives mulighed for forsøg ift. dispo-
nering af restbeløb ved frasalg af ube-
byggede restarealer
Mulighed for samdrift kan ikke gives, da
der kræves EU-udbud.
Frikommunehjemlen om indret-
ning bør gøres permanent.
Der er fortsat ønske om at kunne
få en ordning, hvor to beboere i
delebolig kan opnå boligstøtte
Der er fortsat ønske om at kunne
opkræve husleje incl forbrugsud-
gifter.
Billigt nybyggeri
Runde 1 (bilag 4):
-
-
Fravige fordyrende krav i bygnings-
reglementet
Ændre maksimumbeløbet ift. små
boliger
Brug:
Roskilde Kommune har benyttet mulig-
heden for at fravige bygningsreglemen-
tet via funktionsbaserede tilgængelig-
hedskrav. Dette forsøg evalueres af SBI.
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0005.png
5/36
-
Fravige parkeringskrav i boliger
målrettet socialt udsatte
Mulighed for dispensation fra byg-
ningsreglementet ved omdannel-
sen af eksisterende ejendomme til
alment byggeri
Fritagelse af bygningsreglementets
krav om affaldsskakter
Mulighed for etablering af nøgle-
færdigt alment byggeri
Mulighed for vederlagsfrit udlån af
kommunale grunde til skæve boli-
ger i 30 år
Reduktion af beboerandelen på
ydelsen af realkreditlånet til al-
mene boliger
Mulighed for forsøg vedr. frasalg
af restarealer
Mulighed for forsøg med samdrift i
flere organisationers boligafdelin-
ger
Krav i lov om kommunal anvisningsret
om, at alene kommuner, hvor boligområ-
der med høj arbejdsløshed er udpeget
på særlig liste, må indgå aftaler med pri-
vate om anvisning, ophæves
Spørgsmålet om p-regler fra 1. runde
vurderes ikke at kræve regelændringer
Der laves generel regelændring vedr. af-
faldsskakter.
Nøglefærdigt byggeri afklares frem mod
næste ansøgningsrunde.
Der gives mulighed for vederlagsfrit ud-
lån af grunde til skæve boliger i 30 år.
Der gives afslag på ansøgningen om re-
duktion af beboerandelen på ydelsen på
realkreditlånet i almene boliger.
Runde 2 (bilag 9):
-
Ansøgning fra runde 1 om højere maksi-
mumbeløb vurderes at falde udenfor
rammerne af frikommuneforsøg pga. ri-
siko for statslige merudgifter. Herudover
vil det ikke være muligt at tilpasse it-un-
derstøttelse til fordel for et kort forsøg.
Forsøg om vederlagsfrit udlån af kom-
munal grund til skæve boliger er ikke
fuldført, det der er kommet permanent
hjemmel til denne løsning.
-
-
-
-
Runde 3 (bilag 12):
-
-
Samarbejde med private udlejere
Runde 1 (bilag 4):
Der blev generelt ønsket mulighed for at
samarbejde med private udlejere inte-
greret i ansøgningerne om huslejetil-
skud, midlertidig lejekontrakt og midler-
tidige boliger.
Runde 3 (bilag 12):
Ønske om afskaffelse af tidsmæssig be-
grænsning for aftaler med private udle-
jere
Ønske om at kunne oprette særlige bolig-
typer (deleboliger, inklusionsboliger, ud-
slusningsboliger og startboliger) i sam-
arbejde med private udlejere.
Der gives mulighed for at indgå aftaler i
op til 12 år.
Der gives mulighed for at oprette inklusi-
ons-, start- og udslusningsboliger i sam-
arbejde med private udlejere.
Afslag på at etablere deleboliger i samar-
bejde med private udlejere
Brug:
Københavns Kommune og Høje-
Taastrup Kommune har arbejdet på afta-
ler med private udlejere, men sådanne
aftaler har lange aftræk.
I Københavns Kommune har modreg-
ningsproblematikken givet særlige ud-
fordringer, fordi private boliger ofte er
dyrere end almene boliger, og der vil
være behov for et huslejetilskud, hvis en
ordning skal etableres.
Centrale anbefalinger
-
-
Da få private udlejere ønsker et
samarbejde, bør der ikke vær tids-
mæssige begrænsninger for afta-
ler.
Muligheden for at indgå aftale bør
ikke begrænses ift. kommuner
med særlige listeudpegninger og
særlige udlejningsredskaber.
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0006.png
6/36
-
Der bør fortsat være mulighed for
at arbejde med tilskudsmuligheder
også ift. privat udlejning.
Enkeltydelser og forebyggelse af ud-
sættelser
Runde 3 (bilag 12):
Ønske om mulighed for fastlæggelse af
serviceniveau ift. enkeltydelsesbestem-
melserne i aktivloven
Ønske om at lave bedre forebyggelse af
udsættelser via
Det vurderes i forvejen muligt at fast-
lægge vejledende retningslinjer som et
serviceniveau for enkeltydelser, når blot
der fortsat laves en konkret og individuel
vurdering.
Ønsket om bredere målgruppe er får
vagt afgrænset. Der gives afslag med
henvisning til muligheden for at udhule
kontanthjælpsloftet.
Det tilkendegives, at ydelsen i forvejen
kan afspejle tidsperspektivet for en bolig-
løsning, og at ydelsen kan bevilges før en
sag når fogedretten, hvis det er klart, at
der vil opstå restance.
Der gives afslag på at øge muligheden
for frivillig administration af hensyn til
administrative omkostninger.
Det muliggøres, at kommunerne kan få
varsel om restancer indenfor de første 2
år fra en anvist borgers indflytning. Det
kræver ikke hjemmel at få oplyst ikke-an-
viste borgeres restancer.
Muligheden for at få oplyst en udsættel-
sessags udfald er omfattet af aktindsigt.
Ministeriet vil understøtte en praktisk løs-
ning.
Brug:
Ingen af kommunerne har haft res-
sourcer til i praksis at iværksætte forsøg
med varsler om restancer 2 år efter ind-
flytning.
Københavns Kommune indhenter oplys-
ninger om udsættelsessagers udfald fra
de lokale fogedretter.
Centrale anbefalinger:
-
-
-
-
-
-
Bredere målgruppe for aktivlovens
§ 81a
Udvide varigheden af aktivlovens §
81a, så tidsperspektivet for en bo-
ligløsning afspejles.
Mulighed for at bevilge ydelser,
når det er sikkert at en restance vil
opstå
Frivillig administration af flere
ydelser
Mulighed for at aftale forlængede
varsler vedr. restancer hos anviste
borgere
Vidensopsamling
mulighed for at
få oplyst udsættelsessagers udfald.
-
-
Der bør fortsat være mulighed for
at aftale varslers tidsmæssige ud-
strækning med de lokale boligor-
ganisationer.
Hvis der indgås anvisningsaftaler
med private udlejere, bør der
kunne indgås aftaler om varslinger
med disse
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0007.png
Bilag 3: Godkendelse af frikommunenetværk om flere billige boliger
og fleksible boligløsninger
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0008.png
8/36
Bilag 5: Lovhøring runde 1
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0009.png
9/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0010.png
10/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0011.png
11/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0012.png
12/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0013.png
13/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0014.png
14/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0015.png
15/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0016.png
16/36
Bilag 7: Brev fra netværket af 19. maj 2017 om behov for yderligere af-
klaring af boligstøttemuligheder
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0017.png
17/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0018.png
18/36
Bilag 8: Brev fra netværket af 14. juni 2017om billigt nybyggeri og de-
leboliger incl. 2 bilag
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0019.png
19/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0020.png
20/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0021.png
21/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0022.png
22/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0023.png
23/36
Bilag 10: Lovhøring runde 2
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0024.png
24/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0025.png
25/36
Bilag 12: Ansøgning fra runde 3, indsendt 1. november 2017
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0026.png
26/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0027.png
27/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0028.png
28/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0029.png
29/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0030.png
30/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0031.png
31/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0032.png
32/36
Bilag 13: Lovhøring runde 3, 12.februar 2018
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0033.png
33/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0034.png
34/36
Bilag 15: Henvendelser til 3 ministre om modregningsproblematik
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0035.png
35/36
BEU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 134: Evalueringer af de afsluttede forsøg i Frikommuneforsøg II, som vedrører udvalgets område, social- og indenrigsministeren
2318577_0036.png
36/36
Bilag 16: Svar fra 3 ministre om modregningsproblematik