§ 20-spørgsmål S 193 Om det kønsopdelte uddannelsessystem.

Til: Uddannelses- og forskningsminister Ane Halsboe-Jørgensen (S)
Dato: 24-10-2019
Samling: 2019-20
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 24-10-2019
Endelig besvarelse 01-11-2019
Spørgsmålets ordlyd:
Når Socialdemokratiets ligestillingsordfører, Birgitte Vind, siger til Politiken den 10. september 2019, at der er masser af viden om det kønsopdelte uddannelsessystem og mænds lave deltagelse i uddannelsessystemet, som blot skal implementeres, vil ministeren så redegøre for, hvilke initiativer regeringen ønsker at implementere for at sikre bedre kønsbalance og løft af mænds uddannelse?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.

Endeligt svar

Dokumentdato: 01-11-2019
Modtaget: 01-11-2019
Omdelt: 01-11-2019

Svar på spm. nr. S 193: Når Socialdemokratiets ligestillingsordfører, Birgitte Vind, siger til Politiken den 10. september 2019, at der er masser af viden om det kønsopdelte uddannelsessystem og mænds lave deltagelse i uddannelsessystemet, som blot skal implementeres, vil ministeren så redegøre for, hvilke initiativer regeringen ønsker at implementere for at sikre bedre kønsbalance og løft af mænds uddannelse?

Svar på spm. nr. S 193. (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 24-10-2019
Modtaget: 24-10-2019
Omdelt: 24-10-2019

Når Socialdemokratiets ligestillingsordfører, Birgitte Vind, siger til Politiken den 10. september 2019, at der er masser af viden om det kønsopdelte uddannelsessystem og mænds lave deltagelse i uddannelsessystemet, som blot skal implementeres, vil ministeren så redegøre for, hvilke initiativer regeringen ønsker at implementere for at sikre bedre kønsbalance og løft af mænds uddannelse?

Når Socialdemokratiets ligestillingsordfører, Birgitte Vind, siger til Politiken den 10. september 2019, at der er masser af viden om det kønsopdelte uddannelsessystem og mænds lave deltagelse i uddannelsessystemet, som blot skal implementeres, vil ministeren så redegøre for, hvilke initiativer regeringen ønsker at implementere for at sikre bedre kønsbalance og løft af mænds uddannelse? (pdf-version)
Html-version