Retsudvalget 2019-20
S 180
Offentligt
2095543_0001.png
Folketinget
Lovsekretariatet
Christiansborg
1240 København K
DK Danmark
Dato:
Kontor:
Sagsbeh:
Sagsnr.:
Dok.:
28. oktober 2019
Koncernstyringskontoret
Nikolaj Rævdal
2019-0033-0126
1272018
Hermed sendes besvarelse af spørgsmål nr. S 180, som medlem af Folketin-
get Kristian Pihl Lorentzen (V) har stillet til justitsministeren den 21. okto-
ber 2019.
Nick Hækkerup
/
Morten Eidner
Slotsholmsgade 10
1216 København K.
T +45 7226 8400
F +45 3393 3510
www.justitsministeriet.dk
[email protected]
S 180 - 2019-20 - Endeligt svar på S 180: Finder ministeren det rimeligt, at mange køreskoler og deres elever påføres økonomiske tab, spild af tid og administrativt bøvl som følge af utilfredsstillende service fra EasyTranslate, herunder i forbindelse med uvarslet eller kortvarslet udeblivelse af tolke eller manglende kvalifikationer hos tolke?
Spørgsmål nr. S 180 fra medlem af Folketinget Kristian Pihl Lorentzen
(V):
”Finder ministeren det rimeligt, at mange køreskoler og deres
elever påføres økonomiske tab, spild af tid og administrativt
bøvl som følge af utilfredsstillende service fra EasyTranslate,
herunder i forbindelse med uvarslet eller kortvarslet udeblivelse
af tolke eller manglende kvalifikationer hos tolke?”
Svar:
Jeg ser med meget stor alvor på problemerne på tolkeområdet. Det er natur-
ligvis helt uholdbart, hvis en leverandør ikke er i stand til at levere de tol-
keydelser, der er forudsat i den kontrakt, som er indgået. Det gælder natur-
ligvis også ydelser til landets køreskoler.
Jeg kan herudover henvise til min samtidige besvarelse af spørgsmål S 179.
2