Beskæftigelsesudvalget 2019-20
L 67
Offentligt
2122208_0001.png
Folketingets Beskæftigelsesudvalg
[email protected]
Jette Gottlieb (EL)
[email protected]
Beskæftigelsesministeriet
Holmens Kanal 20
1060 København K
T +45 72 20 50 00
E [email protected]
www.bm.dk
CVR 10172748
Beskæftigelsesudvalget har i brev af 9. december 2019 stillet følgende spørgsmål
nr. 2 (L 67), som hermed besvares. Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Jette Gott-
lieb (EL).
Spørgsmål nr. 2:
”Vil
ministeren redegøre for, hvem skal beskrive borgerens seneste arbejdsfunk-
tion? Er det arbejdsgiver, borger eller sagsbehandler? I tilfælde af, at borgeren fin-
der oplysningerne ufuldstændige eller ukorrekte, hvilke muligheder har borgeren så
for at indhente nye oplysninger, og hvilken vægt tillægges disse oplysninger i sags-
behandlingen?
Svar:
Det er kommunen, der er ansvarlig for, at borgerens arbejdsfunktioner i seneste job
beskrives. Beskrivelse af arbejdsfunktioner i seneste job udarbejdes i samarbejde
med borgeren og evt. med indhentelse af oplysninger fra arbejdsgiver.
10. december 2019
J.nr.
2019 - 7025
Venlig hilsen
Peter Hummelgaard