L 32 Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring.

(Opdeling af fysiske og juridiske personer i forbrugerbegrebet, præcisering af bestemmelsen om aggressiv handelspraksis og tilpasning af samtykkekrav m.v.).

Af: Erhvervsminister Simon Kollerup (S)
Udvalg: Erhvervsudvalget
Samling: 2019-20
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 5

Det fremgår af høringsnotatet, jf. L 32 – bilag 1, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen er i gang med at foretage en undersøgelse af forbrugerbegrebet på tværs af lovgivningen, og herefter vil foretage en vurdering af, om der er grundlag for at ensrette forbrugerbegrebet. Hvornår forventer ministeren, at undersøgelsen foreligger, og vil ministeren holde udvalget orienteret om undersøgelsen?
Dato: 16-10-2019
Status: Endeligt besvaret
Emne: konkurrence- og forbrugerforhold
Dokumentdato: 31-10-2019
Modtaget: 31-10-2019
Omdelt: 31-10-2019

L 32 - svar på spm. 5, om hvornår det forventes, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen undersøgelse af forbrugerbegrebet på tværs af lovgivning forventes at foreligge, fra erhvervsministeren

L 32 - svar på spm. 5 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 16-10-2019
Modtaget: 16-10-2019
Omdelt: 16-10-2019

Spm., om hvornår det forventes, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen undersøgelse af forbrugerbegrebet på tværs af lovgivning forventes at foreligge, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version