Miljø- og Fødevareudvalget 2019-20
L 28 Bilag 1
Offentligt
2084678_0001.png
Danmarks Apotekerforening
Bredgade 54 - 1260 København K
Telefon 33 76 76 00 › Fax 33 76 76 99
apotekerforeningen@apotekerforeningemdk › wwwapotekerforeningemdk
Miljø- og Fødevareministeriet
Stationsparken 31-33
2600 Glostrup
22-08-2019
KRI/800/00008
Apotekerforeningens høringssvar vedr. forslag til lov om ændring af
lov om dyrlæger (afgift til finansiering af drift af medicinregisteret
VetStat m.v.) - journalnummer 2019-15-30-00002
Fødevarestyrelsen har anmodet Danmarks Apotekerforening om bemærkninger til
forslag til lov om ændring af lov om dyrlæger.
Apotekerforeningen har ikke bemærkninger til Fødevarestyrelsens ændringsforslag,
men ønsker at benytte lejligheden til at gøre opmærksom på uhensigtsmæssigheder
for apotekerne forbundet med proceduren med generel adgang, som Fødevarestyrel-
sen har indført i forbindelse med anmodning om aktindsigt i Vetstat.
Det er Apotekerforeningens forventning, at disse uhensigtsmæssigheder kan fjernes
med den forestående tekniske omlægning og modernisering af Vetstat. Apotekerfor-
eningen har i det følgende beskrevet baggrunden for, hvorfor Apotekerforeningen
finder proceduren uhensigtsmæssigt og derved uacceptabelt for apotekerne. Apote-
kerforeningen vil derfor opfordre til, at det i lovforslaget præciseres, hvorledes Føde-
varestyrelsen skal håndtere aktindsigten, således at apotekerne derved ikke længere
har risiko for at lide forretningsmæssig skade.
De danske apoteker er pålagt at indberette de informationer, som fremgår af recep-
ten. Denne videresendelse gælder for samtlige ordinationer på veterinære lægemid-
ler, som apoteket modtager.
Kravet til indberetning af receptinformationer er særligt omfattende ved udlevering
af lægemidler til produktionsdyr og skal ske på daglig basis. Indberetning vedrø-
rende disse lægemidler omfatter således detaljerede informationer om dyreejeren,
dyrlægen, det ordinerede lægemiddel samt det udleverende apotek.
Det fremgår af Fødevarestyrelsens hjemmeside, at det overordnede formål med Vet-
stater "at minimere forbruget og optimere anvendelsen af antibiotika i danske hus-
dyrsbesætninger". Det fremgår videre, at Vetstat skal give:
o dyrlæger et effektivt redskab i relation til at rådgive klienter.
o myndigheder et effektivt værktøj til at afsløre uhensigtsmæssig eller ulovlig
anvendelse af antibiotika.
c forskere et bedre grundlag til at undersøge sammenhængen mellem forbrug
af antibiotika og udvikling af resistens.
Apotekerforeningen er blevet opmærksom på, at det er muligt for alle at anmode om
og få aktindsigt i samtlige informationer, som indgår i Vetstat. Adgang til Vetstat
kræver blot en henvendelse til Fødevarestyrelsen. Apotekerforeningen er ligeledes
L 28 - 2019-20 - Bilag 1: Høringssvar og høringsnotat, fra ministeren for fødevarer, fiskeri og ligestilling
2084678_0002.png
2af3
blevet opmærksom på, at den vidtgående aktindsigt giver mulighed for at få overblik
over detaljerede kundeforhold mellem apotek, dyrlæge og landmand, herunder
hvilke konkrete lægemidler kundeforholdet omfatter. Der synes således ikke at blive
foretaget en konkret vurdering af, om aktindsigten bør begrænses i medfør af offent-
Iighedslovens § 30, som netop angiver, at der skal foretages konkrete vurderinger
inden der gives adgang til oplysningerne i Vetstat. Samtidig er den givne adgang
ikke tidsbegrænset, med mindre der ikke sker login inden for en 12 måneders peri-
ode.
Det er Apotekerforeningens klare opfattelse, at den generelle adgang til oplysninger i
Vetstat øger apotekets risiko for at lide væsentlig forretningsmæssig skade. jf. nær-
mere herom nedenfor. Apotekerforeningen finder det således helt uacceptabelt, at
apotekernes forretningsfølsomme oplysninger - som apotekerne er forpligtet til at
indberette til Vetstat - på denne måde eksponeres. Det problematiske i denne meget
vidtgående adgang til apotekernes salgsdata understreges af, at der er opstået fir-
maer, som har specialiseret sig i at forædle og videresælge disse oplysninger i form
af markedsanalyser. Disse firmaers forretningsmodel er at danne et klart overblik
over, hvilke dyrlæger og landmænd, som er kunder på et bestemt apotek, samt hvad
og hvor meget de køber. Dette overblik gør det muligt for apotekets konkurrenter at
kombinere og bruge oplysningerne i forretningsøjemed.
Apotekerforeningen er opmærksom på, at der foreligger en ombudsmandsafgørelse,
som ligger bag den generelle adgang til Vetstat. Der har tidligere været argumente-
ret for, at spørgsmålet om at undtage fra aktindsigt bør vurderes ud fra den risiko,
som udleverede oplysninger kunne skade dyrlægerne i deres konkurrence. Til dette
har ombudsmanden vurderet (2011 14-5), at "Ministeriet for Videnskab, Teknologi
og Udvikling har henvist til at andre dyrlæger kan kombinere og bruge autorisations-
nurnrene i forretningsøjemed. Det er efter min foreløbige opfattelse ikke en tilstræk-
kelig konkretisering af en nærliggende risiko for skade som beskrevet ovenfor. Jeg
har her lagt til grund at konkurrerende dyrlæger - også uden adgang til hinandens
kundelister - til enhver tid kan give hinandens kunder tilbud på dyrlægearbejde, "
Der er efter Apotekerforeningens opfattelse (mindst) to problemer ved, at Fødevare-
ministeriet på baggrund af denne udtalelse nu har givet en nærmest ubegrænset ad-
gang til Vetstat-registeret. For det første er det naturligvis rigtigt, at man altid kan
give tilbud på dyrlægearbejde, men det er noget hllt andet at gøre det på baggrund
af en konkret viden om, hvordan landmandens nuværende dyrlæge virker, end det
er at afgive tilbud uden denne viden.
For det andet er der ikke i denne vurdering taget højde for den skade som apoteke-
g kan lide ved at disse oplysninger i praksis er offentligt tilgængelige. Hvis apote-
keren har et samarbejde med en given dyrlæge eller med en given landmand af en
vis størrelse, vil apotekets konkurrenter ud fra data i Vetstat kunne identificere
hvilke landmænd og hvilke dyrlæger, de skal kontakte med hvilke tilbud for at frem-
stå som attraktive. Der er derved en meget nærliggende risiko for, at den meget
vide adgang til oplysningerne i Vetstat er egnede til at skade apotekets økonomiske
interesser. Denne risiko understreges ikke mindst af, at der, som Apotekerforeningen
har nævnt ovenfor, er etableret firmaer (jf. eksempelvis httpzllcruconanaly-
tics.dklveterinaermedlcinforbrugl), der har som forretningsmodel at uddrage og be-
arbejde oplysninger fra Vetstat med netop dette formål. Hvis de ikke gennem deres
rapporter var i stand til at flytte markedsandele, ville der ikke være efterspørgsel ef-
ter deres ydelser. Apotekerforeningen finder ikke, at det er rimeligt, at apotekerne
via lovgivningen er forpligtet til at afgive oplysninger, der således kan skade apote-
kernes egne økonomiske interesser.
L 28 - 2019-20 - Bilag 1: Høringssvar og høringsnotat, fra ministeren for fødevarer, fiskeri og ligestilling
2084678_0003.png
3af3
Apotekerforeningen er ikke generelt imod at der gives aktindsigt i Vetstat-opIysnin-
ger, når formålet med aktindsigten ligger i forlængelse af det generelle formål med
registeret, herunder at give "forskere et bedre grundlag tilat undersøge sammen-
hængen mel/em forbrug af antibiotika og udvikling af resistens". Apotekerforeningen
mener imidlertid, at den nuværende praksis ligger meget langt fra dette hensyn.
Apotekerforeningen finder derfor, at der er behov for, at Fødevarestyrelsen igen
overgår til al: vurdere den enkelte aktindsigt, herunder i forhold til, om den givne ud-
levering af oplysninger indebærer en risiko for at skade de økonomiske interesser for
de apotekere og dyrlæger, der er pålagt at indberette data til Vetstat.
Alternativt- og som et absolut minimum - bør de receptinformationer, som apote-
kerne er pålagt at indberette til Vetstat anonymiseres i forbindelse med en udleve-
ring, som følger af en mere generaliseret anmodning om aktindsigt. En anonymise-
ring vil sikre, at det ikke for andre er muligt at koble kundeforhold til apoteket. Så-
fremt det ikke er muligt at anonymisere apotekets data, mener Apotekerforeningen,
at det vil være korrekt at afslå aktindsigten under henvisning til undtagelsen om for-
retningshemmeligheder, jf. offentlighedslovens § 30.
Med venlig hilsen
Karsten Riis
Chefkonsulent
L 28 - 2019-20 - Bilag 1: Høringssvar og høringsnotat, fra ministeren for fødevarer, fiskeri og ligestilling
2084678_0004.png
DDD
Dyrevelfærd & Veterinærmedicin
Fødevarestyrelsen
Stationsparken 3I-33
2600 Glostrup
Att: Kirsten Sejlstrup
20. august 20 I 9
vl/I9-03l37
FVST j. nr. 20 I 9- I 5-30-00002
Høring over forslag til lov om ændring af lov om dyrlæger (Afgift til finansiering af drift
af medicinregisteret VetStat m.v.)
Den Danske Dyrlægeforening (DDD) har følgende bemærkninger vedr. tilføjelsen til §4 (stk. 4):
DDD bifalder, at der indføres en klar hjemmel til, at de veterinærstuderende, som led i deres studie,
kan udøve visse former for dyrlægegerning, fx indgivelse af receptpligtig medicin til dyr og deltagelse i
mindre kirurgiske indgreb. under supervision af en dyrlæge, der er ansat af universitetet og tilknyttet
dyrehospitalet, og under dennes ansvar. l betragtning af, at dyrlægepraksis er aftager af de
veterinærstuderende efter endt uddannelse, så finder DDD det hensigtsmæssigt, at såvel Københavns
Universitet som DDD høres. når studiekrav til de veterinærstuderende skal fastlægges.
DDD har følgende bemærkninger vedr. tilføjelse til §l7 (stk. 2):
DDD foreslår, at også ejere af besætninger med ñerkræ, mink, akvakultur, får og geder mv. bidrager
forholdsmæssigt i forhold til deres antibiotikaforbrug, til dækning af driftsomkostningerne på 3 mio.
kr. årligt forbundet med VetStat. DDD mener desuden, at opgørelsen af antibiotikaforbruget i den
forbindelse bør baseres på doser i stedet for mængde antibiotika i kg for at modvirke potentiel
skævvridning som følge af forskellige præparaters dosering.
DDD har ikke yderligere bemærkninger til ændringerne.
Eventuelle spørgsmål kan rettes til undertegnede.
Med venlig hilsen
Vibe Pedersen Lund
Fagpolitisk konsulent, cand.med.vet.
D: +45 39I3 IO74, vl@ddd,dk
[lLogoOvertekst]
Den Danske Dgrlægefareuwing Danish VDIc-inwarg;Assbcmuciv PrzlvrBanqs Vej 30 onraooo Fmdmikslucns: nr: +45 33710882
E-niail'tlcldülçlzitlk wwwdddxlk
L 28 - 2019-20 - Bilag 1: Høringssvar og høringsnotat, fra ministeren for fødevarer, fiskeri og ligestilling
2084678_0005.png
Kirsten Seilstrue (FVST)
Fra: Det Veterinære Sundhedsråd (FVST)
Sendt: 22. august 2019 14:36
Til: Kirsten Sejlstrup (FVST)
Cc: Veterinær Dyrevelfærd og Veterinærmedicin 15; Gülay öcal (FVST)
Emne: 2019-15-30-00002- Høring over forslag til lov om ændring af lov om dyrlæger
(Afgift til finansiering af drift af medicinregisteret VetStat m.v.) -
Sag: 2019-15-30-00002
Sagsdokument: 573250
Det Veterinære Sundhedsråd har følgende kommentarer til Høringen:
Rådet skal påpege at den nuværende tekst kun refererer til dyrlæger ansat ved de to dyrehospitaler. Der
er ikke ansat dyrlæger ved hospitalerne - de er ansatte ved Institut for Klinisk Veterinærmedicin. hvorfor de
dyrlæger, der tager dyr i behandling i de to hospitaler, ikke er omfattet. Rådet foreslår §32 stk. 2, 2.
punkt omformuleret.
Rådet skal tillige gøre opmærksom på, at tilsynet udelukkende er begrænset til klinisk patientarbejde.
Rådet bifalder, at de studerende nu kan deltage i behandlingen af dyrene.
Med venlig hilsen
P.v.R.
Lissi V. Karlsen
Specialkonsulent lDyrlæge l Sekretariatet for Det Veterinære Sundhedsråd
[email protected] l direkte tlf.: 72276711 l wwwDetVetSunddk
Miljø- og Fødevareministeriet
Det Veterinære Sundhedsråd | Stationsparken 31 l 2600 Glostrup I Tlf. +45 72 27 69 00
[Side #1
L 28 - 2019-20 - Bilag 1: Høringssvar og høringsnotat, fra ministeren for fødevarer, fiskeri og ligestilling
2084678_0006.png
KØBENHAVNS UNIVERSITET
DET SUNDHEDSVIDENSKABELIGE FAKULTET
Fødevarestyrelsen
sendt til kise @ fvst.dk
kopi til 15 @fvst.dk samt gusl @fvst.dk
Høringssvar fra Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, KU til høring g_ AUGUST 2019
over forslag til lov 0m ændring af lov om dyrlæger (Afgift til finansie-
ring af drift af medicinregisteret VetStat m.v.) LEDELSESSEKRETAHIATET
Styrelsens jJll'. BLEGDAMSVEJ 35, LOKALE 12,05
Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet (SUND) 2m KØBENHAVN N
takker for muligheden for at bidrage til høringen og vil indledningsvis ud-
trykke fakultetets glæde over, at det nu udtrykkes klart i lovgivningen, at
veterinærstuderende under deres uddannelse på Københavns Universitet må
deltage i diagnostik og behandling af dyrene på universitetets dyrehospita-
ler.
DJF! 35 32 S5 38
MOB 23 84 07 27
kirstenbreddam @sund.ku.dk
SUND har enkelte forslag om præcisering af formuleringer i lovforslaget. SAG: Oogoonngåooo
Sagsnr. oplyses ved henv.
Lovforslagets nr. l. lyder:
I § 4 indsættes efter stk. 3 som nyt stykke:
”Stk. 4. Veterinærstuderende, der opfylder nærmere fastsatte studiekrav, må
som led i deres uddannelse på Københavns Universitet deltage i diagnostik
og behandling af dyr på universitetets dyrehospitaler, samt udøve visse for-
mer for dyrlægegerning forudsat, at dette sker efter en dyrlæges anvisninger
og under dennes ansvar. Ministeren kan fastsætte regler om studiekrav.”
1)
SUND foreslår, at ”visse former for dyrlægegerning” ændres til ”dyrlæge-
gerning.
I høringsbrevet forklares det, at de studerende efter opfyldelse af de mini-
sterfastsatte studiekrav "vil have erhvervet tilstrækkelige grundlæggende
færdigheder til, at de kan udøve visse former for dyrlægegerning, fx ...”.
L 28 - 2019-20 - Bilag 1: Høringssvar og høringsnotat, fra ministeren for fødevarer, fiskeri og ligestilling
2084678_0007.png
Da ordvalget ikke er entydigt, og da det fremgår af paragraffen, at de veteri-
nærstuderendes diagnostik og behandling altid vil foregå efter en dyrlæges
anvisninger 0g under dennes ansvar, kan "visse former for dyrlægegerning”
med fordel erstattes af ordet ”dyrlægegerning".
2)
Vedrørende de nærmere fastsatte studiekrav er deri høringsbrevet henvist til
den nuværende praksis (nemlig at de veterinærstuderende skal have gen-
nemført bachelordelen på 3 år og første halvår af kandidatdelen i veteri-
nærmedicin, før de må deltage i behandling af dyr).
Da studieordninger løbende revideres, er SUND meget tilfreds med, at det i
bemærkningerne til lovforslaget (pkt. 2.5.2.) slås fast, at ”Ministerens fast-
sættelse af regler om studiekrav vil ske efter høring af universitetet. Ved at
fastsætte kravene på bekendtgørelsesniveau sikres det, at de løbende kan
tilpasses, så de er i overensstemmelse med den til enhver tid gældende stu-
dieordning".
3)
Lovforslagets nr. 5. lyder:
I § 32, stk. 2, indsættes som 2. pkt.:
"Dog er dyrlæger beskæftiget ved Københavns Universitets dyrehospitaler,
for så vidt angår deres behandling af andres dyr, undergivet tilsyn af mini-
steren for fødevarer, fiskeri og ligestilling.”
Som det fremgår af høringsbrevet, er de dyrlæger, der omtales som "beskæf-
tiget ved Københavns Universitets dyrehospitaler”, ikke formelt ansat ved
hospitalerne, men ved Institut for Klinisk Veterinærmedicin. Formuleringen
er derfor ikke entydig.
Derfor foreslås det, at 2. pkt. i stedet formuleres "Dog er dyrlæger ved stats-
lige undervisnings- og forskningsinstitutioner, for så vidt angår deres be-
handling af andres dyr som led i deres ansættelse ved den pågældende stats-
lige undervisnings- og forskningsinstitutioner, undergivet tilsyn af ministe-
ren for fødevarer, fiskeri og ligestilling”.
Med venlig hilsen
Kirsten Breddam
Specialkonsulent
SIDE 2 AF 2
L 28 - 2019-20 - Bilag 1: Høringssvar og høringsnotat, fra ministeren for fødevarer, fiskeri og ligestilling
2084678_0008.png
Dato 22. august 2019
Side 1 afi
Til Fødevarestyrelsen LandbrugGtFadevarerFmhA
Att.: [email protected]; [email protected]; gus|@fvst.dk Axelhorglmeltowa
J. nr.: 2019-15-3000002 DK 1609 KabenhavnV
T +45 3339 RODO
F +45 3339 4141
E [email protected]
W www.lf.dk
CVR DKZS 52 95 29
Kommentarer til høring over forslag til Icv om ændring af lov om dyrlæger
L&F vil gerne sige tak for muligheden for at afgive kommentarer til høring over forslag til lov om
ændring af lov om dyrlæger. L&F hilser forslaget om en modernisering af VetStat velkommen, da
det nuværende system er utidssvarende i forhold til besætningsstrukturen i dag.
L&F ñnder det dog beklageligt, at der med forslaget er lagt op til at fremtidige driftsomkostninger af
VetStat skal ñnansieres af erhvervet. Registrering og overvågning af forbruget af veterinære
lægemidler er en offentlig opgave, og VetStat er myndighedernes værktøj for politiske beslutninger,
reguleringer og initiativer. Derudover udgør VetStat et vigtigt redskab for forskning i veterinære
lægemidler, der også tjener i offentlighedens interesse. L&F viI derfor opfordre til, at den fremtidige
finansiering afdriftsomkostningerne fortsat afholdes af Miljø- og Fødevareministeriet.
Forslaget lægger endvidere op til at finansieringen af omkostningerne skal bæres af bedrifter med
kvæg og grise. Det er uhensigtsmæssigt at udgiften på den måde pålægges udvalgte dyregrupper.
En fortsat offentlig finansiering af driftsomkostningerne vil løse dette problem og sikre en mere
ligelig fordeling af omkostningerne på dyrearterne.
Endelig finder vi, at forslaget om at de veterinærstuderende ved Københavns Universitet, som led i
deres uddannelse, kan deltage i diagnostik og behandling afdyr i den forbindelse udøve visse
formerfor dyrlægegerning ikke bør begrænses til universitetets dyrehospitaler. Vi opfordrertil, at
denne hjemmel udbredes til at omfatte behandling af dyr ved enhver gerning, der ledsages af en
allerede uddannet dyrlæge, eller selvstændigt, såfremt den studerende har fáet grundig og
tilstrækkelig undervisning samt praktisk udførsel forevist af en ansvarshavende dyrlæge.
Muligheden for at erhverve praktisk erfaring med diagnostik og behandling afdyr er afgørende for
veterinærstuderende, og derfor bør allerede uddannede dyrlæger fa mulighed for at bidrage til dette
i forbindelse med fx praktikophold i dyrlægepraksis eller i forbindelse med studierelevante
ansættelser.
Med venlig hilsen
Trine Vig Tamstorf
Chefkonsulent
æ .I
,i ' . . j
1 J” i -'/,-'j,.l›- “
r,
Erhvervspolitik, Afd, for Fødevare- og Veterinærpolitik
o +45 3339 4470
M +45 3017 8872
E tv1@|f,dk
L 28 - 2019-20 - Bilag 1: Høringssvar og høringsnotat, fra ministeren for fødevarer, fiskeri og ligestilling
2084678_0009.png
Dato 22. august 2019
Side 1 af 1
Til Fødevarestyrelsen la"dh'“8& FBdEWW FHM
Att.: kise@fvst dk; [email protected]; gusl@fvstidk Axelborgnhejtond
J. nr.: 2019-15-3000002 DK16U9 KøbênhavnV
T +45 3339 10000
F +45 3339 4141
E [email protected]
W www.lf.dk
Kommentarer til høring over forslag til lov om ændring af lov om dyrlæger CVR DK25 52 95 29
Den danske fjerkræbranche ved Danske Æg, Samarbejdsudvalget for slagtefjerkræ samt L&F, Fjerkræ, vil gerne sige
tak for muligheden for at afgive kommentarer til høring over forslag til lov om ændring af lov om dyrlæger. Den danske
fjerkræbranohe hilser forslaget om en modernisering af VetStat velkommen, da det nuværende system er
utidssvarende i forhold til besætningsstrukturen idag, isaer når det vedrører fjerkræproduktionen og alle de forskellige
produktionsformer, der er inden for denne.
Den danske fjerkræbranche finder det dog yderst beklageligt, at der med forslaget er lagt op til at fremtidige
driftsomkostninger af VetStat skal ñnansieres aferhvervet. Registrering og overvågning af forbruget af veterinære
lægemidler er en offentlig opgave, og VetStat er myndighedernes værktøj for politiske beslutninger, reguleringer og
initiativer. Derudover udgør VetStat et vigtigt redskab for forskning i veterinære lægemidler, der også tjener i
offentlighedens interesse. Den danske fjerkræbranche vil derfor opfordre til, at den fremtidige finansiering af
driftsomkostningerne fortsat afholdes af Miljø- og Fødevareministeriet.
Hvis man fastholder forslaget om, at finansieringen til driftsomkostningerne skal afholdes af erhvervet, bakker den
danske fjerkræbranche dog op om, Fødevarestyrelsens forslag om, at finansieringen af omkostningerne skal bæres
af bedrifter med kvæg og grise. Dette underbygges udelukkende af, at registreringerne i VetStat fra fjerkræsektoren
er meget fá. En fortsat offentlig finansiering afdriftsomkostningerne vil dog løse problemet med fordelingen af denne
udgift på de enkelte sektorer.
Endelig finder vi, at forslaget om, at de veterinærstuderende ved Københavns Universitet som led ideres uddannelse
kan deltage i diagnostik og behandling af dyr og i den forbindelse udøve visse former for dyrlægegerning, ikke bør
begrænses til universitetets dyrehospitaler. Vi opfordrertil, at denne hjemmel udbredes til at omfatte behandling af
dyr ved enhver gerning, der ledsages af en allerede uddannet dyrlæge, eller selvstændigt såfremt den studerende har
faet grundig og tilstrækkelig undervisning samt praktisk udførsel forevist af en ansvarshavende dyrlæge. Muligheden
for at erhverve praktisk erfaring med diagnostik og behandling afdyr er afgørende for veterinærstuderende, og derfor
bør allerede uddannede dyrlæger få mulighed for at bidrage til dette i forbindelse med feks. praktikophold i
dyrlægepraksis eller i forbindelse med studierelevante ansættelser.
Med venlig hilsen
._ . ,n n
A g 9/ ”
_ y _ a 1/3 s 3
r- ,i i e; . x ›»"" e-
x\\ ' j\\ ) Æo
Formand for L&F, Fjerkræ Formand for Danske Æg Samarbejdsudvalget for Slagtefjerkræ
Gârdejer Martin Hjort Jensen Gärdejer Lars Lunding Direktør Claus Zakarias
L 28 - 2019-20 - Bilag 1: Høringssvar og høringsnotat, fra ministeren for fødevarer, fiskeri og ligestilling
2084678_0010.png
Kirsten SeilstruE (FVST)
Fra: Egill Steingrimsson <[email protected]>
Sendt: 22. august 2019 18:09
Til: Kirsten Sejlstrup (FVST)
Cc: Veterinær Dyrevelfærd og Veterinærmedlcin 15; Gülay öcal (FVST)
Emne: Høringsvar forslag til lov om ændring af lov dyrlæger (journalnummer
2019-15-30›00O02), VFMG 2019 (Nanoq -ID nr.: 11439544)
Sag: 2019-15-30-00002
Sagsdokument: 574561
Veterinær og Fødevaremyndigheden i Grønland har ikke bemærkninger til forslaget. journalnummer
2019-15-30-00002
lnussiarnersumik inuulluaqqusillunga . Best regards. Med venlig hilsen
Egill Steingrimsson
Uumasut nakorsaat, Chief Veterinary Officer, CVM
NAALAKKERSUlSUT
GDVEHNMENT OF G REENLA ND
Uumasut Nakorsaqarfik Inuussutissalerinermullu Oqartussaaffik (UNIO)
Veterinær- og Fødevaremyndigheden I Grønland (VFMG)
Veterinary & Food Authority of Greenland
Aalisarnermut Piniarnermullu Naalakkersuisoqarfik
Departementet for Fiskeri og Fangst
Ministry of Fisheries and Hunting
Email: [email protected]
htt : wwwnaalakkersuisut. l
[Side #]