L 185 Forslag til lov om ændring af lov om godskørsel, lov om buskørsel, lov om Arbejdsretten og faglige voldgiftsretter og lov om udstationering af lønmodtagere m.v.

(Fastlæggelse af et omkostningsniveau i forbindelse med udførelse af visse former for vejtransport).

Af: Beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard (S)
Udvalg: Beskæftigelsesudvalget
Samling: 2019-20
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 12

Hvad er årsagen til, at ministeren finder, at beskyttelsen af sunde konkurrencevilkår og lige arbejdsvilkår sikres ved kravet om, at den pågældende overenskomst er indgået af de mest repræsentative arbejdsmarkedsparter, uanset om disse overenskomster ikke kan opfylde betingelsen – som de alternative overenskomster skal – om at løn- og arbejdsvilkår ikke afviger væsentligt og entydigt fra det samlede omkostningsniveau i de kollektive overenskomster for chauffører, der er indgået af de på godskørselslovens områdes mest repræsentative parter?
Dato: 22-05-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: arbejdsmarkedspensioner

Endeligt svar

Dokumentdato: 25-05-2020
Modtaget: 25-05-2020
Omdelt: 25-05-2020

L 185 - svar på MFU spm. 12 om, at beskyttelsen af sunde konkurrencevilkår og lige arbejdsvilkår sikres ved kravet om, at den pågældende overenskomst er indgået af de mest repræsentative arbejdsmarkedsparter, fra beskæftigelsesministeren

Svar på BEU L185 spm. 12 (pdf-version)
Html-version
Bilag - Svar på BEU L185 spm. 10 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 22-05-2020
Modtaget: 22-05-2020
Omdelt: 22-05-2020

MFU spm. om, at beskyttelsen af sunde konkurrencevilkår og lige arbejdsvilkår sikres ved kravet om, at den pågældende overenskomst er indgået af de mest repræsentative arbejdsmarkedsparter, til beskæftigelsesministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version