L 123 Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring.

(Forældelsesfrist for vildledende markedsføring af fast ejendom, kreditaftaler til finansiering af eller med sikkerhed i fast ejendom og løbende kontraktforhold med angivelse af varig pris).

Af: Erhvervsminister Simon Kollerup (S)
Udvalg: Erhvervsudvalget
Samling: 2019-20
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 2

Er det muligt at etablere en ordning, hvor en 5-årige forældelsesfrist alene kommer til at omfatte produkter, hvor der er en særlig risiko, og hvor det samtidig har stor økonomisk betydning for forbrugerne, således at løbende kontraktforhold – på bl.a. tele- og mobilmarkedet - , hvor der loves en varig pris, men hvor markederne løbende udvikler sig, samtidig med at der er tale om omkostninger af mindre økonomisk betydning for den enkelte forbruger, kan forblive underlagt en 2-årige forældelsesfrist?
Dato: 26-05-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: handel og eksport
Dokumentdato: 04-06-2020
Modtaget: 04-06-2020
Omdelt: 04-06-2020

L 123 - svar på spm. 2 om en ordning, hvor en 5-årig forældelsesfrist alene omfatter produkter med en særlig risiko og stor økonomisk betydning for forbrugerne, fra erhvervsministeren

ERU L 123 - svar på spm. 2 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 26-05-2020
Modtaget: 26-05-2020
Omdelt: 26-05-2020

Spm. om en ordning, hvor en 5-årig forældelsesfrist alene omfatter produkter med en særlig risiko og stor økonomisk betydning for forbrugerne, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version