Børne- og Undervisningsministeriet
Januar 2020
Oversigt over høringssvar til
Sag: 18/17665
Forslag til lov om ændring af lov om de gymnasiale uddannelser, lov om kommunal indsats
for unge under 25 år og lov om erhvervsfaglig studentereksamen i forbindelse med
erhvervsuddannelse (eux) m.v.
(Ændring af adgangsforudsætningerne til de gymnasiale uddannelser, genberegning af
karaktergennemsnit og anvendelse af timepuljen)
Hørte organisationer m.v.
Danmarks Private Skoler
–
grundskoler & gymnasier
Dansk Arbejdsgiverforening
Dansk Center for Undervisningsmiljø
Dansk Erhverv
Dansk Friskoleforening
3)
Dansk Industri
Danske Erhvervsakademier
Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier
–
Bestyrelserne
Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier
–
Lederne
Danske Gymnasieelevers Sammenslutning
Danske Gymnasier
Danske Handicaporganisationer
Danske HF & VUC (Bestyrelserne)
1)
Danske HF & VUC (Lederne)
1)
Danske Professionshøjskoler
Danske Regioner
Danske Universiteter
2)
Datatilsynet
Departementet for Uddannelse, Kultur, Forskning og Kirke (Grønland)
Det Centrale Handicapråd
Deutscher Schul- und Sprachverein für Nordschleswig
Digitaliseringsstyrelsen
Efterskoleforeningen
3)
Erhvervsskolelederne
Erhvervsskolernes Elevorganisation
Erhvervsstyrelsen
Fagbevægelsens Hovedorganisation (FH)
Frie Skolers Lærerforening
3)
Gymnasiernes Bestyrelsesforening
Gymnasieskolernes Lærerforening
Kommunernes Landsforening
Landssammenslutningen af Handelsskoleelever
Ministeriet for undervisning, forskning og kultur (Færøerne)
Rigsrevisionen
Rådet for Erhvervsakademiuddannelser og Professionsbacheloruddannelser
Sammenslutningen af Steinerskoler i Danmark
Team Danmark
Uddannelsesforbundet
Hørings-
svar
X
X
Bemærkninger
Ja
Nej
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
1) Fælles høringssvar
2) Baseret på underliggende høringssvar fra Københavns Universitet, Aarhus Universitet, Syddansk Universitet, Aalborg Universitet, Roskilde
Universitet, Copenhagen Business School og Danmarks Tekniske Universitet.
3) Organisationen ikke hørt direkte.