Uddannelses- og Forskningsudvalget 2019-20
UFU Alm.del
Offentligt
2264352_0001.png
Ministeren
Uddannelses- og Forskningsudvalget
Folketinget
Christiansborg
1240 København K
I brev af 2. oktober 2020 har udvalget stillet mig følgende spørgsmål:
Alm. del spørgsmål 196
Vil ministeren definere, hvad ministeren forstår ved markedsføring, og vil ministe-
ren herunder oplyse, hvorvidt eksempelvis pjecer og foldere, der oplyser om ud-
dannelserne, vil være typer af markedsføring, som ministeren finder overflødig?
Spørgsmålet stilles som opfølgning på samråd den 29. september 2020, jf. sam-
rådsspørgsmål D.
Svar
Som led i finansieringen af regeringens udspil til forhandlingerne om en ny flerårs-
aftale for politiet og anklagemyndigheden indgår en reduktion af markedsføringsud-
gifter på de gymnasiale uddannelser og de videregående uddannelser.
Som det fremgår af UFU alm. del spm. 154 (2018/19) kan markedsføring på de
videregående uddannelsesinstitutioner dække over en række forskellige aktiviteter,
der har til formål at fremme kendskabet til uddannelsesinstitutionerne.
Da finansieringstiltaget er en del af forhandlingerne, er de konkrete rammer for ud-
møntning af initiativet endnu ikke afklaret.
20. oktober 2020
Uddannelses- og
Forskningsministeriet
Børsgade 4
Postboks 2135
1015 København K
Tel. 3392 9700
www.ufm.dk
CVR-nr. 1680 5408
Ref.-nr.
177576
Med venlig hilsen
Ane Halsboe-Jørgensen
Side 1/1