Ministeren
Uddannelses- og Forskningsudvalget
Folketinget
Christiansborg
1240 København K
I brev af 2. oktober 2020 har udvalget stillet mig følgende spørgsmål:
Alm. del spørgsmål 189
Vil ministeren oplyse, hvad der præcis forstås ved markedsføring, og vil ministeren
videre oplyse, hvordan udgifter til markedsføring fordeler sig på de forskellige typer
af uddannelser? Spørgsmålet stilles som opfølgning på samråd den 29. september
2020, jf. samrådsspørgsmål D.
Svar
20. oktober 2020
Uddannelses- og
Forskningsministeriet
Børsgade 4
Postboks 2135
1015 København K
Tel. 3392 9700
www.ufm.dk
CVR-nr. 1680 5408
Som led i finansieringen af regeringens udspil til forhandlingerne om en ny flerårs-
aftale for politiet og anklagemyndigheden indgår en reduktion af markedsføringsud-
gifter på de gymnasiale uddannelser og de videregående uddannelser.
Som det fremgår af UFU alm. del spm. 154 (2018/19) kan markedsføring på de
videregående uddannelsesinstitutioner dække over en række forskellige aktiviteter,
der har til formål at fremme kendskabet til uddannelsesinstitutionerne.
For så vidt angår fordelingen af markedsføringsudgifter på forskellige typer af ud-
dannelser, henvises ligeledes til UFU alm. del spm. 154 (2018/19). Af svaret frem-
går de tidligere opgjorte markedsføringsudgifter fordelt på de forskellige uddannel-
sesinstitutioner på Uddannelses- og Forskningsministeriets område.
For så vidt angår fordelingen af markedsføringsudgifter på Børne- og Under-
visningsministeriets område henvises til BUU alm. del spm. 400 (2019/20).
Med venlig hilsen
Ref.-nr.
177576
Ane Halsboe-Jørgensen
Side 1/1