Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 765

Vil ministeren forklare, hvorfor der i den udleverede præsentation fra Transport- og Boligministeriet i august 2020 om Lynetteholmen er anført, at ”Analyser gennemført af Københavns Kommune viser, at et helt bilfrit scenarie for Lynetteholm ikke er realistisk”, når konklusionen i den gennemførte analyse af Rambøll er, at det ”er muligt at lave et byområde på Lynetteholm, hvor biltrafikken reduceres til et absolut minimum (refereres til som bilfrit scenarie)”, jf. forordet i Analyse af muligheder for at etablere en bilfri eller delvis bilfri Lynetteholm, herunder konsekvenser for finansiering af Østlig Ringvej af 5. marts 2020 udført af Rambøll m.fl. på vegne af Miljø- og Teknikudvalget i Københavns Kommune?
Dato: 22-09-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: vejinfrastruktur

Endeligt svar

Dokumentdato: 02-10-2020
Modtaget: 02-10-2020
Omdelt: 02-10-2020

TRU alm. del - svar på spm. 765 om, hvorfor der i den udleverede præsentation fra Transport- og Boligministeriet i august 2020 om Lynetteholmen er anført, at ”Analyser gennemført af Københavns Kommune viser, at et helt bilfrit scenarie for Lynetteholm ikke er realistisk”, når konklusionen i den gennemførte analyse af Rambøll er, at det ”er muligt at lave et byområde på Lynetteholm, hvor biltrafikken reduceres til et absolut minimum (refereres til som bilfrit scenarie)”, jf. forordet i Analyse af muligheder for at etablere en bilfri eller delvis bilfri Lynetteholm, herunder konsekvenser for finansiering af Østlig Ringvej af 5. marts 2020 udført af Rambøll m.fl. på vegne af Miljø- og Teknikudvalget i Københavns Kommune, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 765 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 22-09-2020
Modtaget: 22-09-2020
Omdelt: 22-09-2020

Spm. om, hvorfor der i den udleverede præsentation fra Transport- og Boligministeriet i august 2020 om Lynetteholmen er anført, at ”Analyser gennemført af Københavns Kommune viser, at et helt bilfrit scenarie for Lynetteholm ikke er realistisk”, når konklusionen i den gennemførte analyse af Rambøll er, at det ”er muligt at lave et byområde på Lynetteholm, hvor biltrafikken reduceres til et absolut minimum (refereres til som bilfrit scenarie)”, jf. forordet i Analyse af muligheder for at etablere en bilfri eller delvis bilfri Lynetteholm, herunder konsekvenser for finansiering af Østlig Ringvej af 5. marts 2020 udført af Rambøll m.fl. på vegne af Miljø- og Teknikudvalget i Københavns Kommune, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version