Skatteudvalget 2019-20
SAU Alm.del
Offentligt
2133060_0001.png
9. januar 2020
J.nr. 2020-212
Til Folketinget
Skatteudvalget
Hermed sendes svar på spørgsmål nr. 190 af 16. december 2019 (alm. del). Spørgsmålet
er stillet efter ønske fra Alex Vanopslagh (LA).
Morten Bødskov
/ Jeanette Rose Hansen
SAU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 190: MFU spm. om, hvad ministeren gør for at begrænse Danske Spils reklametryk, til skatteministeren
2133060_0002.png
Spørgsmål
Hvad gør ministeren for at begrænse Danske Spils reklametryk?
Svar
Indledningsvis skal jeg bemærke, at jeg formoder, at der med reklametryk menes den ge-
nerelle samlede markedsføring.
I den danske spillelovgivning er markedsføringen af spil på det liberaliserede marked re-
guleret, således at reglerne er ens for alle. Der gøres derfor ikke lovgivningsmæssigt for-
skel på, hvordan de forskellige spiludbydere på det liberaliserede marked må markedsføre
sig. De eksisterende regler om markedsføring af spil regulerer ikke mængden af markeds-
føring, men regulerer fx indholdet af markedsføringen, og hvem markedsføringen må ret-
tes mod. Såfremt mængden af markedsføringen af spil reguleres via spillelovgivningen, vil
reguleringen gælde for alle spilleudbydere på det liberaliserede marked.
Jeg kan kun gentage fra mine tidligere svar om emnet, at jeg synes, at spilreklamer fylder
for meget, og at denne regering ser spilreklamer som et stort problem, uanset hvem der
reklamerer.
Side 2 af 2