Kulturudvalget 2019-20
KUU Alm.del
Offentligt
2160241_0001.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0002.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0003.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0004.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0005.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0006.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0007.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0008.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0009.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0010.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0011.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0012.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0013.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0014.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0015.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0016.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0017.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0018.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0019.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0020.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0021.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0022.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0023.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0024.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0025.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0026.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0027.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0028.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0029.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0030.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0031.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0032.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0033.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0034.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0035.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0036.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0037.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0038.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0039.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0040.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0041.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0042.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0043.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0044.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0045.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0046.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0047.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0048.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0049.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0050.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0051.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0052.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0053.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0054.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0055.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0056.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0057.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0058.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0059.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0060.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0061.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0062.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0063.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0064.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0065.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0066.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0067.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0068.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0069.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0070.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0071.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0072.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0073.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0074.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0075.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0076.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0077.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0078.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0079.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0080.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0081.png
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0082.png
Fra:
Til:
Emne:
Dato:
Vedhæftede filer:
Michala Stampe
Jarle Christensen
Tilladelse til Kulturradio Danmark A/S
21. november 2019 10:27:00
Programtilladelse til DAB-kanal med fokus på kultur.pdf
image001.png
Kære Jarle
Efter telefonisk aftale sendes hermed tilladelsen til Kulturradio Danmark A/S (LOUD).
Venlig hilsen
Michala Stampe
Fuldmægtig, cand.jur.
Medier
Slots- og Kulturstyrelsen
Agency for Culture and Palaces
H.C. Andersens Boulevard 2
DK-1553 København V
T +45 33 95 42 00
M +45 33 74 55 33
[email protected]
| slks.dk
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0083.png
22. oktober 2019
Kulturradio Danmark A/S
Att.: Martin Brandt Larsen
Radio- og tv-nævnet
H.C. Andersens Boulevard 2
1553 København V
[email protected]
www.slks.dk
CVR 34072191
Tilladelse til digital public service-radiokanal med fokus
på kultur
1. Radio- og tv-nævnet giver hermed i henhold til § 29, stk. 1, jf.
§§ 31, 32, og 33 i bekendtgørelse nr. 719 af 9. juli 2019 om
udbud af digital public service-radiokanal med fokus på kultur
(bekendtgørelsen) Kulturradio Danmark A/S (tilladelseshaveren)
tilladelse til at udøve public service-programvirksomhed i form af
en digital radiokanal med tilskud.
2. Tilladelsen gælder fra den 1. april 2020 til og med den 31. marts
2024. Programvirksomheden skal i hele tilladelsesperioden
udøves i overensstemmelse med tilladelsen, jf. bekendtgørelsens
§ 33.
3. Kravene i henhold til tilladelsen træder i kraft fra
programvirksomhedens start. For så vidt angår kravene til
sendetidsomfang, jf. bekendtgørelsens § 5, er fristen for
opfyldelse senest 6 måneder efter programvirksomhedens start,
jf. bekendtgørelsens § 33, stk. 3.
Minimumskrav til public service-virksomheden
Public service-virksomheden
4. Tilladelseshaver skal udøve public service-virksomhed over for
hele befolkningen efter de i lov om radio- og fjernsynsvirksomhed
gældende principper og skal i øvrigt overholde den til enhver tid
gældende lov om radio- og fjernsynsvirksomhed samt regler
udstedt i medfør heraf.
Tilladelseshaver skal udøve public service-virksomhed i form af
en digital public service-radiokanal med fokus på kultur.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 2
Der skal udsendes programmer 24 timer i døgnet tidligst fra den
1. november 2019 og senest fra den 1. juli 2020 på alle de
sendemuligheder, som tilladelsen omfatter.
5. Tilladelseshaver skal have kapacitet til at producere
programindhold herunder kulturprogrammer, der dækker hele
Danmark.
Tilladelseshaver skal have en selvstændig nyheds- og
aktualitetsredaktion, der skal drives på basis af saglighed,
upartiskhed og alsidighed.
Den ansvarshavende redaktør må ikke samtidig være beskæftiget
ved andre medievirksomheder.
Organisation
6. Tilladelseshaver skal være en selvstændig juridisk enhed, hvis
eneste formål er at drive den udbudte radiokanal.
7. Tilladelseshaver kan dog uanset tilladelsens pkt. 6 drive anden
virksomhed i tilknytning til public service-programvirksomheden
med henblik på udnyttelse af tilladelseshaverens tekniske udstyr,
særlige sagkundskab m.v.
Hvis tilladelseshaver driver anden virksomhed i tilknytning til
programvirksomheden skal virksomheden adskilles fra public
servicevirksomheden, jf. bekendtgørelsens §§ 39 og 40.
8. Hverken DR, tilladelseshaver til den fjerde FM-kanal eller evt.
deltagerne i et konsortium bag denne kanal med en ejerandel
over 10 pct. må have kontrol over eller bestemmende indflydelse
i den selvstændige juridiske enhed, eller virksomheder, der har
kontrol over eller bestemmende indflydelse i enheden.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 3
Minimumskrav til public service-programindholdet
Krav til udsendelse af programkategorier
9. I henhold til bekendtgørelsens § 5, stk. 1, nr. 1-3, skal
tilladelseshavers programvirksomhed have fokus på kultur i hele
landet og på formidlingen af dansk kultur. Tilladelseshavers
programvirksomhed,
jf.
bekendtgørelsens
bilag
1
om
programkategorier, skal som minimum indeholde følgende
nyproduceret programindhold:
1) 65 minutters nyhedsprogrammer pr. døgn, der skal
sendes som timenyheder i tidsrummet kl. 6-24,
2) 70 minutters kulturnyheder pr. uge, som skal dække
kulturlivet bredt fortolket, dog kun sport når det indgår i
en større kulturel sammenhæng, og
3) 20 timers øvrige kulturprogrammer pr. uge.
Derudover skal tilladelseshaver, jf. bekendtgørelsens § 5, stk. 1,
stk. 2, nr. 1-5, sende mindst 30 timers nyproduceret
programindhold pr. uge fordelt på følgende programkategorier,
jf. bekendtgørelsens bilag 1 om programkategorier:
1)
2)
3)
4)
5)
Aktualitetsprogrammer.
Debatprogrammer.
Udsendelser i reportage- eller montageform.
Satire.
Sportsnyheder.
Krav til musik
10. Såfremt der udsendes musik, skal radiokanalen have en bred
musikprofil. Den daglige andel af musik i programfladen må i
tidsrummet kl. 06-18 maksimalt udgøre 20 pct. I tidsrummet kl.
18-24 må musikandelen udgøre op til 65 pct. I tidsrummet kl.
00-06 må musikandelen udgøre op til 55 pct.
Musik må i tidsrummet kl. 06-24 alene udsendes i relation til
værtsbårne programmer. Der må således i dette tidsrum ikke
udsendes rene musikprogrammer eller anvendes automatiseret
musikudvælgelse.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 4
Krav til nyproduktion
11. Tilladelseshaver skal producere mindst 90 timers nyproduktion
pr. uge. Ved nyproduktion forstås programmer, der ikke tidligere
har været gjort tilgængelige.
Enkeltindslag og redigerede sammendrag, herunder programmer
bestående af udsnit og/eller sammendrag af allerede udsendte
programmer, medregnes som nyproduktion. Sammendrag tæller
ikke med ved opfyldelsen af minimumskravene til public service-
programindholdet, jf. bekendtgørelsens § 5. Sponsorkrediteringer
medregnes ikke som nyproduktion.
Distribution af indhold
Lineær tilrådighedsstillelse
12. Public service-programindholdet skal stilles til rådighed lineært
via én radiokanal.
Radiokanalen skal distribueres via DAB. I en periode på op til to
måneder efter programvirksomhedens start kan distribution dog
finde sted alene i form af en internetbaseret tjeneste.
Radiokanalen skal være landsdækkende, hvorfor det ikke er
tilladt at opdele sendefladen geografisk. Et givent program skal
derfor udsendes samtidig i hele tilladelseshaverens sendeområde
via DAB. Dette gælder tillige for eventuel distribution via
internettet og eventuelle øvrige benyttede platforme med lineær
distribution.
Forhold vedrørende eventuel lukning eller ændring af DAB-
sendenettet
13. Ved en eventuel lukning af DAB-sendenettet i tilladelsesperioden,
skal tilladelseshaveren uden kompensation acceptere, at DAB-
sendemulighederne bortfalder fra det givne tidspunkt.
Tilladelseshaveren må endvidere uden kompensation acceptere
eventuelle andre ændringer end de i bekendtgørelsens § 16, stk.
1, nævnte i relation til sendemuligheder og signaler m.v.,
herunder overgang til anden standard for digital radio.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 5
Øvrig tilrådighedsstillelse
14. Public service-programindhold, der stilles til rådighed via
radiokanalen, kan i tilladelsesperioden også stilles til rådighed via
en internetbaseret tjeneste i form af:
1) tilrådighedsstillelse som paralleludsendelse i streaming-
format,
2) tilrådighedsstillelse on demand i streaming-format (catch
up radio), og
3) tilrådighedsstillelse som podcast (on demand download af
hele programmer).
Tilladelseshaver kan producere programmer, der alene stilles til
rådighed som podcast efter bekendtgørelsens § 9, stk. 1, nr. 3,
så længe tilladelsens øvrige krav til programvirksomheden er
overholdt.
Public service-programindhold kan stilles til rådighed via øvrige
relevante platforme og internetbaserede tjenester, så længe
tilladelsens øvrige krav til programvirksomheden er overholdt.
Tilrådighedsstillelse efter bekendtgørelsens § 9, stk. 1-3, kan ske
efter bortredigering af musik, såfremt tilladelseshaver ikke har
rettigheder til denne tilrådighedsstillelse.
Produktion og tilrådighedsstillelse af programindhold efter
bekendtgørelsens § 9, stk. 1-3, betragtes som en del af den
samlede public service-virksomhed.
Adgang til brugerbetaling for public service-programindhold
15. Tilrådighedsstillelse af public service-programindhold efter
bekendtgørelsens § 9, stk. 1-3, skal ske gratis i en periode af
mindst 14 dages varighed regnet fra førstegangsudsendelse.
Herefter kan tilladelseshaver opkræve brugerbetaling for adgang
til indholdet.
Ved førstegangsudsendelse forstås første gang programindhold
gøres tilgængeligt.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 6
Eventuelle indtægter, der hidrører fra tilrådighedsstillelse af
programindholdet, herunder fra brugerbetaling, samt eventuel
betaling for retransmission pr. kabel mv., betragtes som
indtægter, der er knyttet til public service-programvirksomheden
og skal medgå til finansieringen af public service-virksomheden.
Øvrige tilladelsesvilkår
16. Tilladelseshaveren må ikke sælge sendetiden.
17. Sponsorerede
programmer
m.v.
kan
indgå
i
programvirksomheden efter de til enhver tid gældende regler i
lov om radio- og fjernsynsvirksomhed herom. Reklamer kan ikke
indgå i programvirksomheden.
Tilladelseshavers hjemmeside kan indeholde reklamer.
Eventuelle indtægter, der hidrører fra reklamer og sponsorerede
programmer, betragtes som indtægter, der er knyttet til public
service-programvirksomheden og skal medgå til finansieringen af
public service-virksomheden.
18. Tilladelseshaver skal som minimum afsætte 10 pct. af
programbudgettet
for
de
programmer,
der
ikke
er
nyhedsprogrammer, til indkøb fra eksterne producenter og
tilvejebringelse ved entreprise.
Til opfyldelse af kravet kan programmer produceres som co-
produktioner
mellem
tilladelseshaver
og
de
eksterne
producenter. Co-produktioner medregnes ved opgørelsen af
opfyldelse af kravet proportionalt med tilladelseshavers
finansieringsandel.
19. Tilladelseshaver skal sende beredskabsmeddelelser i henhold til
bestemmelser i radio- og fjernsynsloven eller bestemmelser
fastsat i medfør af loven herom.
I henhold til bekendtgørelse nr. 164 af 16. marts 2005 om
beredskabsmeddelelser er der på nuværende tidspunkt kun
fastsat sådanne forpligtelser for DR, TV2/DANMARK A/S og de
regionale TV2-virksomheder.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 7
Ændringer af tilladelsen
Ansøgning om ændring
20. Tilladelseshaver kan ansøge om Radio- og tv-nævnets
forudgående godkendelse af ændringer af den konkrete
opfyldelsesmåde af de elementer, som fremgår af ansøgningen,
jf.
bekendtgørelsens
§
22.
Tilsvarende
gælder
for
opfyldelsesmåden af minimumskrav til public service-
programindholdet, jf. bekendtgørelsens §§ 5-7.
Ved vurderingen af, om en ansøgningen kan imødekommes,
lægger Radio- og tv-nævnet vægt på:
1) om danskernes brug af den i ansøgningen beskrevne
opfyldelsesmåde efterfølgende er aftaget væsentligt,
2) om
den
påtænkte
nye
opfyldelsesmåde
anmodningstidspunktet er så udbredt blandt danske
medievirksomheder,
at
den
anses
som
tidssvarende,
3) om
den
påtænkte
nye
opfyldelsesmåde
anmodningstidspunktet er så almindeligt tilgængelig for
befolkningen, at den må anses som tidssvarende, og
4) om formålet med den ønskede deltjeneste på
anmodningstidspunktet kan anses som opfyldt mindst
lige så godt ved den ændrede opfyldelsesmåde som ved
den i ansøgningen beskrevne.
Tilladelseshaver skal redegøre for de økonomiske konsekvenser
for tilladelseshaver og for konsekvenserne for lytterne/brugerne
af den påtænkte ændring, idet en eventuel besparelse for
tilladelseshaver
vil
skulle
bedømmes
i
henhold
til
bekendtgørelsens § 29, stk. 2, nr. 2, og § 48.
21. Radio- og tv-nævnet kan ud fra de ovenfor anførte kriterier,
pålægge tilladelseshaver at ændre en konkret opfyldelsesmåde i
forhold til det i ansøgningen beskrevne. Nævnet kan anmode
tilladelseshaver om at bidrage til oplysning af, hvorvidt kriterierne
er opfyldt og til oplysning af de økonomiske konsekvenser for
tilladelseshaver og konsekvenserne for lytterne/brugerne, idet en
eventuel besparelse vil skulle bedømmes i henhold til
bekendtgørelsens § 29, stk. 2, nr. 2, og § 48. Nævnet kan ikke
pålægge tilladelseshaver en ændring i opfyldelsesmåde, der
samlet set over den resterende tilladelsesperiode vil medføre en
væsentlig fordyrelse for tilladelseshaver.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 8
22. Radio- og tv-nævnet kan efter forudgående ansøgning godkende
ændringer, der ikke er omfattet af bekendtgørelsens § 34,
herunder ændringer af programindholdet.
Nævnet kan alene godkende ændringer af elementer som angivet
i bekendtgørelsens § 29, stk. 2, hvis disse ikke var væsentlige for
nævnets udpegning af vinderen af udbuddet.
Nævnet kan ved vurderingen af, om en ansøgning om ændring,
jf. stk. 1, kan imødekommes, lægge vægt på de i
bekendtgørelsens § 34, stk. 2, anførte elementer.
Tilladelseshaver skal redegøre for de økonomiske konsekvenser
for tilladelseshaver og for konsekvenserne for lytterne/brugerne
af den påtænkte ændring, idet en evt. besparelse for
tilladelseshaver
vil
skulle
bedømmes
i
henhold
til
bekendtgørelsens § 29, stk. 2, og § 48.
Public service-redegørelse
23. Tilladelseshaveren skal hvert år senest den 1. maj redegøre for
og dokumentere det foregående års programvirksomhed og
opfyldelsen af de i tilladelsen stillede krav, jf. bekendtgørelsens §
32, samt for hvilke ressourcer, der er medgået til opfyldelse af
forpligtelserne.
Redegørelsen skal indeholde en kvantitativ opgørelse og en
kvalitativ beskrivelse af de udsendte programmer, herunder
redegøre for og dokumentere opfyldelse af såvel tilladelsens
minimumskrav
til
public
service-programindholdet,
jf.
bekendtgørelsens §§ 5-7, som de krav, der følger af
tilladelseshavers programplaner m.v., jf. bekendtgørelsens § 22.
Redegørelsen skal indeholde oplysninger om og dokumentation
for fordelingen af de forskellige programtyper på sendefladen,
hvordan disse er blevet anvendt af lytterne, og hvordan lytterne
har vurderet programmerne. Tilladelseshaveren skal endvidere
dokumentere befolkningens kendskab til og vurdering af
radiokanalen.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0091.png
Side 9
Til dokumentation af lytternes og befolkningens vurdering m.v.
af radiokanalen, jf. bekendtgørelsens § 36, stk. 3, anvendes
skemaerne i bekendtgørelsens bilag 2. Radio- og tv-nævnet kan
efter forudgående ansøgning godkende ændringer i skemaerne.
Radio- og tv-nævnet lægger ved sin bedømmelse heraf bl.a. vægt
på muligheden for at sammenligne undersøgelser gennemført i
tilladelsesperiodens forskellige år, ligesom nævnet lægger vægt
på eventuelle uhensigtsmæssige ændringer i forhold til den
opfyldelse af mål for kvalitetsvurdering, hvorved tilladelseshaver
kan opnå øget afkast på investeret kapital.
Med
henblik
tilladelseshaverens
dokumentation
af
programvirksomheden skal tilladelseshaver have adgang til og
anvende officielle, brancheanerkendte lyttermålinger.
Radio- og tv-nævnet kan på baggrund af redegørelsen bl.a. stille
krav om, at tilladelseshaveren tilpasser sin programvirksomhed
med henblik på at sikre overholdelse af tilladelsens krav om
programindhold, herunder programkvalitet.
Tilladelseshaveren
skal
opbevare
udsendelser
og
programoversigter, indtil Nævnet har godkendt public service-
regnskab og regnskab, jf. bekendtgørelsens § 48.
Tilskud
24. Det årlige tilskud til programvirksomheden, jf. tilladelseshavers
ansøgning, jf. bekendtgørelsens § 27 og § 29, stk. 2, nr. 2,
udbetales forskudsvis med en fjerdedel hvert kvartal hver den 1.
i den første måned af hvert kvartal.
I henhold til tilladelseshaverens ansøgning udgør tilskuddet i
perioden 1. april 2020 til 31. marts 2024 følgende beløb (mio.
kr.):
2020
9 mdr.
Årligt
tilskud
Samlet
tilskud
49.500.000
2021
12 mdr.
65.737.500
2022
12 mdr.
65.377.300
2023
12 mdr.
64.230.597
2024
3 mdr.
15.969.666
260.815.062 mio. kr.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 10
Tilbagebetaling af tilskud efter opgørelsen, jf. bekendtgørelsens
§ 48, samt tilbagebetaling af for meget udbetalt tilskud i
forbindelse med tilbagelevering eller inddragelse af tilladelsen, jf.
bekendtgørelsens § 51, stk. 1 og 2, skal ske uden ophold.
De pålagte public service forpligtelser og det udbetalte tilskud er
omfattet af Kommissionens afgørelse af 20. december 2011 om
anvendelse af bestemmelserne i artikel 106, stk. 2, i traktaten
om Den Europæiske Unions funktionsmåde på statsstøtte i form
af kompensation for offentlig tjeneste ydet til visse virksomheder,
der har fået overdraget at udføre tjenesteydelser af almindelig
økonomisk interesse (2012/21/EU).
Krav til regnskab og afrapportering
Regnskabsaflæggelse
25. Tilladelseshaver skal aflægge årligt regnskab for virksomheden.
Regnskabet skal opfylde kravene til regnskaber for virksomheder,
der skal føre særskilte regnskaber, jf. artikel 1, stk. 2, og artikel
4 i direktiv 2006/111/EF af 16. november 2006 om
gennemskueligheden af de økonomiske forbindelser mellem
medlemsstaterne og de offentlige virksomheder og om den
finansielle gennemskuelighed i bestemte virksomheder, uanset
om tilladelseshaver er omfattet af direktivets artikel 5, stk. 2.
Tilladelseshaver opbevarer i løbet af overdragelsesperioden og i
mindst 10 år fra udløbet af overdragelsesperioden alle
oplysninger, der måtte være nødvendige for at fastslå, om det
tilskud, der er ydet, er forenelig med Kommissionens afgørelse af
20. december 2011 om anvendelse af bestemmelserne i artikel
106, stk. 2, i traktaten om Den Europæiske Unions
funktionsmåde på statsstøtte i form af kompensation for offentlig
tjeneste ydet til visse virksomheder, der har fået overdraget at
udføre tjenesteydelser af almindelig økonomisk interesse
(2012/21/EU).
Public service-virksomhed og anden virksomhed
26. Tilladelseshaver skal for samtlige aktiviteter foretage en
vurdering af, om der er tale om public service-virksomhed eller
anden virksomhed.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 11
Til public service-virksomhed henregnes den virksomhed, der er
omfattet af bekendtgørelsen og tilladelsen til at drive public
service-programvirksomhed i form af en radiokanal.
Til anden virksomhed henregnes den virksomhed, som
tilladelseshaveren udbyder med henblik på at udnytte
tilladelseshaverens tekniske udstyr, særlige sagkundskab m.v.
Anden virksomhed kan udøves i eget regi og/eller i en anden
selvstændig juridisk enhed.
Eventuelle tvivlsspørgsmål skal forelægges Radio- og tv-nævnet.
Regnskabsmæssig adskillelse
27. Tilladelseshaver skal som en del af årsregnskabet offentliggøre et
særskilt regnskab for public service-virksomheden og et særskilt
regnskab for anden virksomhed.
De særskilte regnskaber opstilles efter samme principper som det
samlede årsregnskab og skal afstemmes med dette. Udarbejdelse
af særskilte regnskaber sker første gang på grundlag af
selskabets åbningsbalancer for henholdsvis public service-
virksomheden og anden virksomhed. Åbningsbalancerne
revideres af selskabets revisor. Efterfølgende særskilte
regnskaber udarbejdes med udgangspunkt heri.
Såfremt tilladelseshaver etablerer dattervirksomheder eller
associerede virksomheder med henblik på udøvelse af anden
virksomhed, jf. bekendtgørelsens § 12, kan der udarbejdes
koncernregnskab efter årsregnskabslovens bestemmelser herom.
Koncernregnskabet revideres af selskabets revisor.
28. Tilladelseshavers regnskabssystemer skal tilrettelægges, så det
er muligt at henføre omkostninger og indtægter samt
balanceposter til henholdsvis public service-virksomhed og anden
virksomhed.
Udveksling af ydelser
29. Udveksling af ydelser m.v. mellem henholdsvis public service-
virksomhed og anden virksomhed inden for den enkelte
virksomhed
kan
ske
ved
omkostningsfordeling,
jf.
bekendtgørelsens § 43.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 12
Udveksling af ydelser m.v. kan ligeledes ske til markedspris. Det
vil sige til den pris, hvortil ydelsen afsættes til tredjepart, jf.
bekendtgørelsens § 44. Er der tale om en ydelse m.v., der ikke
afsættes til tredjepart, skal prisen mindst give dækning for de
langsigtede gennemsnitsomkostninger samt en rimelig avance
ved ydelsen m.v.
Fordeling af indtægter og omkostninger
30. Tilladelseshaver skal ved fordeling af indtægter og omkostninger
på henholdsvis public servicevirksomhed og anden virksomhed i
det omfang, der ikke sker intern afregning til markedspris mellem
de to former for virksomhed, anvende en almindeligt anerkendt
metode til fordeling af såvel indtægter som de fulde omkostninger
på de enkelte aktiviteter/ aktivitetsområder.
Indtægts-
og
omkostningsfordeling
de
enkelte
aktiviteter/aktivitetsområder under henholdsvis public service-
virksomhed og anden virksomhed foretages med baggrund i
regnskabskontering,
transaktionsregistrering,
tidsstudier,
statistik, stikprøver og/eller skøn. Fordelingen skal resultere i et
retvisende billede af indtægter og udgifter/ressourceforbrug
forbundet med de enkelte aktiviteter/aktivitetsområder under
henholdsvis public service-virksomhed og anden virksomhed.
Henføring af omkostninger og indtægter skal ske i
overensstemmelse med betingelserne i Kommissionens afgørelse
af 20. december 2011 om anvendelse af bestemmelserne i artikel
106, stk. 2, i traktaten om Den Europæiske Unions
funktionsmåde på statsstøtte i form af kompensation for offentlig
tjeneste ydet til visse virksomheder, der har fået overdraget at
udføre tjenesteydelser af almindelig økonomisk interesse
(2012/21/EU).
Prisfastsættelse for varer eller tjenesteydelser
31. Prisen for den enkelte vare eller tjenesteydelse, som
tilladelseshaver afsætter som led i deres anden virksomhed, skal
fastsættes på grundlag af markedsmæssige vurderinger, idet der
ikke må ske konkurrenceforvridning over for private eller
offentlige konkurrenter.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 13
Ved prisfastsættelsen skal der samtidig sikres dækning for de
langsigtede gennemsnitsomkostninger forbundet med anden
virksomhed som helhed samt en rimelig avance. Ved beregningen
af de langsigtede gennemsnitsomkostninger for anden
virksomhed som helhed skal indgå såvel direkte som indirekte
omkostninger (også på sigt) forbundet med produktionen af de
varer og tjenesteydelser, der produceres eller afsættes som led i
anden virksomhed.
Overførsel af kapital og materielle anlægsaktiver
32. Tilladelseshaver kan overføre kapital fra public service-
virksomheden til anden virksomhed, herunder anden virksomhed
i selskabsform forudsat, at der ikke er tale om tilskud og forudsat,
at
overførslen
sker
markedsøkonomiske
vilkår
i
overensstemmelse med det markedsøkonomiske investorprincip.
Kapitaloverførsel skal godkendes af bestyrelsen for den
pågældende virksomhed.
Overførsel af materielle anlægsaktiver mellem public service-
virksomhed og anden virksomhed (herunder anden virksomhed i
selskabsform), jf. bekendtgørelsens § 45, stk. 1, skal ske til
markedspris, dog minimum til bogført værdi.
Redegørelse for henregning af aktiviteter til public service-
virksomhed og anden virksomhed.
33. Tilladelseshaver skal til enhver tid over for Radio- og tv-nævnet
kunne redegøre for, hvilke konkrete aktiviteter, der henregnes
som public service-virksomhed, og hvilke konkrete aktiviteter,
der henregnes som anden virksomhed.
Tilladelseshaver skal endvidere kunne dokumentere de anvendte
principper for omkostningsfordeling og prisfastsættelse, herunder
at principperne er i overensstemmelse med Kommissionens
afgørelse af 20. december 2011 om anvendelse af
bestemmelserne i artikel 106, stk. 2, i traktaten om Den
Europæiske Unions funktionsmåde på statsstøtte i form af
kompensation for offentlig tjeneste ydet til visse virksomheder,
der har fået overdraget at udføre tjenesteydelser af almindelig
økonomisk interesse (2012/21/EU).
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 14
Rimelig fortjeneste
34. Regnskabet, der hvert år senest den 1. maj skal indsendes til
Radio- og tv-nævnet, skal indeholde en særskilt opgørelse af
overskuddet i forhold til reglerne om rimelig fortjeneste m.v., jf.
bekendtgørelsens § 48. Fortjenesten skal opgøres i regnskabet
således, at de samlede indtægter (herunder tilskuddet og anden
direkte og indirekte støtte til tilladelseshaver) fremgår særskilt.
Ved indirekte støtte forstås refusion af tilladelseshavers udgifter,
eller at andre afholder omkostninger for tilladelseshaver. Alle
beløb opgøres eksklusiv moms.
Regnskabet og opgørelsen af tilskudsgrundlaget skal opfylde
følgende krav:
1. Der skal udarbejdes en forretningsgang med heri
indbyggede interne kontroller, der sikrer, at alle relevante
poster
medtages
i
opgørelsen
af
fortjenesten.
Forretningsgangene skal blandt andet sikre, at alle
leverancer m.v. (herunder mellem koncernforbundne
selskaber) sker til markedspris, og at der sker en korrekt
fordeling af indtægter og udgifter.
2. En statsautoriseret eller registreret revisor skal
underskrive en revisorerklæring, hvori revisoren erklærer,
at
de
nævnte
principper
for
opgørelsen
af
tilskudsgrundlaget er fulgt. Revisor skal endvidere
erklære, at de ovenstående forretningsgange og de heri
indbyggede interne kontroller har fungeret tilfredsstillende
i hele perioden.
Radio- og tv-nævnet har som tilsynsmyndighed mulighed for at
foretage kontrol af opgørelsen af tilskudsgrundlaget ved egen
revisor. Tilladelseshaver skal i så fald give Radio- og tv-nævnets
egen revisor de oplysninger, som revisor anser for nødvendige
for at bedømme opgørelsen.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 15
Godkendelse af opgørelse og eventuelt overskud
35. På grundlag af den årlige public service-redegørelse, jf.
bekendtgørelsens § 36, og det årlige regnskab, jf.
bekendtgørelsens §§ 38-47, godkender Radio- og tv-nævnet
tilladelseshavers opgørelse, herunder af eventuelt overskud, jf.
bekendtgørelsens bilag 3.
Radio- og tv-nævnet godkender herunder:
1. tilladelseshavers
rimelige
fortjeneste,
jf.
bekendtgørelsens bilag 3,
2. tilladelseshavers eventuelle afkast
på grund af
produktudvikling, jf. bekendtgørelsens bilag 3,
3. tilladelseshavers overførsel af eventuelle overskud fra
driften til efterfølgende regnskabsår, jf. bekendtgørelsens
bilag 3, og
4. tilladelseshavers tilbagebetaling af eventuelt overskud
ved virksomheden, jf. bekendtgørelsens bilag 3.
Såfremt tilladelseshaver ikke opfylder sine programforpligtelser
m.v., skal tilladelseshaver tilbagebetale de hermed forbundne,
beregnede besparelser, jf. bekendtgørelsens bilag 5, tillagt 15
pct.
Overdragelse af tilladelsen
36. Tilladelsen kan overdrages, hvis tilladelseshaver forinden
overdragelsen har indhentet Radio- og tv-nævnets godkendelse
heraf.
Radio- og tv-nævnet kan af tilladelseshaver kræve de
oplysninger, som Nævnet skønner nødvendige for en stillingtagen
til, om vilkårene for tilladelsen fortsat vil være opfyldt efter
overdragelsen.
Overdragelser efter bekendtgørelsens § 49, stk. 1, omfatter også
indirekte overdragelser, herunder overdragelser af aktier,
anparter eller andre ejerinteresser, der medfører ændringer i,
hvem der har kontrol over eller bestemmende indflydelse i
tilladelseshaver.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 16
Tilsyn og sanktioner
37. Radio- og tv-nævnet fører tilsyn med programvirksomheden.
Tilladelsen kan i henhold til radio- og fjernsynsloven inddrages
midlertidigt eller endeligt af Radio- og tv-nævnet, hvis
tilladelseshaveren:
1) overtræder loven eller bestemmelser fastsat efter loven,
såfremt en overtrædelse er grov, eller overtrædelser er
ofte gentagne,
2) tilsidesætter radio- og fjernsynslovens bestemmelser om
opbevaring af programkopier eller pålæg, der er meddelt
herom,
3) tilsidesætter de vilkår, som programtilladelsen er meddelt
på,
4) tilsidesætter
pålæg
meddelt
efter
radio-
og
fjernsynslovens
bestemmelser
om
udsendelse af
meddelelser
af
beredskabsmæssig
betydning
til
befolkningen,
5) i forbindelse med udbuddet og udstedelsen af tilladelsen
har afgivet urigtige oplysninger,
6) gennemfører væsentlige ændringer, der ikke er godkendt
i overensstemmelse med bekendtgørelsens §§ 34 og 35,
eller
7) ikke udnytter tilladelsen, eller der sker en væsentlig
afbrydelse af programvirksomheden
Ophør af tilladelsen
38. Tilladelseshaver er ved tilbagelevering af tilladelsen til Radio- og
tv-nævnet forpligtet til at tilbagebetale eventuelt for meget
udbetalt tilskud. Det vil sige den forholdsmæssige del af det
kvartalsvist udbetalte tilskud, der dækker perioden fra
tilbageleveringen.
Hvis tilladelsen inddrages endeligt af Radio- og tv-nævnet, jf.
bekendtgørelsens § 50, stk. 2, er tilladelseshaveren forpligtet til
at tilbagebetale eventuelt for meget udbetalt tilskud, det vil sige
den forholdsmæssige del af det kvartalsvist udbetalte tilskud, der
dækker perioden fra inddragelsen.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 17
Public service-redegørelse, regnskab og opgørelse, jf.
bekendtgørelsens §§ 36 og 38-47 skal indsendes til Radio og tv-
nævnet senest ved udgangen af den fjerde måned efter
tilbageleveringen eller inddragelsen, jf. bekendtgørelsens § 51,
stk. 1 og 2. Indbetaling af skyldige beløb, skal ske senest
samtidig med indsendelse af regnskabet.
Alle rettigheder til det programarkiv, der frembringes af
tilladelseshaveren
i
tilladelsesperioden,
tilhører
tilladelsesindehaveren. Dette begrænser ikke de pligter, der
påhviler tilladelsesindehaveren efter programtilladelsen i øvrigt.
Programvirksomhed i henhold til tilsagn i ansøgningen
Programvirksomheden skal udøves i henhold til tilladelsen
herunder opfylde de tilsagn, som tilladelseshaver, jf.
bekendtgørelsens § 22, har givet i sin ansøgning.
Tilladelseshaver har i sin ansøgning givet tilsagn om følgende:
Nyheds- og aktualitetsredaktion
39. At kanalens nyheds- og aktualitetsredaktionen vil have en
bemanding på 24 faste journalistiske medarbejdere og vil være
bemandet døgnet rundt, heraf vil seks journalister i nyheds- og
aktualitetsredaktionen være placeret ude i landet.
40. At nyheds- og aktualitetsredaktionen vil bestå af en nyhedschef,
tre producerer med redaktionelt ansvar for henholdsvis
timenyheder, nyheds- og aktualitetsprogrammer og udland, 14
journalister
herunder
techjournalister,
indenrigs
og
udenrigsjournalister/udenrigs-stringere samt seks nyheds- og
aktualitetsværter.
41. At det redaktionelle ansvar for udlandsstoffet vil blive placeret
hos en erfaren udlandsproducer og vil blive formidlet af
professionelle korrespondenter og stringere. Udenrigsredaktøren
vil være en af de producerende redaktører, som vil have ansvaret
for udenrigsredaktionen herunder at sikre aftaler med relevante
udenrigskorrespondenter.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 18
42. At kanalens udlandsredaktion har tre faste reportere samt seks
faste stringere i Kina, USA, Tyskland, Bruxelles, England og
Frankrig. Derudover vil kanalen have fem korrespondenter
tilknyttet som freelancere.
Programmer med værter med holdninger/værdier
43. At kanalen vil have et liveprogram, der sendes alle hverdage fra
kl. 12-13, hvor en stærk personlighed får frie rammer til at tale
om noget, som de mener noget om. Værtsprofiler vil være medie-
eller kulturpersonligheder med holdninger og meninger, som
rammer ned i den unge målgruppe. Programmet vil ikke
indeholde musik.
Nyhedsprogrammer ud over minimumskravet
44. At kanalen vil sende 49 minutters timenyheder i døgnet ud over
minimumskravet.
Programudvikling
45. At kanalen vil etablere et ”Udviklingsråd”, som vil blive ledet af
en erfaren udviklings- og partnerskabschef, der skal sikre
udviklingen af kanalens enkelte programmer, samt selve mediet
og fællesskabet med lytterne og det kreative Danmark. Herunder
vil Udviklingsrådet styrke formidlingen, sikre relevansen og
afprøve nye produktionspartnerskaber. Udviklingsrådet vil mødes
minimum fem gang om året, og alle partnerne vil have sæde i
udviklingsrådet. Partnerne omfatter Nationalmuseet, Roskilde
Festival, VEGA, ENIGMA - museum for post, tele og
kommunikation, Ungdomsbureauet, Mungo Park, Det Kongelige
Danske Musikkonservatorium og lex.dk (herefter partnerskabet).
Partnerskabet vil blive udvidet i koncessionsperioden.
46. At kanalens to SoMe-medarbejdere vil referere til udviklings- og
partnerskabschefen med henblik på at sikre, at de digitale
fortælleformer bliver afspejlet i radioens udtryk.
47. At kanalen vil være ”medsenderorienteret”, hvilket indebærer, at
kanalens målgruppe er medskaber, og at partnerskabet er aktive
bidragsydere. Tonen og fortælleformen vil være direkte, personlig
meningsfyldt og vedkommende, grænsesøgende, gennemsigtig,
uhøjtidelig, respektfuld, larmende og sjov, nysgerrig.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 19
48. At kanalen vil arbejde med konstruktive nyheder, samt at disse
vil indeholde følelser, perspektiver og konsekvenser.
49. At kanalens nyhedsredaktion får til opgave at skabe historier som
udspringer af emner, der fylder i de unges liv herunder vil
indholdet blive målrettet til målgruppen.
50. At kanalen vil fokusere på udlandsstof, der interesserer de unge,
og stoffet fortælles konkret og skarpvinklet med fokus på
begivenheder og dens konsekvenser.
51. At kanalen med undtagelse af få genudsendelser og enkelte
producerede reportager og dramatik, vil sende live det meste af
døgnet.
52. At kanalen vil etablere studier og redaktioner over hele landet og
vil etablere fleksible studieproduktionsfaciliteter herunder
designe mobile studier og hjemmestudier, så der kan produceres
radio, hvor som helst, og når som helst.
53. At kanalen vil lave events inden for musik, kultur, talks og kunst,
i samarbejde med partnerskaberne herunder de deltagende
kulturinstitutioner, spillesteder, festivals og scener.
54. At kanalen vil være på sociale medier og gennem direkte
liveudsendelser være i dialog med lytterne dagligt gennem flere
sendetimer.
55. At kanalens hjemmeside og app vil blive designet primært med
den hensigt at understøtte og udvikle interaktion med lytterne.
56. At kanalens fem stiftende radioselskaber, alle stiller med de
nødvendige ressourcer og kompetencer til rådighed. Derudover
vil
kanalens
partnerskab
sikre
fundamentet
for
programudviklingen og bidrage til relevansen i indholdet og øge
kontaktfladen til brugerne.
57. At flere af partnerskaberne derudover vil være eventskabende,
og få aktiveret lytterne til at være medskabere af events, der
skaber dialog, forståelse og oplevelser.
58. At kanalen årligt vil udlægge 13 mio. kr. til ekstern produktion.
En del af dette vil blive indkøbt i forlængelse af partnerskaberne.
Andet vil blive indkøbt hos produktionsselskaber og freelancere.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 20
Interaktion med lytterne
59. At alle kanalens live-programmer vil interagere med lytterne.
Dette kan ske via kanalens egen hjemmeside og via app, sms,
telefon, e-mail, Facebook, Instagram og andre sociale medier,
YouTube, lyttermøder, talks, debatter og events, herunder hos
partnerskabet, hvoraf en del vil kunne sendes live, samt sendes
ude i landet.
60. At kanalen vil sende et reportageprogram alle ugens hverdage fra
kl. 19.05-20.00, som vil være et portræt af lytterne eller en
lyttervalgt case, herunder vil gæsterne findes blandt lyttere og
lytterne inddrages også i at finde personligheder, som de ønsker
at lytte til en reportage om. Programmet vil blive genudsendt i
weekenden og vil indeholde maksimalt 50 pct. musik.
61. At kanalen vil sende et live kulturmagasin fra kl. 15-18 alle
hverdage, med maksimalt 30 pct. musik, hvor lytterne er
kulturagenter, og de dagligt kan byde ind med anmeldelse af film,
de har set, spil, de spiller, bøger de læser, teaterstykker, de har
set eller overvejer at se osv.
62. At kanalen vil sende et program, hvor lytterne kan ringe eller
skrive ind med deres tanker om serier, og hvor lyttererne guides
til det næste de skal se.
63. At kanalen vil have et program, som sendes fra et køkken i et
kollegie med åben mikrofon hver søndag fra kl. 21-23, hvor de
unge sender uredigeret uden vært, men med tilrettelægger og
tekniker. Her sættes unge studerende i stævne i køkkenet, og
pladsen tilfalder de første 4-6 personer, der træder ind i køkkenet
kl. 21. Kanalen vil udvælge emner, som de trækker og diskuterer.
Distribution og tilrådighedsstillelse
64. At kanalens indhold kan hentes som stream eller on-demand og
vil pakketeret udkomme i flere forskellige formater afhængig af
platformen.
Platformene
vil
blive
udviklet
hen
over
koncessionsperioden, igennem en prototype-tilgang hvor
platformene løbende udvikles og i flere iterationer sikres det, at
platformene udvikler sig i takt med det øvrige marked og
brugernes forventninger.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 21
65. At kanalen vil få en hjemmeside, hvor brugerne kan få adgang til
radioindholdet, møde kanalen og få mulighed for at interagere.
Hjemmesiden vil indeholde en radioprogramoversigt, hvor
brugerne vil få mulighed for at navigere i sendefladen, læse om
programmerne, høre tidligere udsendelser og interagere med
værterne.
66. At der vil blive udviklet en egen app-platform til IOS og Android-
telefoner. Appen vil give mulighed for at tilgå streams, høre
programmer on-demand samt interagere med kanalen og med de
øvrige lyttere. Derudover vil kanalen være tilgængelig på
branchens fælles app MereRadio.
67. At kanalen vil indgå aftale med eksisterende portaler og
distributionskanaler herunder Podimo, Egmontportal og Bauer
Medias portal, MereRadio.dk og indgå samarbejde med Spotify og
YouSee Music.
68. At kanalen vil have en egen YouTube-kanal.
69. At kanalen vil udsende selvstændige podcasts.
70. At kanalen vil have høj aktivitet på sociale medier med prioritet
af Instagram og Facebook. Her vil der være tale om
tilstedeværelse med både programmer, interaktion, dialog og
communities. Kanalen vil redaktionelt overvåge de sociale
platforme og kanaler, som kanalen bruger.
Talentudvikling
71. At kanalen bliver en talentskole og vil være praktiksted for
studerende fra universiteterne, journalistuddannelserne og
digitalt orienterede uddannelser på erhvervsakademierne og
professionsbachelor-uddannelserne.
72. At der etableres en udviklings- og partnerskabsenhed, som har
fokus på at udvikle nye talenter og nye formidlingsformer i
samarbejde med redaktionen og kanalens partnere.
73. At der etableres en række faste formater, hvor der er et særligt
fokus på talentudvikling, herunder et talentprogram, som sendes
alle ugens dage fra kl. 23-00 samt lørdage og søndage fra kl.
11.05-12.00, som kan være en genudsendelse. Musikken i
programmet vil maksimalt udgøre 30 pct.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 22
Formidling af kulturnyheder og –programmer
74. At kanalen vil sende et kulturprogram med korte kulturnyheder
af 5 minutters varighed, herunder 20 minutter om dagen alle
hverdage
samt
minimum
8
minutter
i
weekenden.
Kulturnyhederne vil indeholde nyheder fra kulturens verden
herunder om musik, teater, film, kunst, spil, politik og medier.
Der kan både være tale om ind- og udenrigsnyheder, dog vil
danske kulturnyheder vægtes.
75. At kanalen vil have et kulturprogram, som sendes live alle
hverdage fra kl. 15-18. Et Kulturmagasin, der dækker kanalens
kulturtilbud og kulturpolitik hvor indland og udland er
repræsenteret. Musikken vil maksimalt udgøre 30 pct.
76. At kanalens samarbejdspartner, ENIGMA - museum for post, tele
og kommunikation, vil levere programmer om fortidens, nutidens
og fremtidens kommunikationsformer og teknologier.
77. At kanalens samarbejdspartner, Lex.dk, vil levere et program om
myter herunder vedrørende terror, klima, Brexit mv.
78. At kanalen vil sende et program om en aktuel koncert i
samarbejde med VEGA lørdag fra kl. 18-19. Derudover sendes
fredage og lørdage fra kl. 21.05-23.00 et musikprogram, der
handler om live musik, koncertliv, fankultur og musikere, der
udarbejdes i samarbejde med VEGA. Musikken vil maksimalt
udgøre 70 pct.
79. At
kanalens
samarbejdspartner,
Roskilde
Festival,
vil
repræsentere både tidens musik og festivalens fokus på
frivillighed, miljømæssig og social bæredygtighed. Herunder vil
kanalen sende ti programmer på udvalgte søndage fra kl. 17-19,
hvor man følger tilblivelsen af Roskilde Festivals årlige
musikprogram. Programmet vil indeholde musik, som
musikchefen og bookerne lytter til. Fokus vil være på ny dansk
musik. Programmet udvikles og laves i samarbejde med Roskilde
Festival, derefter vil kanalen udvikle et nyt program. Musikken vil
maksimalt udgøre 50 pct.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 23
80. At kanalen i samarbejde med Det Kongelige Danske
Musikkonservatoriums studerende vil skabe et program om den
musikalske drøm omhandlende muligheden for at have musikken
som sin karrierevej. I programmet høres lytternes værker og de
studerende kommer med vejledning. Programmet sendes søndag
kl. 10-11.
81. At kanalens samarbejdspartner, Nationalmuseet, vil folde
Danmarkshistorien og Verdenshistorien ud. Herunder vil kanalen
sende et program mandag fra kl. 18.05-19.00. Derudover vil
kanalen i samarbejde med Nationalmuseet skabe et event, der
skal munde ud i en ungdomsudstilling om de store emner
generationen er optaget af. Lytterne vil blive en stor del af
udstillingens tilblivelse. Kanalen vil via radioprogrammet og de
sociale medier indsamle viden, indsigter og andet, som bliver en
del af den store udstilling. Efter udstillingen vil et nyt
programformat med ny samarbejdspartner blive udviklet.
82. At kanalens samarbejdspartner, Ungdomsbureauet, vil bidrage
med ungdomsportrætter og værter til debatprogrammer tirsdag
fra kl. 18.05-19.00.
83. At kanalens samarbejdspartner, Universitetsradioerne fra
Roskilde, København, Syd Danmark og Århus, vil levere
videnskabelig indsigt og udsyn set igennem de studerendes og de
yngre forskeres øjne.
84. At kanalens samarbejdspartner, Mungo Park Teater, vil
kommentere tiden gennem fiktion i form af radiodramatik fredage
fra kl. 14.05-15.00 samt genudsendes lørdage kl. 10.05-11.
Derudover har kanalen indgået en samarbejdsaftale om en
fiktionsserie, som også udgives på podcast, og kanalen vil i
samarbejde med Mungo Park producere 12 timers fiktion.
85. At kanalen vil udsende et program om gaming mandag til torsdag
fra kl. 14.05-15.00, som genudsendes i weekender fra kl. 15-17.
Musikken vil maksimalt udgøre 10 pct. Her vil de største gamere
blive sat i stævne, og der vil blive talt om spil, spillet live samt
kanalen vil have sin egen YouTube-kanal, hvor der games.
86. At kanalen vil have et program omkring de største danske
YouTube’ere, bloggere og instagrammere, der udsendes torsdag
fra kl. 18.05-19.00.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 24
87. At kanalen vi sende et musikprogram fredag fra kl. 18-19, der er
en optakt til weekendens koncerter fra alle steder i landet. Der
fortælles om kunstnere og høres lydbidder. Programmet laves i
samarbejde med spillesteder og er ellers drevet af kanalens
kulturredaktion.
88. At kanalen mandag-torsdag fra kl. 20-23 vil sende et program,
hvor der vil blive talt om musik, lyttet til musik, fået nye indsigter,
sladder, gode råd til koncerter mv. Lytterne vil blive inddraget i
programmet og programmet vil indeholde viden og indsigt om
musikken, samt have en erfaren vært med indgående kendskab
til og viden om musik. Musikken vil maksimalt udgøre 50 pct.
Debatprogrammer
89. At der alle hverdage vil blive sendt et debatprogram fra kl. 10.05-
12.00, hvor aktuelle emner debatteres, samt hvilket af dagens
nyhedsemner, lytteren ønsker debatteret af debatpanelet.
Programmet vil ikke indeholde musik.
90. At kanalen alle mandage sender debatprogrammer omhandlende
politiske dagsordner, der vedrører kanalens målgruppe
91. At kanalen alle tirsdage sender debatprogrammer med temaerne
bæredygtighed og klima.
92. At kanalen alle onsdage sender debatprogrammer med temaerne
ungdomsliv, herunder gaming, stoffer, byliv, curling, tendenser,
stress, skrøbelighed mv.
93. At kanalen alle torsdage sender debatprogrammer om livets
store valg, som eksempler kan nævnes: ”jeg
vil ikke have børn,
jeg er arbejdsløs, jeg er veganer, jeg er religiøs”
mv.
94. At kanalen alle fredage vil sende debatprogrammer med temaet
krænkelser, hvor et emne tages op og debatteres.
95. At kanalens debatprogrammer sendes live og altid kan ryddes til
fordel for et breaking debatemne.
96. At kanalen i dialog og samarbejde med partnerskabet sikrer at
både værtsholdet og paneldeltagerne i debatterne er relevante,
vidende og interessante.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 25
97. At kanalen vil have en målgrupperepræsentant, som findes i
samarbejde med Ungdomsbureauet eller Roskilde Festival.
Formidling af musik
98. At kanalen vil have fokus på dansk musik.
99. At musik vil være formidlet og fagligt funderet. Musikken vil være
udvalgt af personer, der brænder for musikken, udvalgt som
stemningssætter og som soundtrack til tidspunktet på dagen,
humøret, aktuelle begivenheder, årstider, tendenser i tiden mv.
100. At musikken fra kl. 06-18 vil indgå i en flow- og fortællermæssig
kontekst. Musikken vil i gennemsnit udgøre 18,4 pct. Musikken
vil her eksempelvis have nyhedsværdi i form af nye udgivelser,
være udtryk for en følelse eller understrege dagens vejr.
Musikken vil ikke være det bærende element, men indarbejdes
så det understøtter programmet, såfremt der er musik i fladen.
101. At musikken fra kl. 18-24 vil indgå i identitetsskabende og
fællesskabende musikprogrammer. Formidlingen vil være
understøttet fagligt enten via en af kanalens samarbejdspartnere
på musikområdet såsom VEGA og Roskilde Festival, eller via
værter eller de lyttere, der går i dialog med kanalen. Musikken vil
i gennemsnit udgøre 37 pct.
102. At kanalen vil indgå aftaler med flere samarbejdspartnerne om
anvendelse af musikformidlere, musikere, koncertarrangører,
fans og andre kompetente fagligheder inden for musikken og
formidlingens verden. Derudover vil kanalen have en erfaren vært
med stærk faglighed.
103. At kanalen vil udvikle på talentet inden for musikformidling.
Satire
104. At kanalen vil have et satireprogram, hvor nye satire-talener vil
se dagens lys. Programmet vil blive sendt alle ugens hverdage fra
kl. 13-14, samt vil blive genudsendt kl. 13-15 i weekenderne.
Musikken vil udgøre maksimalt 10 pct. inkl. egenproduktion.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0108.png
Side 26
105. At kanalen vil sende et satireprogram hver fredag fra kl. 20-21,
der vil blive genudsendt søndag kl. 20-21, hvor en komiker eller
skarp vært tager ugen under kærlig behandling. Musikken vil
maksimalt udgøre 5 pct.
106. At satiren på kanalen vil blive suppleret visuelt med interaktion
fra brugerne og med interaktion via sociale medier, hvor lytterne
kan lægge billeder, memes og tanker op, som redaktionen kan
inddrage i satiren.
107. At satiren på kanalen vil blive udviklet, skrevet og produceret
under ledelse af en erfaren satiriker med mangeårige erfaring og
kompetencer inden for radiosatire.
Med venlig hilsen
Caroline Heide-Jørgensen
Formand
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0109.png
Fra:
Til:
Cc:
Emne:
Dato:
Vedhæftede filer:
Johan Loller
Jarle Christensen
Michala Stampe
Angående LOUDS tilskud
21. november 2019 12:35:00
image001.png
Kære Jarle
Jeg tjekkede i øvrigt lige på Michalas opfordring bekendtgørelsen, og deri står jo, at der maks.
kan gives 280 i tilskud i 19-niveau:
§ 27. Ansøger skal afgive et bud på det samlede tilskud for hele tilladelsesperioden, som
ansøger vil drive kanalen for. Buddet kan maksimalt udgøre 280 mio. kr. (2019-PL). Tilskuddet
reguleres årligt med forbrugerprisindekset. Ansøger skal i planen for driften, jf. § 24, stk. 1,
oplyse om fordelingen af tilskuddet over tilladelsesperioden, idet der maksimalt kan udbetales
70 mio. kr. pr. sendeår fra programvirksomhedens start.
Eftersom Loud har budt under 280 kan vi jo ikke være sikre på, at de ikke har fremskrevet til
20-niveau, men vi må vel alt andet lige antage, at deres tilskud er opgjort i 19-niveau.
Venlig hilsen
Johan Loller
Fuldmægtig
Medier
Slots- og Kulturstyrelsen
Agency for Culture and Palaces
H.C. Andersens Boulevard 2
DK-1553 København V
T +45 33 95 42 00
M +45 33 74 51 72
[email protected]
|
slks.dk
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0110.png
Michala Stampe
Fra:
Sendt:
Til:
Emne:
Vedhæftede filer:
Katrine Tarp
3. juli 2019 16:24
Glen Winzor
Tidsplan - nye kanaler (DAB).docx
Tidsplan - nye kanaler (DAB).docx
 
1
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0111.png
NOTAT
Dato: 3. juli 2019
Tidsplan for udbud af ny DAB-kanal
Udbud
Udstedelse af udbudsbekendtgørelse
Radio- og tv-nævnet offentliggør udbudsmateriale
Ansøgningsfrist
Radio- og tv-nævnet behandler indkomne ansøgninger
2019
Senest mandag 8.
juli
1. august
?
?
Radio- og tv-nævnet træffer afgørelse om udstedelse af tilladelse
Sendestart ny tilladelseshaver (tidligst mulige)
?
1. januar 2020
(senest 1. juli 2020)
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0112.png
Michala Stampe
Fra:
Sendt:
Til:
Emne:
Vedhæftede filer:
Glen Winzor
3. juli 2019 18:13
Katrine Tarp
Udkast til tidsplan dab-kanal
Tidsplan 3. juli 2019.docx; ATT00001.htm
Kære Katrine
Vedhæftet finder du vores udkast til en tidsplan, som nævnsformandskabet også har nikket til.
Ring endelig, hvis der er uklarheder.
Mvh. Glen
1
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0113.png
NOTAT
3. juli 2019
Medier
Anna Bæhr Christiansen
[email protected]
33 74 52 18
Jour. nr.
Click here to enter text.
Tidsplan for udbud af ny DAB-kanal
Udbud
Bekendtgørelse træder i kraft
Åbning af udbud
(udbudsmateriale offentliggøres)
Informationsmøde
Frist for at indsende spørgsmål til
udbudsmateriale
Offentliggørelse af svar på
spørgsmål til udbudsmateriale
Ansøgningsfrist
Frist for indlevering af
bankgaranti
Offentliggørelse af ansøgninger
Radio- og tv-nævnet træffer
afgørelse
Forventet offentliggørelse af
udbuddets vinder
Forventet udstedelse af tilladelse
Sendestart ny tilladelseshaver
2019
Senest 8. juli
1. august
22. august
29. august
9. september
11. oktober
11. oktober
18. oktober
25. november
27. november
27. november
Tidligst 1. januar 2020.
Senest 1. juli 2020.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0114.png
Michala Stampe
Fra:
Sendt:
Til:
Cc:
Emne:
Vedhæftede filer:
Marie-Louise Helvang
4. juli 2019 10:39
Glen Winzor
Katrine Tarp; Lars M. Banke; Kristian Pihlkjær Nitschke
Tidsplan - udbud af ny DAB-kanal
Tidsplan 4. juli 2019.docx
Kære Glen  
 
Hermed den version af tidsplanen, som vi har lagt op. 
 
Med venlig hilsen
Marie-Louise Helvang
Specialkonsulent, Medier og Idræt
Kulturministeriet
Nybrogade 2
1203 København K
E-mail:
[email protected]
Direkte tlf. +45 4139 3879
www.kum.dk
 
 
 
 
1
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0115.png
NOTAT
4. juli 2019
Tidsplan for udbud af ny DAB-kanal
Udbud
Bekendtgørelse træder i kraft
Åbning af udbud
(udbudsmateriale offentliggøres)
Ansøgningsfrist
Offentliggørelse af ansøgninger
Radio- og tv-nævnet træffer
afgørelse
Forventet offentliggørelse af
udbuddets vinder og udstedelse af
tilladelse
Sendestart ny tilladelseshaver
Tidspunkt
Uge 28
1. august 2019
11. oktober 2019
18. oktober 2019
25. november 2019
27. november 2019
Tidligst 1. januar 2020 og senest
1. juli 2020.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0116.png
Michala Stampe
Fra:
Sendt:
Til:
Cc:
Emne:
Vedhæftede filer:
Katrine Tarp
6. juli 2019 21:27
Glen Winzor
Lars M. Banke
Videre proces - DAB-udbud.docx
Videre proces - DAB-udbud.docx; ATT00001.txt
Hej Glen
Denne version er sendt til KA.
Hilsen og god sommer
Katrine
1
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0117.png
Notat - UDKAST
5. juli 2019
Videre proces for udbud af programtilladelse til en ny DAB-radiokanal
Problemstilling
Kulturministeriet har undersøgt muligheden for at gennemføre et udbud med
udstedelse af en programtilladelse for den nye DAB-radiokanal på et tidligere
tidspunkt end 27. november 2019, jf. den tidligere offentliggjorte tidsplan.
Tidsplan
Nedenfor følger et bud på en alternativ tidsplan for udbud af programtilladelse til
en ny DAB-kanal:
Udbud
Udbudsbekendtgørelse træder i kraft
Åbning af udbud (materialet offentliggøres)
Ansøgningsfrist
Radio- og tv-nævnet træffer afgørelse
Forventet offentliggørelse af udbuddets vinder og udstedelse af
tilladelse
Sendestart for ny tilladelseshaver
Tidspunkt
Uge 28
Fredag den 26. juli 2019
Fredag den 20. september
2019
Tirsdag den 22. oktober
2019
Tirsdag den 22. oktober
2019
Tidligst fredag den 1.
november 2019 og senest
onsdag den 1. juli 2020
Udbudsproces
Radio- og tv-nævnet har tilkendegivet, at de med en ekstraordinær arbejdsindsats
kan udarbejde udbudsmateriale på 3 uger fremfor 4 uger som først planlagt.
Dermed fremrykkes tidspunktet for åbning af udbud fra 1. august til 26. juli 2019.
Med en fremrykning af åbningen af udbuddet foreslås det, at ansøgningsfristen
fastsættes til den 20. september 2019, hvormed der er afsat 8 uger til bydernes
udarbejdelse af ansøgningsmateriale (mod 10 uger i tidsplanen af 4. juli 2019).
Hensynet til, at alle ansøgere skal have ordentlig tid til at udarbejde en ansøgning,
vægter i den forbindelse tungt, dels pga. udbuddets kompleksitet og dels det
forhold, at udbudsbekendtgørelsen offentliggøres i sommerferieperioden, ligesom
udarbejdelse af ansøgningen delvist skal finde sted i samme periode.
Endeligt har Radio- og tv-nævnet tilkendegivet, at de med en ekstraordinær
arbejdsindsats kan nedsætte deres sagsbehandlingstid fra 6 uger til ca. 4 uger. Den
Jour.nr 19/01299-30
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
2160241_0118.png
Side 2
sædvanlige behandlingstid ved andre udbud er 5-7,5 uge. Med ovenstående
tidsplan er det forventningen, at der kan udstedes en sendetilladelse til den nye
DAB-kanal tirsdag den 22. oktober 2019.
Andre udbud på radioområdet har haft tidsplaner, som fremgår af nedenstående
tabel 1.
Tabel 1
Tidligere udbud af FM-frekvenser
Udbud
FM4 i 2011
FM5 i 2014
FM6 i 2018
FM4 i 2019
Ansøgningsperiode (antal uger)
6 uger
8 uger
7 uger (inkl. jul og nytår)
7,5 uge (inkl. påske)
Nævnsbehandling (antal uger)
5 uger
5 uger
7,5 uge
5,5 uge (reelt 6,5 uge pga. valg)
Kilde: Slots- og Kulturstyrelsen
Sendestart
Mulig sendestart for den nye tilladelseshaver foreslås fremrykket fra 1. januar
2020 til 1. november 2019. Derved vil det være muligt for tilladelseshaveren at gå i
luften tidligere end først forventet. Det er dog ikke et skønhedskriterium, om det er
muligt for en byder at kunne sende fra 1. november 2019. Tidspunktet for seneste
sendestart på DAB-frekvensen fastholdes til at være senest 1. juli 2020.
Indgåelse af aftale om DAB-distribution
Radiokanalen udbydes uden tilrådighedsstillelse af en DAB-sendemulighed. Det er
i modsætning til udbuddet af den fjerde FM-kanal, der blev udbudt med tilhørende
FM-sendemuligheder og med DAB-kapacitet i DR’s landsdækkende DAB-blok.
Det betyder, at den kommende tilladelseshaver – som ifølge
bekendtgørelsesudkastet er forpligtet til at distribuere radiokanalen via DAB –
skal indgå aftale med en af distributørerne af DAB i Danmark. DR har rådighed
over DAB-blok 2, som har en geografisk dækning på 97 pct. af landet, mens
Cibicom (tidl. Teracom) har rådighed over DAB-blok 1, som har en dækning på 81,3
pct. af Danmark (Cibicom har bl.a. ikke sendenet på Bornholm). Der er ledig
kapacitet i DR’s blok fra primo 2020 som følge af lukningerne af P6, P7 og P8,
mens der allerede på nuværende tidspunkt er ledig kapacitet i Cibicoms blok.
Det konkrete tidspunkt for påbegyndelse af DAB-distribution vil således afhænge
af, hvad den kommende tilladelseshaver kan forhandle sig til med enten DR eller
Cibicom.
KUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 147: Spm. om oversendelse af al korrespondance mellem ministeriet og styrelser, andre ministerier, eksterne partnere, såvel som kulturinstitutioner vedrørende udbuddet af en ny digital public service-radiokanal, til kulturministeren
Side 3
Det bemærkes, at den DAB-kapacitet, som Radio24syv anvender i dag – dvs. frem
til udgangen af oktober – fra 1. november 2019 vil blive anvendt af Radio 4, dvs.
den nye tilladelseshaver til den fjerde landsdækkende FM-radiokanal.
Det foreslås på denne baggrund, at der gives den kommende tilladelseshaver
mulighed for – såfremt programvirksomheden påbegyndes 1. november 2019 – i en
begrænset periode alene at sende via internettet, indtil der er mulighed for at
indgå en aftale med en distributør om DAB-distribution.
Det afgørende i forhold til udbetaling af statstilskud vil fortsat være
programvirksomhedens start uanset om det er DAB eller internet. Dvs.
påbegyndes sendestart 1. november 2019, vil der være statstilskud til 31. oktober
2023.