Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 487

Vil ministeren redegøre for, hvordan erhvervsskoler skal håndtere elever med behov for specialpædagogisk støtte som følge af ordblindhed, herunder • om det er korrekt, at tildelte støttetimer bortfalder efter hvert halve skoleår, hvilket betyder, at der med et typisk skoleforløb på en erhvervsfaglig uddannelse skal søges støtte med forløbsbeskrivelse individuelt for hvert af de pågældende elever cirka 5-6 gange i løbet af elevens studietid på hovedforløbet, • om det er korrekt, at uddannelsesinstitutionen ikke kan få overflyttet/indsigt i tidligere bevilling af socialpædagogisk støtte til eleven i folkeskolen og dermed skal starte forfra med at screene for ordblindhed, og vil ministeren endvidere oplyse, om hun finder, at dette administrative tunge arbejde er en hensigtsmæssig udnyttelse af undervisernes tid, eller om dette kunne gøres på en mere hensigtsmæssig måde?
Dato: 16-09-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: erhvervsuddannelser
Dokumentdato: 15-10-2020
Modtaget: 15-10-2020
Omdelt: 15-10-2020

BUU alm. del - svar på spm. 487 om, hvordan erhvervsskoler skal håndtere elever med behov for specialpædagogisk støtte som følge af ordblindhed, fra børne- og undervisningsministeren

(20191) BUU alm. del - svar på spm. 487 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 16-09-2020
Modtaget: 16-09-2020
Omdelt: 16-09-2020

Spm. om, hvordan erhvervsskoler skal håndtere elever med behov for specialpædagogisk støtte som følge af ordblindhed, til børne- og undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version