Børne- og Undervisningsudvalget 2019-20
BUU Alm.del
Offentligt
Bilag 1: Liste over forskningspublikationer
Bilag 2: Bundsgaard, J., Bindslev, S., Caeli, E. N., Petterson, M. & Rusmann, A. (2019)
”Danske elevers teknologiforståelse. Resultater fra ICILS-undersøgelsen 2018”
Bilag 3: Bundsgaard, J. & Bremholm, M. (2019)
”PISA 2018. Danske unge i en international sammenligning” i VIVE 2019, s. 114-128
Bilag 4: Hanghøj, T. (2019)
“Digitale spil i undervisningen –
overblik
over et broget landskab”
Bilag 5: Illum Hansen, T., & Bundsgaard, J. (2013)
”Kvaliteter ved digitale læremidler og ved pædagogiske praksisser med digitale læremidler”
Bilag 6: Mejding, J. & Neubert, K. (2019)
”ePIRLS 2016: En international undersøgelse om læsning af informerede onlinetekster i 4. klasse”
Bilag 7: Morgan, K., Morgan, M., Johansson, L., & Ruud, E. (2016)
“A
Systematic Mapping of the Effects of ICT on Learning outcomes”
Bilag 8: OECD (2019)
”What do we know about children and technology?”
Bilag 9: Rambøll (2018)
”Indsatsen for it i folkeskolen –
evaluering”
Bilag 10: Skolforskningsinstitutet (2018)
”Digitale lärresurser i matematikundervisningen”
BUU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 239: Spm. om relevante forskningspublikationer angående Esport, Gaming, Didaktik og undervisning, til børne- og undervisningsministeren
2172374_0002.png
Bilag 11: Tannert, M., & Berthelsen, U. D., DPU, NCS og Aarhus Universitetsforlag (2020)
”Digitale lærermidler i danskfaget”
Artikel fra Skoleliv.dk, som der henvises til i svarbrev:
”Skole
i Esbjerg sætter computerspil på
skemaet” (2017)
https://skoleliv.dk/nyheder/art6069990/Skole-i-Esbjerg-sætter-computerspil-på-skemaet