Sejlklubberne i Guldborgsund Kommune – www.sejlklubberne.dk
10. februar 2020
Spørgsmål til trafkministeren/Folketingets Transportudvalg.
Vedr. Femern-forbindelsen og opgraderingen af Ringsted-Holeby jernbanen.
Hvor stor er Femern Landanlæg's budgetoverskridelse, (jfr. Sund & Bælt/Femern Land's notat af
14. januar 2020), på Ringsted-Holeby jernbanen, og hvor er den opstået?
Hvor stor er budgetoverskridelsen i forhold til Anlægsloven for Femern-forbindelsens ekstra
ensporede klapbro, Frederik IX's Bro, for så vidt anlægsudgifterne angår?
Hvor mange dages brugerbetaling på Femern-forbindelsen skønnes henholdsvis
budgetoverskridelsen og anlægsudgifterne til den nye klapbro at svare til?
Hvor mange år er tilbagebetalingstiden for Femern-forbindelsen afkortet med som følge af den
aktuelt gunstige fnansieringssituation?
Hvor stor skønnes forskellen på anlægsudgifterne til en tunnel og to parallelle jernbanebroer
(Frederik IX's Bro) med klap at være?
Hvor stor skønnes forskellen på driftsudgifterne til en tunnel og to parallelle jernbanebroer med
klap at være?
Hvor stor er forskellen på anlægsudgifterne/driftsudgifterne til en jernbanebro, henholdsvis med og
uden broklap?
Hvilken størrelse er den samlede investering i Femern-forbindelsen aktuelt vurderet til?
Med venlig hilsen,
på Sejlklubberne i Guldborgsund Kommune's vegne,
Palle Tørnqvist, talsmand.
Sejlklubberne i Guldborgsund Kommune – Palle Tørnqvist, 28 83 19 45. Per Thomsen, 30 13 89 49.