Sundheds- og Ældreudvalget 2019-20, Børne- og Undervisningsudvalget 2019-20, Ligestillingsudvalget 2019-20, Social- og Indenrigsudvalget 2019-20
SUU Alm.del Bilag 594, BUU Alm.del Bilag 277, LIU Alm.del Bilag 117, SOU Alm.del Bilag 401
Offentligt
2254703_0001.png
Fra formaning til dialog
Seksualundervisning i danske skoler gennem tiderne
Christian Graugaard,
professor, ph.d.
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0002.png
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0003.png
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0004.png
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0005.png
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0006.png
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0007.png
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0008.png
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0009.png
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0010.png
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0011.png
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0012.png
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0013.png
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0014.png
Har modtaget seksual-
undervisning i skolen
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0015.png
Vurderer skolens seksual-
undervisningen som ”slet
ikke”/”i ringe grad” brugbar
Blandt personer, som har modtaget seksualundervisning i skolen
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0016.png
Har ”ikke”/”i ringe grad”
talt med en forælder om
seksuelle emner som
barn eller ung
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0017.png
Har dyrket ”usikker
sex” det seneste år
Blandt seksuel aktive
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0018.png
Har nogensinde fået
konstateret en sexsygdom
Blandt personer, som nogensinde har haft sex med en anden person
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0019.png
Er utilfreds eller særdeles
utilfreds med sit udseende
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0020.png
Havde som barn eller ung svært
ved at leve op til andres
forestillinger om ”en rigtig dreng”/
”en rigtig pige”
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0021.png
Har set pornografi
(nogensinde)
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0022.png
Uønsket deling af nøgen-
billeder på sociale medier
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0023.png
Har modtaget betaling for sex
(nogensinde)
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0024.png
Har nogensinde oplevet
sexchikane på arbejdsplads
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0025.png
Har været udsat for mindst
ét seksuelt overgreb
Involvering i uønskede seksuelle handlinger pga. trusler, tvang eller vold
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0026.png
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0027.png
Andel af homo/biseksuelle, som
ikke kan være så åbne om deres
seksuelle identitet, som de gerne vil
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0028.png
Transpersoner/nonbinære
personer, som nogensinde har
oplevet chikane pga. kønsidentitet
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0029.png
Selvmordsforsøg
Andele, som nogensinde har forsøgt at begå selvmord
Heteroseksuelle mænd:
Homoseksuelle mænd:
Biseksuelle mænd:
Heteroseksuelle kvinder:
Homoseksuelle kvinder:
Biseksuelle kvinder:
Cismænd:
Transkvinder:
Nonbinære mænd:
Ciskvinder:
Transmænd:
Nonbinære kvinder:
2%
7%
13%
4%
11%
18%
3%
23%
17%
4%
25%
22%
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0030.png
Ikke moralsk acceptabelt, at to
mænd har sex med hinanden
SUU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 594: Præsentationer fra høringen Seksualundervisning i danske skoler gennem 50 år – hvad har vi lært og hvordan kommer vi videre? den 29. september 2020
2254703_0031.png
TILLYKKE MED DE FØRSTE 50 ÅR!