Fra:
Sendt:
8. december 2019 23:08
Til:
Emne:
Vedr. sagen om min Ford Econoline Van
Hej René
Du må lige fortælle mig om det her er noget nær rigtigt eller om jeg har misforstået opgaven totalt
!
Jeg har vedhæftet billeder fra 1 købs ann. 2 Klar til maling. 3 Færdig bil. 4 På 1. træf sammen med
en anden van. 5 Interiør. 6 Ford reklamemateriale
Og jeg har også vedhæftet Motorstyrelsens afgørelse.
Historien omkring min Ford Econoline Van
Jeg købte den i 2016
Bilens tilstand var ikke ret god. Rust i tagrende/ruderamme og fugtig inden i. Revner i sæder og
instumentbord. Delamineret forrude. Rustet udstødning. Meget gamle revnede dæk på skæve
alufælge. Klarlakken var brændt i stykker af den Californiske sol og hang i flager over det meste af
bilen, kun passager siden var rimeligt pæn.
På trods af det så syntes jeg den var helt vidunderlig og kunne se dens potentiale !
Der blev lavet en masse rust og købt en masse nye dele til den og al klarlakken der sad i flager blev
minutiøst fjernet med et knivblad så når den fik et nyt lag klarlak kunne komme så tæt på som
muligt til at være som den blev lavet som Cruiser/Boogie van fra ny af.
Bilen blev synet i 2017 og jeg betalte 9000 Kr i afgift (veteranafgift) på den for at kunne få
nummerplader på. Til sammenligning betalte jeg 5800 Kr i afgift på en 1988 Chevrolet Van i 2013
(fuldafgiftet)
Dvs. jeg betaler en højere afgift for at indregistrere min veteranbil, som har en masse
brugsmæssige begrænsninger.
Jeg var på første træf i 2018 hvor jeg stolt som en pave kunne vise min van frem.
Jeg bliver i Juli 2019 stoppet af motorstyrelsen der mener at der er nogen problemer med min
Van´s originalitet og anvendelse. Min oplevelse ved kontrollen var ikke så god da ingen var
interesserede i at høre min viden om netop sådan en Boogie Van og jeg heller ikke fik nogen
tilkendegivelse på hvad de præcist mente var problemet med dens originalitet.
Jeg havde for at få synet den måtte konstruere en varerums-adskillelse bag førersæde (den er der
ikke originalt) og den pyntede ikke ligefrem og min varevogn bliver jo ikke brugt til at fragte gods,
så den havde jeg taget ud, og ja jeg var godt klar over at hvis jeg blev stoppet af politiet så ville det
koste mig en bøde, og det gjorde det også hér.
Nu har jeg så efter 5 måneder modtaget Motorstyrelsens afgørelse ift. hvad de mener er galt og
hvad de mener jeg skal betale, de giver mig også kun 14 dage til at klage over deres afgørelse.
Regningen lyder på 72.323Kr i ekstra afgift da de mener min van ikke er original nok, og samtidig
ombygget i så stor en grad at den har mistet sin identitet, og har klassificeret den som værende
nybygget. Man mener samtidig at den nu skal registreres som personbil og ikke som varevogn da
der er to kasser over de indvendige bagskærme hvor man kan have donkraft, dækjern, klude mm i,
og de mener at de kan bruges som sæder.