Forsvarsudvalget 2019-20
FOU Alm.del Bilag 55
Offentligt
2134496_0001.png
Januar 2020
Udkast
Bekendtgørelse om støj fra Flyvestation Skrydstrup
I medfør af § 7, stk. 5, og § 8, stk. 2, i lov nr. (…) af (…) om udbygning og drift af Flyve-
station Skrydstrup og efter forhandling med miljøministeren fastsættes:
Kapitel 1
Anvendelsesområde og definitioner
§ 1.
Bekendtgørelsen finder anvendelse på flystøj og terminalstøj fra Forsvarets aktiviteter
på Flyvestation Skrydstrup, jf. dog stk. 2.
Stk. 2.
Bekendtgørelsen finder ikke anvendelse på ambulanceflyvninger, flyvning for Rigs-
politichefen, eftersøgning- og redningsmissioner, miljø- og overvågningsflyvninger, flyvnin-
ger i forbindelse med suverænitetshævdelse, flyvninger i forbindelse med internationale op-
gaver, flyvninger i forbindelse med humanitære indsatser, flyvninger i forbindelse med in-
tensive uddannelsesperioder med henblik på internationale opgaver, herunder i relation til
opgaver for FN, samt støj fra skræmmeskud.
§ 2.
Alle Forsvarets aktiviteter på Flyvestation Skrydstrup, der genererer flystøj,
skal
ud-
føres i overensstemmelse med de forudsætninger, der følger af den gældende støjbereg-
ningsrapport for flystøj for Flyvestation Skrydstrup.
Stk. 2.
Alle Forsvarets aktiviteter på Flyvestation Skrydstrup, der genererer terminalstøj,
skal tilrettelægges således, at de beregnede terminalstøjsværdier overholdes for de udpe-
gede referencepunkter, jf. kapitel 5.
Stk. 3.
De gældende støjberegningsrapporter for flystøj og terminalstøj for Flyvestation
Skrydstrup gøres tilgængelig for offentligheden. Hvis sikkerhedsmæssige hensyn gør det
nødvendigt, kan dele af rapporterne undtages fra offentliggørelse. Ved udarbejdelse af nye
støjberegningsrapporter sendes disse til Miljøstyrelsen.
Stk. 4.
Støjberegningsrapporter for Flyvestation Skrydstrup skal for flystøj beregnes efter
den beregningsmetode, der er beskrevet i ECAC doc 29, 3. udgave, og for terminalstøj efter
retningslinjerne i Miljøstyrelsens vejledning nr. 5/1993 om beregning af ekstern støj fra virk-
somheder.
§ 3.
I denne bekendtgørelse forstås ved:
1) Flystøj: Støj fra startende og landende fly samt taxikørsel i forbindelse med start og lan-
ding.
2) Terminalstøj: Støj fra samtlige støjkilder med undtagelse af flystøj, støj fra skydebane,
støj fra sprængninger i harmoniseringsbane og støj fra brandøvelser.
3) Den beregnede flystøjbelastning: Det beregnede energiækvivalente A-vægtede lydtrykni-
veau i enheden decibel (dB) med referenceværdien 20
μPa
angivet som en middelværdi
af de tre mest støjbelastede måneder inden for et kalenderår og korrigeret for et aftentil-
Side 1 af 15
FOU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 55: Lovudkast: Forslag til lov om udbygning og drift af Flyvestation Skrydstrup
4)
5)
6)
7)
8)
læg på 5 dB og et nattillæg på 10 dB, idet tidsrummet for aftentillæg er kl. 19.00-22.00
og for nattillæg er kl. 22.00-07.00.
Flystøjens beregnede maksimalværdi: Det beregnede A-vægtede maksimale lydtrykni-
veau i enheden decibel (dB) med referenceværdien 20
μPa
for startende og landende fly
i natperioden kl. 22.00-07.00.
Støjens beregnede maksimalværdi for taxikørsel: Det beregnede A-vægtede maksimale
lydtrykniveau i enheden decibel (dB) med referenceværdien 20
μPa
for taxikørsel i for-
bindelse med start og landing i natperioden kl. 22.00-07.00.
TDENL-værdi: En beregnet kontrolværdi i enheden decibel (dB), der anvendes til løbende
kontrol af flystøjbelastningen. Den beregnede værdi baseres på de tre mest støjbela-
stede måneder inden for et kalenderår og udtrykker den samlede lydenergi fra alle flyo-
perationer, der i gennemsnit pr. døgn rammer arealet omkring flyvestationen.
Den beregnede terminalstøjbelastning: Det beregnede A-vægtede lydtrykniveau i enhe-
den decibel (dB) med referenceværdien 20
μPa
angivet som en energiækvivalent middel-
værdi over et tidsrum, som betegnes referencetidsrummet. Referencetidsrummene på
hverdage og søn- og helligdage er otte timer i dagperioden kl. 07.00-18.00, én time i af-
tenperioden kl. 18.00-22.00, og en halv time i natperioden kl. 22.00-07.00. Reference-
tidsrummene på lørdage er syv timer i dagperioden kl. 07.00-14.00, fire timer i dagperi-
oden kl. 14.00-18.00, én time i aftenperioden kl. 18.00-22.00 og en halv time i natperio-
den kl. 22.00-07.00.
Terminalstøjens beregnede maksimalværdi: Det beregnede A-vægtede maksimale lyd-
trykniveau i enheden decibel (dB) med referenceværdien 20
μPa
med tidsvægtning "fast"
i natperioden kl. 22.00-07.00.
Kapitel 2
Flystøj i den periode, hvor kampflykapaciteten alene udgøres af flytypen F-16
§ 4.
I perioden, hvor Danmarks kampflykapacitet alene udgøres af flytypen F-16, må den
beregnede flystøjbelastning i overensstemmelse med § 2 ikke overstige de værdier, som er
angivet i bilag 1. TDENL-værdien må i perioden ikke overstige 150,9 dB.
Stk. 2.
I overensstemmelse med § 2 må flystøjens beregnede maksimalværdi ikke over-
stige 80 dB i boligområder og rekreative områder i natperioden kl. 22.00-07.00, jf. dog stk.
3.
Stk. 3.
Den beregnede maksimalværdi i stk. 2 må årligt fraviges op til 10 dage med kamp-
fly og op til 10 dage med øvrige fly og helikoptere. Fravigelser må ikke overskride de bereg-
nede dB-værdier, der fremgår af bilag 2. Fravigelser skal så vidt muligt varsles offentligt
senest to uger før fravigelsesperioden påbegyndes.
Stk. 4.
I overensstemmelse med § 2 må støjens beregnede maksimalværdi for taxikørsel
ikke overstige 70 dB i boligområder og rekreative områder i natperioden kl. 22.00-07.00.
Kapitel 3
Flystøj i den periode, hvor kampflykapaciteten udgøres af både flytypen F-16 og F-35
§ 5.
I perioden, hvor Danmarks kampflykapacitet udgøres af både flytypen F-16 og flyty-
pen F-35, må den beregnede flystøjbelastning i overensstemmelse med § 2 ikke overstige
de værdier, som er angivet i bilag 3. TDENL-værdien må i perioden ikke overstige 154,9 dB.
Stk. 2.
I overensstemmelse med § 2 må flystøjens beregnede maksimalværdi ikke over-
stige 80 dB i boligområder og rekreative områder i natperioden kl. 22.00-07.00, jf. dog stk.
3.
Side 2 af 15
FOU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 55: Lovudkast: Forslag til lov om udbygning og drift af Flyvestation Skrydstrup
Stk. 3.
Den beregnede maksimalværdi i stk. 2 må årligt fraviges op til 10 dage med kamp-
fly og op til 10 dage med øvrige fly og helikoptere. For så vidt angår flytypen F-16 må fravi-
gelser ikke overskride de beregnede dB-værdier, der fremgår af bilag 2, og for så vidt angår
flytypen F-35 samt øvrige fly og helikoptere må fravigelser ikke overskride de beregnede dB-
værdier, der fremgår af bilag 4. Fravigelser skal så vidt muligt varsles offentligt senest to
uger før fravigelsesperioden påbegyndes.
Stk. 4.
I overensstemmelse med § 2 må støjens beregnede maksimalværdi for taxikørsel i
den periode, der er nævnt i stk. 1, ikke overstige 70 dB i boligområder og rekreative områ-
der i natperioden kl. 22.00-07.00.
Kapitel 4
Flystøj i den periode, hvor kampflykapaciteten alene udgøres af flytypen F-35
§ 6.
I perioden, hvor Danmarks kampflykapacitet alene udgøres af flytypen F-35, må den
beregnede flystøjbelastning i overensstemmelse med § 2 ikke overstige de værdier, som er
angivet i bilag 3. TDENL-værdien må i perioden ikke overstige 154,9 dB.
Stk. 2.
I overensstemmelse med § 2 må flystøjens beregnede maksimalværdi ikke over-
stige 80 dB i boligområder og rekreative områder i natperioden kl. 22.00-07.00, jf. dog stk.
3.
Stk. 3.
Den beregnede maksimalværdi i stk. 2 må årligt fraviges op til 10 dage med kamp-
fly og op til 10 dage med øvrige fly og helikoptere. Fravigelser må ikke overskride de bereg-
nede dB-værdier, der fremgår af bilag 4. Fravigelser skal så vidt muligt varsles offentligt
senest to uger før fravigelsesperioden påbegyndes.
Stk. 4.
I overensstemmelse med § 2 må støjens beregnede maksimalværdi for taxikørsel
ikke overstige 70 dB i boligområder og rekreative områder i natperioden kl. 22.00-07.00.
§ 7.
Flyverkommandoen offentliggør tidspunktet for påbegyndelsen af perioden i § 5, stk.
1, hvor Danmarks kampflykapacitet udgøres af både flytypen F-16 og flytypen F-35, og peri-
oden i § 6, stk. 1, hvor Danmarks kampflykapacitet alene udgøres af flytypen F-35. Offent-
liggørelsen skal ske senest tre måneder før den pågældende periode påbegyndes.
Kapitel 5
Terminalstøj
Sædvanlig daglig flyvning
§ 8.
I de 62 udpegede referencepunkter i det åbne land (inkl. landsbyer og landbrugsarea-
ler) og i områder for blandet bolig- og erhvervsbebyggelse og centerområder (bykerne),
som fremgår af tabel 1 og 2 i bilag 5, må den beregnede terminalstøjbelastning og terminal-
støjens beregnede maksimalværdi ikke overstige de grænseværdier for områdetyperne, der
er angivet i bilag 6, jf. dog stk. 2 og 6 samt §§ 9-11.
Stk. 2.
I de tre udpegede referencepunkter i det åbne land (inkl. landsbyer og landbrugsa-
realer), som fremgår af tabel 2 i bilag 5, må den beregnede terminalstøjsbelastning på hver-
dage i tidsrummet kl. 07.00-18.00 uanset stk. 1 udgøre op til 70 dB i perioden omfattet af §
4, stk. 1, hvor Danmarks kampflykapacitet udgøres af flytypen F-16, og i perioden omfattet
af § 5, stk. 1, hvor Danmarks kampflykapacitet udgøres af både flytypen F-16 og F-35.
Stk. 3.
I de 76 udpegede referencepunkter i boligområder for åben og lav boligbebyggelse,
som fremgår af tabel 3 og 4 i bilag 5, må den beregnede terminalstøjbelastning og terminal-
støjens beregnede maksimalværdi ikke overstige de grænseværdier for områdetypen, der er
angivet i bilag 6, jf. dog stk. 4 og 6 samt §§ 9-11.
Side 3 af 15
FOU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 55: Lovudkast: Forslag til lov om udbygning og drift af Flyvestation Skrydstrup
Stk. 4.
I de syv udpegede referencepunkter i boligområder for åben og lav boligbebyg-
gelse, som fremgår af tabel 4 i bilag 5, må den beregnede terminalstøjsbelastning på hver-
dage i tidsrummet kl. 07.00-18.00 udgøre op til 50 dB, jf. dog stk. 6 og §§ 9-11.
Stk. 5.
I de tre udpegede referencepunkter i sommerhusområder og offentligt tilgængelige
rekreative områder (særlige naturområder), som fremgår af tabel 5 i bilag 5, må den bereg-
nede terminalstøjbelastning og terminalstøjens beregnede maksimalværdi ikke overstige de
grænseværdier for områdetypen, der er angivet i bilag 6, jf. dog stk. 6 og §§ 9-11.
Stk. 6.
Stk. 1-5 finder ikke anvendelse på støj fra motorafprøvning og accelerationstest
med flytypen F-16. Motorafprøvning må dog kun gennemføres op til 20 dage om året, og
accelerationstest må kun gennemføres op til 10 dage om året. Motorafprøvning og accelera-
tionstest må endvidere kun gennemføres i dagperioden kl. 07.00-18.00. Motorafprøvninger
og accelerationstests skal så vidt muligt varsles dagen før afprøvningen eller testen.
Undtagelse i forbindelse med udenlandsk øvelsesaktivitet
§ 9.
Den beregnede terminalstøjbelastning efter § 8, stk. 1-5, må årligt fraviges op til 20
dage i tidsrummet kl. 07.00-18.00 på hverdage i forbindelse med øvelsesvirksomhed med
udenlandske fly. I disse perioder må den beregnede terminalstøjsbelastning i perioden, hvor
Danmarks kampflykapacitet alene udgøres af flytypen F-35, ikke overstige 70 dB i områder
for blandet bolig- og erhvervsbyggeri og for boliger i det åbne land samt 55 dB i boligområ-
der for åben og lav boligbebyggelse. Fravigelserne skal så vidt muligt varsles offentligt se-
nest to uger før fravigelsesperioden påbegyndes.
Undtagelser i forbindelse med mørkeflyvning
§ 10.
Den beregnede terminalstøjbelastning efter § 8, stk. 1-5, må i perioden, hvor Dan-
marks kampflykapacitet alene udgøres af flytypen F-35, årligt fraviges op til 65 dage i tids-
rummet kl. 18.00-22.00 på hverdage i forbindelse med træning af flyvning i mørke. I disse
perioder må den beregnede terminalstøjsbelastning ikke overstige 60 dB i områder for blan-
det bolig- og erhvervsbyggeri og for boliger i det åbne land samt 55 dB i boligområder for
åben og lav boligbebyggelse. Fravigelserne skal så vidt muligt varsles offentligt senest to
uger før fravigelsesperioden påbegyndes.
Stk. 2.
Den beregnede terminalstøjbelastning og terminalstøjens beregnede maksimal-
værdi efter § 8, stk. 1-5, må årligt fraviges op til 10 dage med kampfly og op til 10 dage
med øvrige fly og helikoptere i tidsrummet kl. 22.00-07.00 på hverdage i forbindelse med
træning af flyvning i mørke. I disse perioder må den beregnede terminalstøjsbelastning ikke
overstige 65 dB i områder for blandet bolig- og erhvervsbyggeri og for boliger i det åbne
land samt 55 dB i boligområder for åben og lav boligbebyggelse. I disse perioder må termi-
nalstøjens beregnede maksimalværdi endvidere ikke overstige 70 dB. Fravigelserne skal så
vidt muligt varsles offentligt senest to uger før fravigelsesperioden påbegyndes.
§ 11.
Den beregnede terminalstøjbelastning efter § 8, stk. 1-5, må i perioden, hvor Dan-
marks kampflykapacitet alene udgøres af flytypen F-16, og i perioden, hvor Danmarks
kampflykapacitet udgøres af både flytypen F-16 og flytypen F-35, årligt fraviges op til 65
dage i tidsrummet kl. 18.00-22.00 på hverdage i forbindelse med træning af flyvning i
mørke. I disse perioder må den beregnede terminalstøjsbelastning ikke overstige 80 dB i
områder for blandet bolig- og erhvervsbyggeri og for boliger i det åbne land samt 60 dB i
boligområder for åben og lav boligbebyggelse. Fravigelserne skal så vidt muligt varsles of-
fentligt senest to uger før fravigelsesperioden påbegyndes.
Side 4 af 15
FOU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 55: Lovudkast: Forslag til lov om udbygning og drift af Flyvestation Skrydstrup
Stk. 2.
Den beregnede terminalstøjbelastning og maksimalværdien for terminalstøj efter §
8, stk. 1-5, må årligt fraviges op til 10 dage med kampfly og op til 10 dage med øvrige fly
og helikoptere i tidsrummet kl. 22.00-07.00 på hverdage i forbindelse med træning af flyv-
ning i mørke. I disse perioder må den beregnede terminalstøjsbelastning ikke overstige 85
dB i områder for blandet bolig- og erhvervsbyggeri og for boliger i det åbne land samt 60 dB
i boligområder for åben og lav boligbebyggelse. I disse perioder må terminalstøjens bereg-
nede maksimalværdi endvidere ikke overstige 85 dB. Fravigelserne skal så vidt muligt vars-
les offentligt senest to uger før fravigelsesperioden påbegyndes.
Kapitel 6
Revision af støjberegninger
§ 12.
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse foretager mindst hvert 10. år nye støjbereg-
ninger for den forventede flystøj og terminalstøj. Støjberegningerne offentliggøres og frem-
sendes til Miljøstyrelsen, jf. § 2, stk. 3.
Kapitel 7
Egenkontrol, klageadgang og tilsyn
§ 13.
Flyverkommandoen kontrollerer løbende, at Forsvarets aktiviteter på Flyvestation
Skrydstrup, der genererer flystøj, udføres i overensstemmelse med de operative forudsæt-
ninger, der følger af den gældende støjberegningsrapport for flystøj for Flyvestation Skryd-
strup, jf. § 2.
Stk. 2.
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse udarbejder efter afslutningen af hvert kalen-
derår en beregning af TDENL-værdien for årets tre mest støjbelastede måneder.
Stk. 3.
Flyverkommandoen fører driftsjournaler for alle flyvninger til og fra Flyvestation
Skrydstrup og for den faktiske drift for motorafprøvninger og accelerationstest.
Stk. 4.
Flyverkommandoen kontrollerer løbende, at Forsvarets aktiviteter på Flyvestation
Skrydstrup, der genererer terminalstøj, udføres inden for de grænseværdier, der følger af
kapitel 5.
§ 14.
Klage over manglende overholdelse af kravene i § 2 samt kapitel 2-4 vedrørende
flystøj og kapitel 5 vedrørende terminalstøj kan indgives til Miljøstyrelsen.
§ 15.
Miljøstyrelsen fører tilsyn med overholdelsen af kravene i § 2 samt kapitel 2-4 ved-
rørende flystøj og kapitel 5 vedrørende terminalstøj.
Stk. 2.
Flyverkommandoen er overfor Miljøstyrelsen ansvarlig for, at krav og vilkår i be-
kendtgørelsen overholdes.
Stk. 3.
Miljøstyrelsen kan udføre tilsynet af egen drift eller på baggrund af klage.
Stk. 4.
Miljøstyrelsen kan som led i sit tilsyn kræve, at myndigheder på Forsvarsministeri-
ets område fremlægger alle de oplysninger og det materiale om flystøj og terminalstøj, der
er nødvendige for Miljøstyrelsens tilsynsvirksomhed. Myndighederne kan dog undlade at
fremlægge oplysningerne, såfremt særlige sikkerhedsmæssige hensyn taler imod en frem-
læggelse.
Stk. 5.
Miljøstyrelsen kan kræve, at myndigheder på Forsvarsministeriets område afgiver
skriftlig udtalelse eller redegørelse om faktiske forhold af betydning for Miljøstyrelsens til-
synsvirksomhed.
Stk. 6.
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse fremsender én gang årligt en beregning af
TDENL-værdien for årets tre mest støjbelastede måneder til Miljøstyrelsen.
Side 5 af 15
FOU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 55: Lovudkast: Forslag til lov om udbygning og drift af Flyvestation Skrydstrup
Stk. 7.
Miljøstyrelsen kan overfor myndigheder på Forsvarsministeriets område indskærpe,
at et ulovligt forhold skal bringes til ophør.
Stk. 8.
Miljøstyrelsen kan i særlige tilfælde meddele Flyverkommandoen påbud om, at der
skal foretages genberegninger af de gældende støjberegninger, herunder at der skal foreta-
ges fornyede kildestyrkemålinger af terminalstøjskilder.
Stk. 9.
Miljøstyrelsen udarbejder efter hvert tilsyn en tilsynsrapport, der beskriver bag-
grunden for tilsynet, hvad tilsynet har omfattet, og om der er meddelt indskærpelser eller
påbud.
Stk. 10.
Miljøstyrelsen kan offentliggøre tilsynsrapporter, dog med undtagelse af de oplys-
ninger, der vil kunne undtages fra aktindsigt efter reglerne i lov om aktindsigt i miljøoplys-
ninger. Forud for offentliggørelse skal Miljøstyrelsen indhente en udtalelse fra Forsvarsmini-
steriet om eventuelle forhold, herunder særlige sikkerhedsmæssige hensyn, der taler imod
offentliggørelse.
§ 16.
Miljøstyrelsens afgørelser efter § 15 kan ikke påklages til anden administrativ myn-
dighed.
Kapitel 8
Ikrafttrædelse
§ 17.
Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. juni 2020.
Side 6 af 15
FOU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 55: Lovudkast: Forslag til lov om udbygning og drift af Flyvestation Skrydstrup
2134496_0007.png
Bilag 1
Støjkonturkort L
DEN
for perioden omfattet af § 4, stk. 1, hvor kampflykapaciteten
alene udgøres af flytypen F-16
Side 7 af 15
FOU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 55: Lovudkast: Forslag til lov om udbygning og drift af Flyvestation Skrydstrup
2134496_0008.png
Bilag 2
Støjkonturkort L
Amax,nat
for perioden omfattet af § 4, stk. 1, hvor kampflykapacite-
ten alene udgøres af flytypen F-16
Side 8 af 15
FOU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 55: Lovudkast: Forslag til lov om udbygning og drift af Flyvestation Skrydstrup
2134496_0009.png
Bilag 3
Støjkonturkort L
DEN
for perioderne omfattet af § 5, stk. 1, hvor kampflykapaciteten
udgøres af både flytypen F-16 og F-35, og § 6, stk. 1, hvor kampflykapaciteten
alene udgøres af flytypen F-35
Side 9 af 15
FOU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 55: Lovudkast: Forslag til lov om udbygning og drift af Flyvestation Skrydstrup
2134496_0010.png
Bilag 4
Støjkonturkort L
Amax,nat
for perioden omfattet af § 6, stk. 1, hvor kampflykapacite-
ten alene udgøres af flytypen F-35
Side 10 af 15
FOU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 55: Lovudkast: Forslag til lov om udbygning og drift af Flyvestation Skrydstrup
2134496_0011.png
Bilag 5
Referencepunkter for terminalstøj
Referencepunkter i det åbne land (inklusiv landsbyer og landbrugsarealer) og i blandet bolig
og erhvervsbebyggelse, centerområder (bykerne):
Tabel 1:
Gammel Bevtoftvej
Gammel Bevtoftvej
Naffet
Naffet
Naffet
Naffet
Naffet
Niels Juhlers Toft
Niels Juhlers Toft
Niels Juhlers Toft
Niels Juhlers Toft
Ribevej
Ribevej
Ribevej
Ribevej
Ribevej
Ribevej
Ribevej
Ribevej
Ribevej
Gelsåvej
Glaservej
Hjartbrovej
Hjartbrovej
Jernhytvej
Jernhytvej
Jernhytvej
Jernhytvej
Jernhytvej
Lilholtvej
Lilholtvej
Lilholtvej
Lilholtvej
Pile Alle
Plantagevej
Plantagevej
Plantagevej
12
17
5
5B
6
8
10
3H
7
7B
9
21
23
25
27
29
31
35
41B
43
26
3
55
57
42
44
59
61
63
6
31
39
41
2
1
2
3
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6541
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6541
6500
6500
6500
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Bevtoft
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Bevtoft
Vojens
Vojens
Vojens
Side 11 af 15
FOU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 55: Lovudkast: Forslag til lov om udbygning og drift af Flyvestation Skrydstrup
2134496_0012.png
Plantagevej
Plantagevej
Plantagevej
Ribevej
Ribevej
Ribevej
Savværksvej
Savværksvej
Savværksvej
Savværksvej
Savværksvej
Savværksvej
Uldalvej
Vestre Byvej
Vojensvej
Vojensvej
Vojensvej
Vojensvej
Vojensvej
Østre Lilholtvej
Østre Lilholtvej
Østre Lilholtvej
Tabel 2
:
Skovvej
Skovvej
Skovvej
6
7
8
59
63
65
3
5
6
7
8
10
10
1
5
9
11
13
14
1
2
4
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6541
6541
6541
6541
6541
6541
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Bevtoft
Bevtoft
Bevtoft
Bevtoft
Bevtoft
Bevtoft
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
20
22
24
6500
6500
6500
Vojens
Vojens
Vojens
Referencepunkter i boligområder for åben og lav boligbebyggelse:
Tabel 3:
Bjergvang
Bjergvang
Bjergvang
Bjergvang
Bjergvang
Bjergvang
Bjergvang
Bjergvang
Bjergvang
Gammel Bevtoftvej
Gammel Bevtoftvej
Gyvelvej
Lilholtvej
1
3
5
7
8
9
10
11
12
6
11
40
1
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Side 12 af 15
FOU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 55: Lovudkast: Forslag til lov om udbygning og drift af Flyvestation Skrydstrup
2134496_0013.png
Lilholtvej
Lilholtvej
Lilholtvej
Lilholtvej
Lilholtvej
Lilholtvej
Lilholtvej
Lilholtvej
Lilholtvej
Lilholtvej
Lilholtvej
Lilholtvej
Møllebakken
Møllebakken
Møllebakken
Møllebakken
Møllebakken
Møllebakken
Møllebakken
Møllebakken
Møllebakken
Møllebakken
Møllebakken
Niels Juhlers Toft
Niels Juhlers Toft
Niels Juhlers Toft
Niels Juhlers Toft
Niels Juhlers Toft
Niels Juhlers Toft
Niels Juhlers Toft
Niels Juhlers Toft
Niels Juhlers Toft
Niels Juhlers Toft
Niels Juhlers Toft
Niels Juhlers Toft
Over Jerstalvej
Over Jerstalvej
Pottervej
Ribevej
Ribevej
Ribevej
Ribevej
Ribevej
Ribevej
3
5
7
9
11
13
15
17
19
21
23
25
1
9
11
13
15
17
19
21
23
35
37
5
10
12
14
15
18
20
22
24
26
28
30
42
64
43
32
34
36
38
46
48
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6541
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Bevtoft
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Side 13 af 15
FOU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 55: Lovudkast: Forslag til lov om udbygning og drift af Flyvestation Skrydstrup
2134496_0014.png
Rosenvænget
Runebakken
Tjørnevej
Ærtevej
Ærtevej
Ærtevej
Ærtevej
Ærtevej
Ærtevej
Ærtevej
Ærtevej
Ærtevej
Tabel 4:
Naffet
Naffet
Naffet
Naffet
Naffet
Naffet
Naffet
24
27
31
48
50
52
54
56
60
62
66
68
6541
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
Bevtoft
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
7
9
11
13
15
17
21
6500
6500
6500
6500
6500
6500
6500
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Vojens
Referencepunkter i sommerhusområder og offentligt tilgængelige rekreative områder (sær-
lige naturområder):
Tabel 5:
Bevtoft 16.10.RE.01 – nord
Vojens 11.10.RE.02 – syd
Vojens 11.10.RE.02 - sydvest
Side 14 af 15
FOU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 55: Lovudkast: Forslag til lov om udbygning og drift af Flyvestation Skrydstrup
Bilag 6
Grænseværdier for terminalstøj
Grænseværdier for referencepunkter i det åbne land (inklusiv landsbyer og landbrugsarea-
ler) samt blandet bolig og erhvervsbebyggelse, centerområder (bykerne):
Terminalstøjsbelastning:
Hverdage
kl. 07.00-18.00
Hverdage
kl. 18.00-22.00
Lørdage
kl. 07.00-14.00
Lørdage
kl. 14.00-22.00
Søn- og helligdage kl. 07.00-22.00
Alle dage
kl. 22.00-07.00
Maksimalværdi for terminalstøj:
Alle dage
kl. 22.00-07.00
55
45
55
45
45
40
dB
dB
dB
dB
dB
dB
55 dB
Grænseværdier for referencepunkter i sommerhusområder og offentligt tilgængelige rekrea-
tive områder (særlige naturområder):
Terminalstøjsbelastning:
Hverdage
kl. 07.00-18.00
Hverdage
kl. 18.00-22.00
Lørdage
kl. 07.00-14.00
Lørdage
kl. 14.00-22.00
Søn- og helligdage kl. 07.00-22.00
Alle dage
kl. 22.00-07.00
Maksimalværdi for terminalstøj:
Alle dage
kl. 22.00-07.00
45
40
45
40
40
35
dB
dB
dB
dB
dB
dB
50 dB
Grænseværdier for referencepunkter i boligområder for åben og lav boligbebyggelse:
Terminalstøjsbelastning:
Hverdage
kl. 07.00-18.00
Hverdage
kl. 18.00-22.00
Lørdage
kl. 07.00-14.00
Lørdage
kl. 14.00-22.00
Søn- og helligdage kl. 07.00-22.00
Alle dage
kl. 22.00-07.00
Maksimalværdi for terminalstøj:
Alle dage
kl. 22.00-07.00
45
40
45
40
40
35
dB
dB
dB
dB
dB
dB
50 dB
Side 15 af 15