Udvalget for Landdistrikter og Øer 2018-19 (2. samling)
ULØ Alm.del
Offentligt
4. juli 2019
Halvårsstatus på Mål- og resultatplan mellem Erhvervsstyrelsen og
FOOD
Baggrund
Kontrakten mellem ERST og FOOD tager udgangspunkt i FOOD’s over-
ordnede strategiske målbillede, som tager udgangspunkt i foreningens ved-
tægt. Heraf fremgår, at FOOD er sat i verden med det formål at udbrede
kendskabet til dansk og nordisk gastronomi og kvalitetsfødevarer. Med det
mål for øje har foreningens bestyrelse vedtaget en strategi, hvor indsatsen
er inddelt i tre indsatsområder/kerneopgaver:
1. Kerneopgave 1
–
skabe international opmærksomhed gennem in-
ternational PR
2. Kerneopgave 2
–
skabe øget national og international opmærksom-
hed gennem events
3. Kerneopgave 3
– at fungere som sekretariat og ”hjælpende hånd”
for andre aktører der arbejder for samme formål
Status på konkrete resultatmål
Mål- og resultatplanen indeholder en række konkrete resultatmål for hver
af de kerneopgaver, der løses som led i FOOD’s samlede strategi og nær-
værende kontrakt.
Overordnet er status, at arbejdet skrider frem som planlagt, og at vi forven-
ter at kunne nå de opstillede mål i indeværende år. I det følgende uddybes
dette med en status på de specifikke mål, der er opstillet ift. hver af de tre
kerneopgaver.
Mål for kerneopgave 1:
Der er opstillet følgende specifikke mål for indsatsen under kerneopgave
1:
1. Plan for gennemførelse af minimum tre presseture med fokus på de
danske landdistrikter.
2. Gennemførelse af presseture, der dækker hele Danmark. To ture
gennemføres i Q2 og 3 og den sidste i Q4.