Retsudvalget 2018-19 (2. samling)
REU Alm.del
Offentligt
2091679_0001.png
Folketinget
Retsudvalget
Christiansborg
1240 København K
DK Danmark
Dato:
Kontor:
Sagsbeh:
Sagsnr.:
Dok.:
18. oktober 2019
Koncernstyringskontoret
Nikolaj Rævdal
2019-0030-2626
1234193
Hermed sendes besvarelse af spørgsmål nr. 352 (Alm. del), som Folketin-
gets Retsudvalg har stillet til justitsministeren den 19. september 2019.
Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Karina Lorentzen Dehnhardt (SF).
Nick Hækkerup
/
Morten Eidner
Slotsholmsgade 10
1216 København K.
T +45 7226 8400
F +45 3393 3510
www.justitsministeriet.dk
[email protected]
REU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 352: Spm. om ministeren finder det optimalt, at Easy Translate både skal registrere indkomne klager over Easy Translate og samtidig forestå behandling af disse klager, herunder om man kan overveje en anden model, til justitsministeren
Spørgsmål nr. 352 (Alm. del) fra Folketingets Retsudvalg:
”Vil ministeren i forlængelse af samrådet den 12. september
2019 om EasyTranslate redegøre for, om han finder det opti-
malt, at EasyTranslate både skal registrere indkomne klager
over EasyTranslate og samtidig forestå behandling af disse kla-
ger, herunder om man kan overveje en anden model?”
Svar:
Som jeg tilkendegav under samrådet den 12. september 2019, kan det selv-
følgelig ikke være sådan, at EasyTranslate selv råder over de klager, der jo
er et centralt element i vurderingen af, om EasyTranslate misligholder kon-
trakten. Derfor bad jeg også Rigspolitiet om at etablere en direkte klagead-
gang til Rigspolitiet for brugerne af EasyTranslate.
For en nærmere beskrivelse af den direkte klageadgang til Rigspolitiet kan
jeg henvise til den samtidige besvarelse af spørgsmål nr. 348 (Alm. del) fra
Retsudvalget.
2