Transport- og Boligudvalget 2018-19 (2. samling)
TRU Alm.del Bilag 77
Offentligt
Fra:
Jesper Ravn [mailto:[email protected]]
Sendt:
14. september 2019 20:34
Til:
[email protected]
Emne:
Efter 3 gange med ulovlige fratagelser af kompetencer har man nu nægtet mig tilladelse til, at køre
Prioritet:
Høj
Kære Transportminister
Netop nu har Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen rottet sig sammen med Banedanmark om, at få mig
udryddet endnu en gang!
Der er kommet krav om eget sikkerhedscertifikat som Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen udsteder
når man skal køre som Lokomotivfører.
Jeg i gang med, at få med det store sikkerhedsledelsessystem jeg har lavet gjort færdigt samt, at få
dette rettet endeligt til.
Banedanmark udsteder en dispensation til, at virksomheder som er i proces og kan dokumentere
dette, må køre på Banedanmarks sikkerhedscertifikat til opnåelse af eget.
Ellers ville det hele jo gå i stå.
RAVN Bane II ApS har siden 01.06.2018 kørt på dispensation, da processen med udvikling af
RBSMS har været under vejs siden da.
Den 22.05.2019 var der så dokumentgennemgang med Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen for
RAVN Bane II ApS.
Der var fortsat nogle mangler samt forbedringsforslag.
Derfor blev det besluttet, at jeg skulle sende en ny ansøgning om eget sikkerhedscertifikat.
Dette er helt normalt da der er en 4 måneders bagkant til, at få sikkerhedscertifikatet udstedt.
Denne gang sagde Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen dog, at jeg ikke måtte søge FØR mangler og
forbedringsforslag VAR implementeret. Jeg protesterede da jeg så ikke ville kunne opnå
dispensation og derved ikke kunne generere den nødvendige omsætning samt vedligeholde mit
Lokomotivførercertifikat når jeg ikke måtte køre.
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen medgav, at der var sket store fremskridt samt, at det var realistisk
jeg ville opnå eget sikkerhedscertifikat. Det blev derfor besluttet, at jeg fortsat VAR i proces indtil
afleveringen af næste ansøgning.
DETTE BLEV SKREVET I REFERATET!
Jeg sendte referatet ind til Banedanmark som dokumentation for, at jeg var i proces.
Men Banedanmark ville ikke anerkende dette, da de alene ville acceptere følgende dokumentation:
Bekræftelse på modtagelse af ansøgning fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen
Referat af første møde med Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen
Tids- og Aktivitetsplan fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen
TRU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 77: Henvendelse af 14/9-19 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
Altså gik de ikke op i om jeg var i proces.
De går alene op i hvilke dokumenter de får.
Og da det specifikt omhandlede tiden FØR ansøgningen bliver afleveret, så kan disse dokumenter
IKKE fremskaffes.
I ren vantro kontaktede jeg Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Og så var det turen til det virkelige
chok.
De meddelte, at Banedanmark måtte skrive hvad de ville.
Altså har Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen udstedt en falsk tryghed og garanti. De har vildledt mig.
Da de også ulovligt fratog mig min Kørelærerkompetence i 2018 forekommer det mig, at dette ikke
er tilfældigt.
Så siden 01.08.2019 har jeg ikke måtte køre med troljen eller på eget certifikat.
Set i lyset af 2 tidligere fratagelser af kompetencer fra Banedanmark. En ulovlig sortlistning fra
Banedanmark, Et skærpet tilsyn fra Banedanmark hvor jeg som eneste virksomhed er ramt,
Og så med Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsens ulovlige fratagelse af min Kørelærerkompetence og
nu det her!
Hvem her vil påstå, at det her er tilfældigt og, at jeg ikke har lidt tab som følge af det her?
Læg lige følgende til:
SKAT vil nu have 100.000 kr. af mig privat da de har godskrevet pungene til konkursboet. Dette er for øvrigt
baseret på løgn.
Statsadvokat har nægtet afhøring af 2 vidner og frafaldet sigtelsen mod Banedanmarks Michael Borre til
trods for hårdtslående beviser.
Kurator nægtede afhøring af andre 2 vidner, løj om dette i mail og lavede forlig på 201.233,13 kr.
Forliget er i øvrigt baseret på antagelser(skøn) til trods for, at Kammeradvokaten NÆGTEDE, at skøn kunne
accepteres.
Tidligere Transportminister Ole Birk Olesen løj om, at forliget er dokumenteret overfor Transportudvalget
Banedanmark er godt nok frygteligt kede af det, men der er jo lavet et forlig, så sagen er lukket.
Hvad vil Ministeren gøre for, at Jesper Ravn og hans familie kan overleve?
TRU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 77: Henvendelse af 14/9-19 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
2076274_0003.png
I skemaet viser følgende farver:
Man kører på eget sikkerhedscertifikat udstedt af Trafikstyrelsen
Man kører på dispensation fra Banedanmark
Man må ikke køre
Før ansøgning er afleveret
Trafikstyrelsen beslutter i brev a
22.05.2019, at RAVN Bane ER I
PROCES I DENNE FASE.
Når ansøgning er afleveret
Eget
sikkerhedscertifikat
Ansøgning
indsendt
Før ansøgning er afleveret
Ansøgning
indsendt
Når ansøgning er afleveret
Eget
sikkerhedscertifikat
Følgende dokumentation vil
Banedanmark have
Bekræftelse fra Trafikstyrelsen
på modtagelse af ansøgning
Referat af første møde
med Trafikstyrelsen
Tids & Aktivitetsplan fra
Trafikstyrelsen
Med venlig hilsen
Kind regards
Mit Freundlichen Grüßen
Jesper Ravn
TRU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 77: Henvendelse af 14/9-19 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
2076274_0004.png
Adm. Direktør
RAVN Bane II ApS
Rugvænget 46, 1.
2630 Taastrup
Tel: +45 3111 6669
Dir: +45 3111 6666
www.ravn-bane.dk
[email protected]