Retsudvalget 2018-19 (2. samling)
REU Alm.del Bilag 90
Offentligt
2074795_0001.png
RIGSPOLITIET
Bilag 13
Tilsyn med levering af fremmedsprogstolkning
1/4
REU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 90: Rammeaftale om levering af fremmedsprogstolkning, fra justitsministeren
2074795_0002.png
RIGSPOLITIET
Indholdsfortegnelse
1.
2.
KUNDENS TILSYN ...........................................................................................................................3
INDHOLD AF TILSYN ......................................................................................................................3
2.1
2.2
2.3
2.4
Ansættelsestest ...................................................................................................................3
Forsikringer .........................................................................................................................3
Personfølsomme oplysninger ..............................................................................................4
Tolkeopgaver.......................................................................................................................4
3.
4.
5.
OVERVÆRELSE AF TOLKEOPGAVER..........................................................................................4
SKÆRPET TILSYN ..........................................................................................................................4
BOD ..................................................................................................................................................4
2/4
REU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 90: Rammeaftale om levering af fremmedsprogstolkning, fra justitsministeren
2074795_0003.png
RIGSPOLITIET
1.
KUNDENS TILSYN
Kunden er berettiget til at føre løbende tilsyn med Leverandørens ydelser. Kundens tilsyn
eller manglende tilsyn lemper på intet punkt Leverandørens forpligtelser i henhold til
Rammeaftalen. Kundens tilsyn skal tilrettelægges, så den så vidt muligt ikke er til gene
for Leverandøren.
Kunden kan foretage uanmeldt tilsyn i form af besøg hos Leverandøren eller dennes
underleverandører.
Kunden
kan
derudover
forlange,
at
der
fremlægges
den
dokumentation, der er nødvendig for at bedømme, om Leverandørens ydelser er i
overensstemmelse med kravene i Rammeaftalen.
Leverandøren er forpligtet til at yde Kunden bistand under tilsynet, herunder at være
behjælpelig med fremfinde det ønskede antal ansættelsessager og tolkeopgaver, der skal
udføres stikprøvekontrol af.
Antallet af tilsynsbesøg fastlægges af Kunden.
2.
INDHOLD AF TILSYN
Kunden vil primært føre tilsyn med de i punkt
Fejl! Henvisningskilde ikke fundet.
-
Fejl!
Henvisningskilde ikke fundet.
omfattede forhold, men kan til enhver tid inddrage andre
for Rammeaftalen relevante forhold.
2.1
Ansættelsestest
Kunden kan kontrollere, hvorvidt Leverandørerne lever op til Rammeaft alens krav om
ansættelsestests.
Kunden kan eksempelvis kontrollere følgende :
a)
Foreligger der en korrekt gennemført mundtlig - og skriftlig test, jf. kravene i
bilag 10.
b)
c)
Foreligger der en lydoptagelse af to-sprogtesten, jf. kravene i bilag 10 .
Foreligger der en test i tolkeetik, jf. kravene i bilag 10 .
2.2
Forsikringer
Kunden kan kontrollere Leverandørens opfyldelse af krav om forsikringer.
Kunden kan eksempelvis kontrollere følgende:
3/4
REU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 90: Rammeaftale om levering af fremmedsprogstolkning, fra justitsministeren
2074795_0004.png
RIGSPOLITIET
a)
b)
c)
Forsikringens policenr. og ikrafttrædelsestidspunkt
Er Leverandørens ansatte og underleverandører behørigt forsikrede
Er forsikringssummen i overensstemmelse med krav stillet i Rammeaftalen
2.3
Personfølsomme oplysninger
Kunden kan kontrollere Leverandørens behandling af personfølsomme oplysninger.
2.4
Tolkeopgaver
Kunden kan stikprøvevis kontrollere kvaliteten af leverede ydelser under Rammeaftalen.
Kunden kan eksempelvis kontrollere følgende:
a)
At der er foretaget korrekt fakturering for ydelsen i forhold til tolkens kategori,
jf. bilag 2.
b)
c)
At der er foretaget korrekt fakturering af transporttid jf. Rammeaftalen.
At den skriftlige oversættelse er sendt til tolken i overensstemmelse med
kravene om ”sikker post”, jf.
bilag 2.
d)
e)
At den skriftlige oversættelse er tilfredsstillende udført
At Leverandørens procedurer for, at kvaliteten af skriftlige oversættelser
overholdes.
3.
OVERVÆRELSE AF TOLKEOPGAVER
Kunden kan overvære tilfældigt udvalgte tolkeopgaver, såfremt der bliver givet sa mtykke
fra udlændingen, der tolkes for. Der vil altid kunne ske overværelse af offentlige
retsmøder (men ikke lukkede).
4.
SKÆRPET TILSYN
Såfremt Kunden ved et tilsyn finder forhold, som efter Kundens vurdering ikke opfylder
kravene i Rammeaftalen, så har Kunden ret til at skærpe tilsynet således, at
tilsynsfrekvensen sættes til hver måned indtil forholdene er genoprettet på betryggende
vis. Det er altid Kunden der vurderer, hvornår det skærpede tilsyn ophører. I forbindelse
med særligt graverende omstændigheder kan tilsynsfrekvensen sættes op til 14 -dages
tilsyn. Særligt graverende omstændigheder kan eksempelvis være brud på kravene om
sikkerhed, jf. bilag 9.
5.
BOD
Der henvises til bodsbestemmelserne i Rammeaftalen.
4/4