Kulturudvalget 2018-19 (2. samling)
KUU Alm.del Bilag 33
Offentligt
2077671_0001.png
GLAD
TEATER
1
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0002.png
2
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0003.png
VI SKABER FORANDRING
GENNEM SCENEKUNST
Glad Teater skal være Danmarks
nationalscene med skuespillere
med funktionsnedsættelse. Vores
forestillinger skal have et stort
publikum og skal, udover at have
en tilbagevendende spilleperiode
i København, spille faste turnéer
rundt i de større byer i Danmark
samt medvirke på nationale og
internationale festivaler.
baggrunde. Dermed er vores skuespillere
med til at inspirere branchen udenfor Glad
Teater – også når de som eksterne medvirker
i andres teaterforestillinger, reklamefilm,
kunstprojekter og prisvindende film.
Glad Teaters DNA er vores skuespillere. I
mødet med skuespillernes intensiverede
menneskelighed og virkelighed opstår brud og
nye forståelser i opfattelsen af, hvad livet kan
rumme.
• Vi skaber forandring gennem scenekunst
• Vi tror på, at det umulige møde skaber nye
erkendelser
• Vi hjælper andre til ny inspiration og indsigt
• Vi tilbyder rum for inklusion gennem
scenekunst og læring
• Vi skaber grænseoverskridende
fortællinger, der kan mærkes
MÆRKVÆRDIG. MÆRKBAR. MAGISK
Glad Teaters forestillinger spænder fra det
eksperimenterende performanceunivers til
gensyn med klassiske fortællinger i nye former.
Glad Teaters skuespillere står på kanten af
samfundet. Deres ofte anderledes opfattelser
af relationer og tilgange til livet bringer mødet
med publikum til kanten af komfortzonen.
Gennem vores forestillinger skabes
mærkværdige brud på det forventelige.
Dermed opstår udvikling af ny menneskelig
indsigt.
I et ægte møde mellem mennesker
bliver begge parter bevæget – og ingen
bevæges af det, der er for komfortabelt.
Det er Glad Teaters opgave at insistere
på sanselighed og skabe mærkbare,
grænseoverskridende fortællinger. Vores
skuespilleres umiddelbarhed åbner en dør,
som ellers kan være svær at finde. Mødet
mellem vores skuespillere, fortællingen og
publikum forandrer på flere niveauer – både
indeni og udenpå. Hver forestilling bør have
en spænding mellem det, der føles let og det,
der føles risikabelt. Det er den spænding, der
skaber fantastisk teater.
Glad Teaters forestillinger vender op og ned på
det vedtagne. Vi stiller spørgsmål i et magisk
formsprog, hvor rigtigt og forkert, op og ned
er til konstant forhandling: Ofre bliver helte,
den blinde bliver seende, genstande forandres,
magi opstår. Vi tilbyder en verden, hvor alt kan
ske, og det umulige bliver muligt.
SKUESPILLERNE ER VORES DNA
Glad Teater har siden starten i 2006 udfoldet
og ikke mindst udfordret billedet af, hvordan
mennesker med funktionsnedsættelse kan
bidrage til scenekunsten og til samfundet.
Vi har gennem nyskabende læreprocesser
udviklet vores skuespillere, så de nu står
som etablerede scenekunstnere, der
overbevisende performer i meget forskellige
projekter. Som en del af det etablerede
scenekunstmiljø producerer Glad Teater både
stationære forestillinger og turnéforestillinger
til ind- og udland samt film og events.
Vores anmelderroste forestillinger og tilgang
til scenekunsten nyder stor opmærksomhed
i ind- og udland. Vi er repræsenteret på
CPH STAGE, Aprilfestivalen og en række
internationale festivaler.
Vi inkluderer altid eksterne scenekunstnere
i vores forestillinger, både bag og på scenen.
Dette gør forestillingen til et fælles udtryk
på tværs af erfaringer, forudsætninger og
3
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0004.png
FORUDSÆTNINGER
FOR ET FORTSAT
GLAD TEATER
I perioden 2014 til 2019 har Glad
Teater modtaget en bevilling fra
Kulturministeriet på knap 900.000 kr.
årligt specifikt til scenekunstnerisk
virksomhed. Bevillingen er i perioden
to gange forlænget med et år, og
udløber nu med udgangen af 2019.
Dermed ophører vores mulighed for
at producere og turnere.
samt ansætte og fastholde de rigtige
produktionsfolk og eksterne scenekunstnere
på vores projekter. Interessen for samarbejde
er i høj grad til stede fra alle sider af
teaterbranchen, men vi kan, som det er nu,
ikke tilbyde sikkerhed, og dermed vendes
opmærksomheden forståeligt nok mod andre,
der ved, hvor de står et år frem i kalenderen.
En afgørende forudsætning for at kunne
indgå i ligeværdige partnerskaber og
samproduktioner med teatre rundt omkring
i landet er, at vi kan bringe økonomi ind i
samarbejdet, så vores partnerskabsteater
ikke står med hele den økonomiske byrde.
Ligeledes er turnévirksomhed i større skala
og deltagelse på festivaler og konferencer i
ind- og udland afhængig af, at vi selv har midler
til at betale for ophold, transport med mere.
Midler, der ikke ligger inden for nuværende
bevilling.
De første fire år brugte vi på at etablere os
som producerende teater og opbygge et godt
publikumsgrundlag. Bevillingens
fortløbende ramme gjorde, at vi med en
økonomisk sikkerhed i ryggen kunne indgå
i teaterbranchens årskadence i forhold
til sæsonplanlægning og teaterkatalog,
hvilket typisk forudsætter planlægning
af produktioner, ansættelser, aftaler med
spillesteder osv. i mindst et år i forvejen.
De sidste to år har vi fortsat vores produktion
af forestillinger, samt opretholdt en vis form
for turnévirksomhed. Vi har nydt godt af vores
tilstedeværelse i de første år på festivaler, hvor
opkøbere har lært os at kende, ligesom den
kontinuerlige PR-indsats har gjort, at vi sælger
stadig flere forestillinger til biblioteker, skoler
og konferencer. Men den kortsigtede økonomi
har bevirket, at vi ikke har haft mulighed for
at planlægge i det omfang, det kræves, for at
indgå i teaterbranchens generelle årshjul i
forhold til både katalog og samarbejder med
produktionshold, eksterne performere og ikke
mindst spillesteder. Samtidig har det medført,
at vi ikke har kunnet publikumsudvikle i det
omfang, der var ambitionen.
En langsigtet økonomi vil først og fremmest
sikre vores egenproduktioner og gøre os
i stand til at indgå aftaler med spillesteder
4
BASISFINANSIERING
Vi ønsker en basisfinansiering fra
Kulturministeriet på linje med den, vi har
modtaget i perioden 2014-17, 18 og 19.
Erfaringer fra årene viser dog, at en øgning
af bevillingssummen er nødvendig, hvis
vi skal kunne fortsætte det nuværende
produktionsniveau og samtidig imødekomme
turné- og festivalforespørgsler. Potentialet for
et højere produktionsniveau er dog til stede.
Det er klart, at vi er interesserede i at gå videre
ad den vej.
Vi har igennem årene sideløbende med støtten
fra Kulturministeriet fået lidt medfinansiering
af vores projekter fra Københavns Kommune,
ligesom private fonde, foreninger og
organisationer har støttet enkelte projekter.
Ideelt set vil Glad Teaters finansiering på
længere sigt være fast forankret i en støtte
fordelt mellem stat, kommune og private.
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0005.png
5
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0006.png
6
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0007.png
FLERE FORESTILLINGER
TIL FLERE MENNESKER
– I HELE VERDEN
I de seneste år har vi fået en stadig
stigende opmærksomhed fra
udlandet. Teaterfolk fra lande som
USA, Japan, Sydkorea, Kroatien,
Tyrkiet og Jordan har fået øje på
vores særlige tilgang og inviterer
os i stigende grad til festivaler og
konferencer for at lære af vores mere
end 10 års erfaring, samt præsentere
vores forestillinger for et meget
nysgerrigt publikum.
FLERE FORESTILLINGER
Vi har som sagt meget større ambitioner end
det nuværende produktionsniveau: Vi skal
længere ud både nationalt og internationalt. Vi
skal møde mange flere mennesker med mange
flere og meget større produktioner.
Ambitionerne er et Glad Teater, der
producerer flere forestillinger, små og store,
årligt for et støt voksende publikum. Et Glad
Teater, der turnerer fast på scener i hele
Danmark. Et Glad Teater med skuespillere med
funktionsnedsættelse, der står stærkt på den
nationale såvel som den internationale scene.
Dørene står allerede åbne, og interessen for
vores forestillinger og vores arbejde er der fra
både branche og publikum.
En større længerevarende bevilling skal først
og fremmest sikre, at Glad Teater bevares
som producerende teater. At det arbejde, vi
har lagt de seneste seks år fortsætter, vokser
og bliver større. At vi i Danmark, ligesom i
landene omkring os, har et professionelt teater
med skuespillere med funktionsnedsættelse.
At Glad Teaters forestillinger kommer ud til
mange flere mennesker – i hele verden.
Gennem bestyrelsesposter i internationale
netværk som International Inclusive Art
Network (IIAN) og Michael Chekhov Europe
er vi med til at sætte en tydelig dagsorden
for, hvordan professionelle skuespillere
med funktionsnedsættelse kan inkluderes i
scenekunsten, på uddannelser og i samfundet
generelt til glæde for såvel de medvirkende
som for publikum.
I landene omkring os har etablerede teatre,
hvor skuespillerne har funktionsnedsættelser,
eksisteret i mere end 30 år. Deres erfaringer
er, sammen med vores øvrige eksterne
partneres input, en uvurderlig inspiration til
videreudvikling af vores arbejde.
7
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0008.png
VI SKABER RUM FOR
INKLUSION GENNEM
SCENEKUNST OG LÆRING
Glad Teaters scenekunstneriske
arbejde rækker længere ud end blot
til publikumsrækkerne. Det rækker
også ud mod skoler og virksomheder
- mod verden omkring os.
når dem, der definerer øvelserne og
forestillingen, har en funktionsnedsættelse.
Det er ikke længere tydeligt, hvordan eleverne
skal forholde sig, når magten ligger hos
funktionsnedsatte, der samtidig skal bruge
konkret hjælp fra eleverne.
Vi har fået tilbagemeldinger fra lærere om,
at elevernes oplevelse af at skabe sammen
med vores skuespillere fuldstændigt
ændrede deres idé om, hvad mennesker med
funktionsnedsættelse kan – og særligt hvad
de selv kan. Gennem arbejdet fandt eleverne
nye styrker i dem selv ud fra devisen: Hvis
mennesker med funktionsnedsættelse kan og
tør, så tør jeg også.
Vi ved, at der i mødet mellem vores
skuespillere og publikum opstår unikke
(personlige) erkendelser og muligheder. Og
vores erfaring er, at en æstetisk forførende
ramme for mødet, hvor publikum og vores
skuespillere sammen skal skabe elementer
af en forestilling eller et performativt forløb,
medfører et stort forandringspotentiale.
Vi ser en direkte påvirkning og forandring hos
vores teaterpublikum, men ikke mindst ser vi
en tydelig påvirkning og forandring hos især
børn og unge, når vi besøger f.eks. folkeskoler
og efterskoler.
BRUD PÅ NORMALITETEN
GIVER PLADS TIL NYE STYRKER
Med Glad Teaters Outreach tilbyder vi et unikt
læringsrum for dialog og refleksion omkring
anderledeshed og inklusion. Det er vores
erfaring, at der sker store forskydninger
indenfor især dette felt, når elever og
skuespillere skaber sammen.
Vores skuespillere møder mennesker på en
meget direkte og afvæbnende måde, hvorved
forventninger om, at man skal opføre sig eller
performe på en særlig måde, opløser sig.
Samtidig opstår ofte brud på normaliteten,
8
UDBREDELSE
Det er en naturlig udløber af vores nationale
udbredelsesprojekt, at vi samtidig udbreder
vores Outreach-program. Det betyder, at
vi, når vi f.eks. alligevel er i Aalborg med
en forestilling, laver aftaler med skoler i
Aalborg om Outreach-workshops. På denne
måde skabes en synergieffekt mellem
scenekunstprojekterne og outreach-
arbejdet. Programmets workshops kan også
være koblet op på en aktuel forestillings
tematik, men ellers afviklet uafhængigt af
forestillingens spilleperiode.
Vi ved med erfaring, hvilken merværdi det
giver, når forskellige perspektiver mødes
i respektfuld dialog med fokus på at skabe
sammen. På længere sigt kan vores Outreach-
program relativt enkelt udvikles til at omfatte
andre målgrupper.
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0009.png
Vi hylder
skuespilleren og
det unikke udtryk
Bag Glad Teaters forestillinger, events
og outreach ligger et andet meget
væsentligt mål: At udvikle og uddanne
vores skuespillere til professionelle
performere på alle scener - teatret,
filmen, arbejdsmarkedet og i
samfundslivet generelt.
Vi hylder skuespilleren, der i kraft af sin
funktionsnedsættelse, bidrager til scenekunsten
med sin egen, helt unikke udtryksform. Og vender
dermed selvopfattelsen væk fra, hvad hun ikke kan,
til at have fokus på, hvad hun rent faktisk kan, og
ydermere er den eneste, der kan.
Den vigtigste og største værdi i Glad Teaters
arbejde i det sociale felt er også den væsentligste
forudsætning for inklusion, nemlig udviklingen af
den enkelte skuespillers kompetencer, der gør
vedkommende i stand til i højere grad at være en
aktiv deltager og bidragyder til samfundslivet.
ROLLEMODELLER OG RESSOURCER
Glad Teaters skuespillere bliver ikke nødvendigvis
ved med at være skuespillere. Deres erfaringer,
deres arbejdsdisciplin, deres forståelse af sig selv
i mange forskellige situationer, og en erfaring med
at være en, der gør en forskel i verden, kan bruges
i hvilken som helst sammenhæng, de måtte vælge.
Samtidig opstår de som rollemodeller, når de går
ind midt på scenen og ytrer sig. Deres sikkerhed
og styrke kommer til at smitte af på andre, der står
i lignende situationer, eller som arbejder indenfor
specialområdet. Der følger mange erkendelser
med i mødet med vores skuespillere. Ikke kun
hos publikum til de store forestillinger, men også i
skuespillerne selv.
Glad Teaters kerneopgave er scenekunsten. I
arbejdet med den opstår læringen, den enkeltes
udvikling, inspirationen og idéerne, der kan blive til
en teaterforestilling, men som også kan blive nye
perspektiver på, hvordan reel inklusion kan lykkes
og blive en stor samfundsmæssig ressource.
9
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0010.png
10
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0011.png
11
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
PRODUKTIONER OG
AKTIVITETER
2014
• Premiere på HISTORIEN BAG MUREN, Vor Frue Plads. Støttet af Statens Kunstråd.
Forestillingen blev præmieret af Statens Kunstråd
• Deltagelse på CPH STAGE med HISTORIEN BAG MUREN, Vor Frue Plads
• Deltagelse på DATY-festival med HELTE, Sønderjylland og Nordtyskland
• Salg af HELTE forestillinger
• Deltagelse på Danske Teaterforeningers seminar. Præsentation af turneforestillinger
• Genopsætning af HELTE, Christianshavns Beboerhus
2015
• Premiere på kortfilmen I HAVE A DREAM, instruktør Mette Føns
• Salg af HELTE forestillinger
• Heltene underholder på konference for pædagoger og pårørende indenfor handicapområdet
• Deltagelse på Aprilfestivalen i Frederikssund med HELTE
• Deltagelse på CPH STAGE med HELTE, Edison
• Deltagelse på Danske Teaterforeningers seminar. Præsentation af turneforestillinger
• Casting af en skuespiller til satireserien Banken på DR2
2016
• Premiere på ANATOMI, Warehouse9
• Heltene underholder til Aprilfestivalens middag for de internationale gæster
• Salg af HELTE forestillinger
• Deltagelse på CPH STAGE med ANATOMI, Republique og PÅ VEJ, gratis gadeforestilling
• Deltagelse på Hijinx Unity Festival i Wales med HEROES Street Performance
• ANATOMI underholder på Type2dialog-konference for socialrådgivere
• Casting af en skuespiller til installationen DOOM ROOM af Jesper Dalgaard, Makropol
2017
• Premiere på ODYSSEUS, Bådteatret
• Salg af ANATOMI og HELTE forestillinger
• Oplæg om Glad Teater på ASSITEJ International, Burza, Tyrkiet – Lars Werner Thomsen
• Heltene står for velkomst og opvarmning på Scenekunstens Årsmøde #1 på Det Kgl. Teater
• Deltagelse på CPH STAGE med ODYSSEUS, Husets Teater og HELTE Street Performance, Ofelia Plads
• Deltagelse på Passage festival med HELTE Street Performance
• Workshop på UCC Carlsberg for pædagogstuderende
• SALON #1 (intern visning)
12
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2018
• Turné med HELTE og ANATOMI på samarbejdsteatre: Randers Egnsteater og Teatret Svalegangen
• Workshop med The National Chinese Childrens Theatre Beijing under IIAN på ASSITEJ Artistic Gathering,
Beijing – Lars Werner Thomsen
• Premiere på VIVALDIS, gratis gadeteater. Støttet af Københavns Kommune
• Salg af ANATOMI og HELTE forestillinger
• Workshop på SOPU København for pædagogisk assistent-studerende
• Casting af fire skuespillere til instruktør Jesper Dalgaards afgangsfilm WELTSCHMERZ, Den Danske Filmskole.
Filmen modtog en ROBERT for Årets dokumentar samt EKKO Shortlist Award for Bedste dokumentar, Bedste
fotografering og Bedste originale musik. Derudover deltog filmen på flere danske og udenlandske filmfestivaler
• Casting af seks skuespillere til reklamefilm for den svenske arbejdsformidling, Casting.dk
• Casting af fem skuespillere til installationen HADETS SANGE, Biering/Chemnitz
• SALON #2 (intern visning)
2019
• Premiere på DIT BLIK MIT SYN, Warehouse9. Støttet af Københavns Kommune og Dansk Blindesamfund
• Glad Teaterfestival – fem dages fejring af scenekunsten i KU.BE. Programmet bestod af alle Glad Teaters
turnéforestillinger samt workshops, korsang, lydinstallation, film, fabler og fællespisning.
Støttet af Nordea Fonden, Frederiksberg Kommune, Frederiksberg Fonden
• Salg af ANATOMI, VIVALDIS og HELTE Street Performance forestillinger
• Oplæg om Glad Teater og arbejdet med inkluderende scenekunst ved MICHA – 20th Anniversary Celebration,
The Michael Chekhov Association, NYC – Jesper Michelsen
• Oplæg om Glad Teater og inklusion i scenekunsten ved den årlige konference for NAAT National Alliance of
Acting Teachers. Interesseorganisation for underviserne fra de mest prestigefyldte skuespilleruddannelser i
USA – Jesper Michelsen
• Deltagelse på CPH STAGE med mini-festivalen ”3 dage med inkluderende scenekunst” på Folketeatret.
Programmet bestod af Glad Teaters DIT BLIK MIT SYN, to gæstespil fra spanske Danza Mobile, HELLIOT og EN
VANO, samt to dages fysisk workshop for branchen. Støttet af Statens Kunstfond, Den Spanske Ambassade i
Danmark og Københavns Kommune
• Casting af 5 skuespillere til Sydhavns Teaters produktion med premiere maj 2020
• ANATOMI spiller på GLAD Konference for flexjobbere
• SALON #3 (intern visning)
13
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0014.png
SCENEKUNSTNERISK
VIRKSOMHED 2020 – 2023
BUDGETTER
14
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0015.png
Budget 2020 - 2023
2020
Scenekunstnerisk virksomhed, udgifter
Scenekunstnerisk virksomhed. indtægter
Støtte fra Kulturministeriet
1.705.160
200.000
1.505.160
2021
1.705.160
200.000
1.505.160
2022
3.209.040
560.000
2.649.040
2023
3.209.040
560.000
2.649.040
15
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0016.png
Årlige udgifter 2020 - 2021
SCENEKUNSTNERISK VIRKSOMHED, SAMLEDE UDGIFTER
Scenekunstneriske projekter
Gennemgående lønninger
Øvrige gennemgående udgifter
Faste udgifter
UDGIFTER I ALT
Total
1.120.000
407.160
93.000
85.000
1.705.160
Note
1
2
Scenekunstneriske projekter
Årlig mindre forestilling
Turnevirksomhed og festivaldeltagelse
Scenekunstneriske projekter i alt
Total
800.000
320.000
1.120.000
Note
Gennemgående lønninger
Produktionsleder
Tekniker
PR og kommunikation, webansvarlig
Sats
234
Timer
35
Total pr. år
98.280
-
234
110
308.880
407.160
3
Løn med alle bidrag i alt
Note
Øvrige gennemgående udgifter
PR / Marketing
Vedligeholdelse og småanskaffelser af teknisk udstyr m.m.
Gramex / Koda
Øvrige gennemgående udgifter i alt
Total
60.000
25.000
8.000
93.000
Note
Faste udgifter
Revision
Total
25.000
60.000
85.000
4
Fællesudgifter til Glad fonden, praktisk og administrativt
Faste udgifter i alt
1
2
3
4
Udspecificeret budget er vedlagt
Turneudgifterne dækker lønninger, logi, diæter, transport og evt. leje af spillested
Lønnen er inkl. pension, ferie, sociale bidrag
Dækker blandt andet administration, bogholderi, lokaler, rengøring, fælles biler, kantine og IT-Support
16
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0017.png
Årlig mindre forestilling
Note
INDTÆGTER
Støtte fra Kulturministeriet
Indtægter ved salg af billetter og forestillinger
Indtægter i alt
Total
600.000
200.000
800.000
Note
1
2
UDGIFTER
Lønninger
Produktionsudgifter
Leje af spillested, 3 uger
PR / Marketing
Diverse
Udgifter i alt
Total
507.935
150.000
100.000
30.000
12.065
800.000
BALANCE
0
Lønninger, udspecificeret
1 ekstern skuespiller, 3,5 mdr.
Instruktør, 2,5 mdr.
Scenograf, 2 mdr.
Lyddesigner, 1 mdr.
Lysdesigner, 1 mdr.
Forestillingsleder, 2 mdr.
Afvikler, 1 mdr.
Dramatiker/Dramaturg, 1 mdr.
Grafiker, 1 mdr.
Kostumier, 0,5 mdr.
Løn i alt
Total
114.695
81.925
65.540
32.770
32.770
65.540
32.770
32.770
32.770
16.385
507.935
1
2
Lønnen er inkl. feriepenge og sociale bidrag
Produktionsudgifter dækker scenografi, kostumer, rekvisitter, teknik, transport m.m.
17
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0018.png
Årlige udgifter 2022 - 2023
SCENEKUNSTNERISK VIRKSOMHED, SAMLEDE UDGIFTER
Scenekunstneriske projekter
Gennemgående lønninger
Øvrige gennemgående udgifter
Faste udgifter
UDGIFTER I ALT
Total
2.315.000
716.040
93.000
85.000
3.209.040
Note
1
1
2
Scenekunstneriske projekter
Årlig større forestilling
Årlig mindre forestilling
Turnevirksomhed og festivaldeltagelse
Scenekunstneriske projekter i alt
Total
1.195.000
800.000
320.000
2.315.000
Note
Gennemgående lønninger
Produktionsleder
Tekniker
PR og kommunikation, webansvarlig
Sats
234
234
234
Timer
70
35
150
Total pr. år
196.560
98.280
421.200
716.040
3
Løn med alle bidrag i alt
Note
Øvrige gennemgående udgifter
PR / Marketing
Vedligeholdelse og småanskaffelser af teknisk udstyr m.m.
Gramex / Koda
Øvrige gennemgående udgifter i alt
Total
60.000
25.000
8.000
93.000
Note
Faste udgifter
Revision
Total
25.000
60.000
85.000
4
Fællesudgifter til Glad fonden, praktisk og administrativt
Faste udgifter i alt
1
2
3
4
Udspecificerede budgetter er vedlagt
Turneudgifterne dækker lønninger, logi, diæter, transport og evt. leje af spillested
Lønnen er inkl. pension, ferie, sociale bidrag
Dækker blandt andet administration, bogholderi, lokaler, rengøring, fælles biler, kantine og IT-Support
18
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0019.png
Årlig større forestilling
Note
INDTÆGTER
Støtte fra Kulturministeriet
Indtægter ved salg af billetter og forestillinger
Indtægter i alt
Total
835.000
360.000
1.195.000
Note
1
2
UDGIFTER
Lønninger
Produktionsudgifter
Leje af spillested, 6 uger
PR / Marketing
Diverse
Udgifter i alt
Total
753.710
220.000
150.000
60.000
11.290
1.195.000
BALANCE
0
Lønninger, udspecificeret
Ekstern skuespiller, 4 mdr.
Ekstern skuespiller, 4 mdr.
Instruktør, 3 mdr.
Scenograf, 2,5 mdr.
Lyddesigner, 1 mdr.
Lysdesigner, 1 mdr.
Forestillingsleder, 3 mdr.
Afvikler, 1,5 mdr.
Bygger, 0,5 mdr.
Dramatiker / Dramaturg, 1 mdr.
Grafiker, 1 mdr.
Kostumier, 0,5 mdr.
Løn i alt
Total
131.080
131.080
98.310
81.925
32.770
32.770
98.310
49.155
16.385
32.770
32.770
16.385
753.710
1
2
Lønnen er inkl. feriepenge og sociale bidrag
Produktionsudgifter dækker scenografi, kostumer, rekvisitter, teknik, transport m.m.
19
KUU, Alm.del - 2018-19 (2. samling) - Bilag 33: Henvendelse af 18/9-19 fra Glad Teater vedr. model for Glad Teaters scenekunstneriske virksomhed over de næste fire år
2077671_0020.png
Glad Teater
Rentemestervej 45-47
2400 København NV
20
gladteater.dk
Lars Werner Thomsen
Kunstnerisk leder
[email protected]
20737808
Jesper Michelsen
Administrativ leder
[email protected]
2182 9999
Følg os på
@gladteater
/glad.teater
Glad Teater er en del
af Glad Fonden