Kulturudvalget 2018-19 (2. samling)
KUU Alm.del Bilag 13
Offentligt
2065907_0001.png
Fra:
Steffen Guldmand [mailto:[email protected]]
Sendt:
12. august 2019 08:53
Til:
[email protected]
Cc:
Jette Christensen <[email protected]>;
[email protected]
Emne:
Danmarks Radio og Facebook
Hej
Denne besked er rettet til DR og Folketingets Kulturudvalg.
Jeg finder det meget problematisk, at flere og flere informationer i forbindelser med TV-udsendelser ofte
kun er fyldestgørende, hvis man som seer læser videre på Facebook.
Eksempel: Efter en times aftenshowet på DR1, hvor mange emner vendes, slutter udsendelsen ofte med
denne besked: Resultatet kan du læse mere om på DR`s Facebookside.
Men det er ikke kun Aftenshowet, som benytter sig af at henvise til Facebook - det sker over hele "DR-
fladen"
Det er ikke alle, som har en smartphone eller en PC. Ej heller alle der ønsker en FB-konto.
Hvis man ikke har en Facebook konto kan man ikke få det fulde udbytte af den DR information, som burde
være tilgængelig for alle licensbetalere!
Men mest problematisk er det, at Facebook er så fyldt med reklamer. Af samme grund fravælger mange
Facebook.
Hvis man ikke har adgang til
www.dr.dk
eller Facebook får man derfor ikke "det hele med". Er det ok?
Hvad vil I gøre ved det?
Med venlig hilsen
Steffen Guldmand