L 40 Forslag til lov om ændring af færdselsloven.

(Forhøjelse af bøde for parkering på ramper, forhøjelse af parkeringsafgifter for store køretøjer, Færdselsstyrelsens mulighed for overtagelse af parkeringskontrollen og ændring af klagemyndighed).

Af: Transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen (LA)
Udvalg: Transport-, Bygnings- og Boligudvalget
Samling: 2018-19 (1. samling)
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 6

Vil ministeren oplyse, hvorfor der i lovforslaget anvendes en vægtgrænse på 3500 kg, som også omfatter andre køretøjstyper, og ikke blot ’lastbil’, når målet med lovforslaget er at forhindre lastbiler i at langtidsparkere på eksempelvis rastepladser?
Dato: 07-11-2018
Status: Endeligt besvaret
Emne: færdselsret

Endeligt svar

Dokumentdato: 15-11-2018
Modtaget: 15-11-2018
Omdelt: 15-11-2018

L 40 - svar på spm. 6 om, hvorfor der i lovforslaget anvendes en vægtgrænse på 3.500 kg, som også omfatter andre køretøjstyper og ikke blot "lastbil", fra transport-, bygnings- og boligministeren

Svar på TRU L 40 spm. 6 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 07-11-2018
Modtaget: 07-11-2018
Omdelt: 07-11-2018

Spm. om, hvorfor der i lovforslaget anvendes en vægtgrænse på 3.500 kg, som også omfatter andre køretøjstyper og ikke blot "lastbil", til transport-, bygnings- og boligministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version