Undervisningsudvalget (UNU) Alm. del

Samling: 2018-19 (1. samling)

Spørgsmål 66

Vil ministeren i forlængelse af svar på UNU alm. del – spm. 11 oversende en krydstabel over de i alt 25 kombinationsmuligheder for indførelse af et enkelt knæk i taxameteret? For hver celle i tabellen bedes det forventede merprovenu af at indføre et enkelt knæk i taxameteret oplyses, således at samtlige elever over en nærmere fastsat grænse fører til et fald i undervisningstaxameteret på et specifikt beløb pr. elev over grænsen. Dvs. at der i 1. række, 1. kolonne bedes oplyst, hvor stort et provenu, der forventes af at indføre et knæk med en grænse på 700 elever og at undervisningstaxameteret reduceres med 5.000 kr. for alle elever over grænsen. I 1. række, 2. kolonne bedes det oplyst, hvilket provenu der forventes af at indføre et knæk ved en grænse på 800 elever og at undervisningstaxametret reduceres med 7.500 kr. pr. elev. Og så fremdeles.
Dato: 14-11-2018
Status: Endeligt besvaret
Emne: gymnasiale uddannelser

Endeligt svar

Dokumentdato: 03-12-2018
Modtaget: 03-12-2018
Omdelt: 03-12-2018

UNU alm. del - svar på spm. 66 om at oversende en krydstabel over de i alt 25 kombinationsmuligheder for indførelse af et enkelt knæk i taxameteret, fra undervisningsministeren

Svar (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 14-11-2018
Modtaget: 14-11-2018
Omdelt: 14-11-2018

Spm. om at oversende en krydstabel over de i alt 25 kombinationsmuligheder for indførelse af et enkelt knæk i taxameteret, til undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version