Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2018-19 (1. samling)
TRU Alm.del
Offentligt
MINISTEREN
Transport-, Bygnings- og Boligudvalget
Folketinget
Dato
J. nr.
15. februar 2019
2019 - 637
Frederiksholms Kanal 27 F
1220 København K
Telefon
41 71 27 00
Transport-, Bygnings- og Boligudvalget har i brev af 23. januar 2019 stillet mig
følgende spørgsmål (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Spørgsmålet
er stillet efter ønske fra Malte Larsen (S).
Spørgsmål nr. 330:
Hvilke planer har ministeren for at sikre bedre borgerservice i forbindelse med
Banedanmarks anlægsprojekter?
Svar:
Jeg vedlægger en rapport med hovedkonklusionerne fra analyseinstituttet Me-
gafons nabo-tilfredshedsundersøgelse af borgernes tilfredshed med Banedan-
marks kommunikation i forbindelse med fire anlægs- og fornyelsesprojekter i
2018 og Banedanmarks notat herom.
Det fremgår af Megafons undersøgelse, at Banedanmark opnår en meget høj
tilfredshedsandel på de fire målte strækninger. Banedanmark opnår en place-
ring i den bedste femtedel af de offentlige styrelser og virksomheder, som Me-
gafon har gennemført lignende undersøgelser for inden for de sidste fire år.
Det fremgår desuden, at Banedanmark arbejder målrettet med at forbedre sin
kommunikation og service i forhold til borgere, der er berørt af gener fra Ba-
nedanmarks anlægs- og fornyelsesarbejder. Dette arbejde omfatter blandt an-
det bevidst borgerinddragelse samt en digitalisering af kommunikationen ved
brug af sociale medier, SMS-tjenester og digital post.
Jeg har ikke aktuelle planer om tiltag fra min side i forhold til emnet.
Med
venlig
hilsen
Ole Birk Olesen