Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2018-19 (1. samling)
TRU Alm.del
Offentligt
2002302_0001.png
MINISTEREN
Transport-, Bygnings- og Boligudvalget
Folketinget
Dato
J. nr.
17. januar 2019
2018-6909
Frederiksholms Kanal 27 F
1220 København K
Telefon
41 71 27 00
Transport-, Bygnings- og Boligudvalget har i brev af 20. december 2018 stillet
mig følgende spørgsmål (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare.
Spørgsmål nr. 253:
Vil ministeren på baggrund af sit svar på TRU alm. del spm. 73 uddybe følgen-
de:
• om det er korrekt, at ændring af billetter til invalidebiler, som har brug for
parkering tæt
ved en elevator på færgen, skal ske telefonisk og ikke kan gøres på Bornholms-
linjens
hjemmeside?
• om der må opkræves et gebyr for ændring af billetter til invalidebiler, når det
ikke kan
gøres på Bornholmslinjens hjemmeside?
• invalidebiler
skal møde 30 min. før færgeafgang. Er der i kontrakten med
Molslinjen
fastsat retningslinjer for, hvor langt væk invalidebiler bør holde på toiletfacili-
teter på havnen, når de venter på færgen?
• er det en del af kontrakten med Molslinjen, hvordan der sikres
uddannelse af
kundeservicepersonale
ved eksempelvis telefoniske henvendelser, så passagerer modtager korrekt
informationer, eksempelvis om reglerne for handicap- og pensionistbilletter?
Svar:
Det har ikke inden for svarfristen været muligt at indhente de fornødne oplys-
ninger til besvarelse af spørgsmålet.
Spørgsmålet forventes besvaret inden for tre uger.
Med
venlig
hilsen
Ole Birk Olesen