Sundheds- og Ældreudvalget 2018-19 (1. samling)
SUU Alm.del
Offentligt
1988417_0001.png
Socialstyrelsen, Center for Økonomi og Tilskudsforvaltning
Standardrapport
Formål med rapporten:
Rapporten skal give viden om resultater af de projekter, der støttes via tilskud fra Social-,
Børne og Integrationsministeriet. Resultatet af indsatserne skal danne grundlag for en øget kvalitet af de sociale
tilbud. De enkelte punkter i rapporteringsskemaet refererer til punkterne i ansøgningsskemaet.
KRAV: Skemaet skal sendes til Center for Økonomi og Tilskudsforvaltning elektronisk via Puljeportalens
funktion
Indsend ekstra information,
hvis ansøgningen er oprettet via portalen. For øvrige tilskud skal rap-
porten indsendes til
[email protected].
Det journalnummer rapporteringen vedrører skrives som det eneste i emnefeltet.
Regnskaber skal ligeledes
indsendes via Puljeportalens
funktion
Indsend ekstra information,
hvis ansøgningen er oprettet via portalen. For
øvrige tilskud skal regnskab mv. indsendes
til mailadressen
[email protected]
GENERELLE OPLYSNINGER
A
Projektets titel:
Skriv titel her: headspace
nogen at tale med
Journalnummer:
Skriv j.nr. her: 6465-0004
Pulje (udfyldes kun for ansøgningspuljer):
Skriv puljenavn her: Åbne rådgivningstilbud til psykisk sårbare unge §15.74.16.10
Ansøgers* navn og adresse.
Navn
Gadenavn, nr.
Postnr. & By
Telefonnummer
e-mail:
Foreningen Det Sociale Netværk
Østergade 5, 3. sal
1100 København K
50 846 846
[email protected]
eller
CPR-nummer
B
C
D
CVR-nummer
3 1 9 2 0 1 2 4
*En ansøger
defineres her som kommune, region, selvejende institution, frivillig forening, privat eller anden.
E
Navn, tlf.nr. og e-mail på tilskudsansvarlig*.
Navn
Telefonnummer
e-mail:
Trine Hammershøy
+45 20904993
[email protected]
F
* En tilskudsansvarlig
defineres her som den person, der har det fulde økonomiske og retlige ansvar for
projektet, der er givet tilskud til.
Projekts periode:
Dag
01
31
Måned
07
12
År
2017
2019
G
Projekt er påbegyndt
Projekt afsluttes/er afsluttet
Tilskuddets størrelse:
Projektår*
1
2
3
4
I alt
Dag
01
01
01
Fra
Md.
07
01
01
År
2017
2018
2019
Dag
31
31
31
Til
Md.
12
12
12
Beløb i kr.
År
2017
2018
2019
600.950
1.442.280
1.442.280
3.485.510
Side 1 af 5
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
1988417_0002.png
*Et projektår
defineres her som en 12 måneders periode.
RAPPORTERINGS OPLYSNINGER
1
Rapporttype (afrapporterings periode):
Årsrapport*
Slutrapport**
Dag
01
Fra
Måned
07
År
2017
Dag
30
Til
Måned
06
År
2018
*Årsrapport:
Der skal i hvert projektår i projektperioden indsendes rapport om projektets fremdrift og resul-
tater.
Et projektår
defineres her som en 12 måneders periode.
**Slutrapport: Ved projektets afslutning indsendes en slutrapport, som indeholder oplysninger om, hvordan
det et gået med projektet
i sin helhed.
Slutrapporten er derfor en samlet rapport for hele projektet i hele
projektperioden.
2
Rapportering om ansøgningsskemaets punkt 1 ”Projektets formål”.
2.1 Er der sket ændringer i projektets formål?
Sæt kryds
Ja
x
Nej
2.2 Hvis ja, beskriv de ændringer i formålet, der er sket.
2.3 Er ændringerne godkendt af ministeriet?
Sæt kryds
Ja
Nej
Rapportering om ansøgningsskemaets punkt 2 ” Projektets målgruppe”
3.1 Er der sket ændringer i projektets målgruppe?
Sæt kryds
Ja
x
Nej
Dato for godkendelse af ændringer
3
3.2 Hvis ja, beskriv de ændringer i projektets målgruppe, der er sket.
Side 2 af 5
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
1988417_0003.png
3.3. Er ændringerne godkendt af ministeriet?
Sæt kryds
Ja
Nej
Rapportering om ansøgningsskemaets punkt 3 ”Antal forskellige brugere”.
*en
”bruger” er en person,
som projektet har til formål at hjælpe, og som deltager i projektet.
4.1 Hvor mange forskellige brugere i afrapporterings periode* var med i projektet i forhold til det
planlagte antal?
Sæt kryds
Under 50 pct.
Cirka 50 pct.
x
Over 50 pct.
Flere end planlagt
*forskellige bruger i afrapporterings periode:
I skal være opmærksomme på, at svaret vedrører det antal
forskellige brugere
I havde forventet i den periode rapporten handler om.
For hele projektperioden kan I
f.eks. forvente at få inddraget 100 brugere, mens der i den første del af projektperioden kun regnes med at
få inddraget 20 brugere.
Ved slutrapportering
skal I derfor vurdere i forhold til de 100 brugere, mens der
ved første årsrapport f.eks. skal I vurdere i forhold til de forventede 20 brugere.
4.2 Hvis det faktiske antal brugere ligger under halvdelen af det planlagte anføres årsagen hertil.
Dato for godkendelse af ændringer
4
5
Rapportering om ansøgningsskemaets punkt 4 ”Beskriv på hvilken måde antal brugere vil blive op-
gjort?”
Hvordan er antal brugere opgjort?
Sæt kryds
x
Ved systematisk registrering/optælling
Ved skøn
Afrapportering om ansøgningsskemaets punkt 6 ”Projektets mål på brugerniveau”
(SMART-sikrede
mål på brugerniveau).
6.1 Er der sket ændringer i projektets mål på brugerniveau?
Sæt kryds
Ja
x
Nej
6
Side 3 af 5
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
1988417_0004.png
6.2 Hvis ja, er ændringerne godkendt af ministeriet?
Ja
Nej
Dato for godkendelse af ændringer:
6.3 Angiv de ændringer i de mål på brugerniveau, der er sket.
6.4 I projektbeskrivelsen er der anført mål på brugerniveau. I hvor høj grad er målet / målene blevet
opfyldt?
Udfyld nedenstående tabel ved sætte kryds ved mål opfyldelse og skrive mål.
Mål opfyldelse i procent
20-50
50-80
80-100
x
x
x
x
1
2
3
4
5
Mål*
Der afholdes i gns. 3 samtaler pr. ung.
>75% af de unge føler sig hjulpet af
headspace
>75% af de unge oplever at de har fået
den rigtige hjælp og støtte
Unge som har brug for mere hjælp end
headspace brobygges til relevant tilbud
(svarende til at der brobygges til andre
instanser i gns. hver femte samtale)
Lokalområdet støtter op om headspace
bl.a. ved at bidrage med frivillige.
0-20
Over 100
x
*Mål:
I nogle tilfælde er der flere mål eller f.eks. et overordnet mål og en række delmål. I tabellen anføres de
enkelte mål og/eller delmål og graden af mål opfyldelse for hvert enkelt.
7
Hvad er grundlaget for vurderingen af mål opnåelsen, jf. ansøgningsskemaets punkt 7
”Dokumenta-
tion af opnåelse af målene/resultaterne”.
Sæt kryds
x
Systematiske undersøgelser*
Skøn**
Anden***
*Systematiske undersøgelser
anføres, når I løbende eller periodisk har opgjort, hvor langt I er kommet i
forhold til de mål, der er for projektet. Der kan være tale om før og efter-målinger, mere omfattende evalue-
ringer, brugerundersøgelse(r) o. lign. Det forudsættes, at der findes en systematisk dokumentation, som
grundlag for vurderingen.
**Skøn
anføres når man ikke har gennemført systematiske undersøgelser som grundlag for sin vurdering af
målopfyldelsen.
***Andet
anføres hvis I ikke kan henføre bedømmelsesgrundlaget til en af de øvrige kategorier.
7.1.
Er der sket ændringer, i forhold til ansøgningens punkt 7 ”Dokumentation af
opnåelse af måle-
ne/resultaterne”,
i den måde man har gennemført dokumentation?
Sæt kryds
Ja
x
Nej
Side 4 af 5
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
1988417_0005.png
7.2 Hvis ja, er ændringerne godkendt af ministeriet?
Sæt kryds
Ja
Nej
Rapportering om ansøgningsskemaets punkt
8 ”Aktiviteter og tidsplan”.
8.1 Blev de aktiviteter, der var planlagt, gennemført?
I skal angive om de aktiviteter, I havde planlagt for
den periode rapporten dækker, blev gennemført.
Sæt kryds
x
Ja
Nej
Ved ikke*
Dato for godkendelse af ændringer:
8
*Ved ikke
benyttes, når projektets videre forløb endnu ikke er endelig afklaret.
8.2 Hvis der ikke gennemføres de aktiviteter, der var planlagt gives et kortfattet begrundelse herfor.
Væsentlige afvigelser fra det planlagte skal begrundes.
9
Er der gennemført en systematisk dokumentation af aktiviteter som anført i ansøgningsskemaets
punkt 9
”Dokumentation af
aktiviteter”?
Sæt kryds
x
Ja
Nej*
Ingen dokumentation**
*Nej:
anvendes, hvis den dokumentation, der er gennemført afviger fra den, der er anført i ansøgningen.
**Ingen dokumentation:
anvendes når der mangler systematisk dokumentation, når viden om aktiviteter.
baseres på et skøn, eller når I slet ikke har dokumentationsoplysninger.
9.1 Hvis nej, er den ændrede tilrettelæggelse ad dokumentationen godkendt?
Ja
Nej
Dato for godkendelse af ændringer:
Side 5 af 5