Sundheds- og Ældreudvalget 2018-19 (1. samling)
SUU Alm.del
Offentligt
1959384_0001.png
Ansøgning
Projektets/aktivitetens titel
Skriv titel på projektet.
Peer-støtte i den sammenhængende recovery-indsats for mennesker med psykiske lidelser
Kommune
I hvilken kommune har projektet postadresse?
København
Navn og e-mail på tilskudsansvarlig
Her anføres navn og e-mail adresse på den tilskudsansvarlige.
Anne Hertz [email protected]
Organisationens navn og CVR-nummer
Her anføres den ansøgende organisations navn og CVR-nummer. (Findes evt. på
www.cvr.dk).
Hvis I ikke har CVR-nummer anføres cpr-nummer på den tilskudsansvarlige.
Region Hovedstadens Psykiatri 29190623
Ansøger type
Vælg fra listen.
Region
Øvrige aktuelle tilskud til projektet
Hvis der er søgt tilskud fra andre puljer eller tilskudsgivere til projektet, angives år, ansøgt og evt.
opnået beløb samt tilskudsgiver her.
Støtte fra kommune i.h.t. §18 i lov om social service
Angiv om organisationen, foreningen eller gruppen har modtaget støtte fra kommune i.h.t. § 18 i
lov om social service? Hvis ja, angiv da årstal og beløb.
Nej
Driftsoverenskomst eller -aftale med kommune/region
Angiv om der er indgået driftsoverenskomst eller -aftale med kommune eller region – eller anden
form for støtte – f.eks. fri afbenyttelse af lokale? Vælg ja/nej i boksen.
Nej
Projektets formål
Beskriv kort projektets formål. Hvilket problem skal projektet løse for målgruppen, og hvilken
forandring skal det medføre for målgruppen. Se afsnit 9.1 i vejledningen.
Projektets formål Formålet med projektet ”Peer-støtte i den sammenhængende recoveryindsats for
mennesker med psykiske lidelser” er: • At inddrage mennesker med erfaringskompetencer i de
kommunale og regionale indsat¬ser for mennesker med psykiske lidelser og derigennem
understøtte recoveryprocesser og forbedre livsmuligheder for både de, der modtager peer-støtte
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Foreløbigt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
samt de, der yder støtten. For at opfylde dette formål udvikler og iværksætter projektet to modeller
for peer-støtte med henblik på konkret brug af peer-støttemedarbejdere i Region Hovedstadens
Psykiatri og kom-munerne København, Rudersdal og Helsingør. For den første primære
målgruppe, som er de personer, der modtager peer-støtte i henholds¬vis den kommunale
beskæftigelsesrettede og/eller psykosociale indsats og/eller den regionale behandlingspsykiatri, er
formålet: • at modvirke at psykisk sygdom udvikler sig til et livslangt psykosocialt handicap, • at
understøtte recovery og fremme muligheder for inklusion, gennem opbygning af håb, adgang til
rollemodeller, erfaringsbaseret empati og adgang til erfaringsbaseret viden om mestringsstrategier
i et ligeværdigt samspil • at skabe håb ved mødet med psykisk sårbare, der er kommet sig, som
støtte til den enkeltes genskabelse af en meningsfuld hverdag, • at reducere de individuelle risici
forbundet med overgange i støtte- og behandlingsforløb, herunder udskrivelser fra en psykiatrisk
indlæggelse. For den anden primære målgruppe, som er de personer, der yder peer-støtten, er
formålet: • at psykisk sårbare, der har gennemgået en recoveryproces, gives muligheden for at
fungere som rollemodeller for andre mennesker med psykiske lidelser, herunder at tilbyde
videreudvikling af og refleksion over egen proces med at komme sig, • at supplere og styrke
kvaliteten i den recovery-orienterede sundheds-, social- og beskæftigelsesfaglige indsats i region og
kommune, • at udvikle og afprøve uddannelses- og implementeringsforløb, der støtter psykisk
sårbare mennesker, der har gennemgået en recoveryproces, i at indtage og trives i rollen som
medarbejder med erfaringskompetence. Formålet med at udvikle og iværksætte to modeller for
peer-støtte for den sekundære målgruppe, som er de kommunale og regionale aktører - herunder de
sundheds-, social- og beskæftigelsesfaglige medarbejdere, er: • at supplere og styrke kvaliteten i
den recovery-orienterede fagprofessionelle indsats i region og kommune, herunder bl.a. ved at
muliggøre tværsektorielle indsatser gennem projek¬tets partnerskab, • at synliggøre værdien af at
mennesker med erfaringskompetencer varetager funktioner i forhold til organisationens værdier og
for de borgere, der modtager peer-støtte, • at udvikle systematisk viden om, hvilken forskel (effekt)
en peer-støttet indsats kan have for livskvaliteten og inklusionen af mennesker med psykiske
lidelser, • at udvikle systematisk viden om, hvilke forudsætninger, vilkår, rammer og
organisations-kultur ansættelse af peer-workers kræver for at blive en succes i en dansk kontekst, •
at udvikle systematisk viden om hvad, der fremmer og hæmmer en recovery-orienteret
implementering af peer-støtte i den fag social- og sundhedsfaglige indsats i region og kommune.
Formålet med at udvikle og iværksætte to modeller for peer-støtte er herudover: • At etablere et
samarbejde med det nystiftede peer-netværk under puljen ”Organisering af medarbejdere,
mentorer og frivillige, som arbejder i peer-støttefunktioner” Geografisk fordeling Region
Hovedstadens Psykiatri: Psykiatrisk Center København og Psykiatrisk Center Nordsjælland
Kommuner: København og Rudersdal og Helsingør
Projektets målgrupper
Beskriv kort og præcist den målgruppe, der er omfattet af projektet. Se afsnit 9.1 i vejledningen.
Projektets målgrupper Målgruppen skal defineres nærmere i udviklingsfasen, men skitseres
foreløbigt i det følgende. Projektets første primære målgruppe: Målgruppen for de to modeller i
projekt ”Peer-støtte i den sammenhæn¬gende recoveryindsats for mennesker med psykiske
lidelser” er mellem 18 og 40 år. Målgruppen har psykiske lidelser og psykosociale problemer og
modtager indsatser fra de psykosociale tilbud og/eller fra de beskæftigelsesrettede tilbud og/eller er
i ambulant behandling eller på vej til at blive udskrevet fra indlæggelse i Region Hovedstadens
psykiatri. Målgruppen er kendetegnet ved at være motiveret for at skabe forandringer i eget liv,
hvilket i denne sammenhæng betyder borgere, der er motiverede til at modtage peer-støtte, og hvor
projektet vurderer, at der er en realistisk sandsynlighed for, at peer-støtten vil kunne fremme en
recoveryproces hos borgeren. Model 1: Peer-bridging i Rudersdal, Helsingør og Københavns
kommuner Målgruppen kendetegnes ved at have ret til en støttende kommunal indsats i forhold til
en psykisk funktionsnedsættelse, hvor det er hensigtsmæssigt at afprøve peer-støtte. Målgruppen er
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Foreløbigt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
kendetegnet ved, at kommunen skal give tilbud med det formål at forebygge, at problemerne for
den enkelte forværres, at forbedre den enkeltes sociale og personlige funktion samt
udviklingsmuligheder, at forbedre mulighederne for den enkeltes livsudfoldelse gennem kontakt,
tilbud om samvær, aktivitet, behandling, omsorg og pleje samt at yde en helhedsorienteret indsats
med servicetilbud afpasset efter den enkeltes særlige behov ( Lov om Social Service, herunder §§
79, 85, 99, 103, 104, 107, 108). I et samarbejde mellem de kommunale social- og
beskæftigelsesforvaltningerne kan peerstøtten også etableres i forbindelse med
beskæftigelsesindsatserne ift. målgruppen beskrevet ovenfor. Peerstøtten kan bl.a. etableres i
forbindelse med udskrivelse fra psykiatrisk afsnit, hvor borgeren har ret til et tilbud om
mentorstøtte i op til 3 måneder forud for udskrivelsen og for en periode på mindst 6 måneder i alt
(jf. Lov om aktiv beskæftigelsespolitik kap. 9 § 31 b-f). Kommunen skal tilknytte en
udskrivningskoordinator, så snart udslusningsforløbet påbegyndes. Koordinatoren skal hjælpe
målgruppen med at genetablere og understøtte et normalt hverdagsliv med bolig, familie, økonomi,
netværk og arbejde. Peerstøtten kan ligeledes tilbydes til borgere, som indgår i et ressourceforløb
som kommunen skal tilbyde, fordi borgeren er under 40 år og har komplekse problemer ud over
ledighed, der ikke har kunnet løses gennem en indsats efter denne lov eller efter lov om aktiv
socialpolitik, og som kræver et helhedsorienteret forløb med en kombination af indsats efter denne
lov og sociale eller sundhedsmæssige indsatser. (Lov om aktiv beskæftigel¬sespolitik kp. 12 a, §
68). Model 2: Peer-bridging i ambulant behandling i Region Hovedstadens Psykiatri Målgruppen
kendetegnes ved at modtage ambulant behandling i distriktspsykiatrien eller OPUS i Region
Hovedstadens Psykiatri. Målgruppen skal have et behov for inklusion i sit nærmiljø samt særlig
social støtte til at opbygge eller genopbygge evnen til at kunne klare hverdagen og udvikle sig.
Distriktspsykiatriens målgruppe er mennesker med alvorlige psykiske sygdomme. Det kan være
patienter med psykotiske perioder eller andre psykiatriske symptomer. Projektets anden primære
målgruppe Medarbejdere med erfaringskompetence er psykisk sårbare borgere i Region
Hovedstaden, der har erfaring med at være enten indlagt eller ambulant patient i
behandlingspsykiatrien og have benyttet sig af indsatser fra de kommunale psykosociale tilbud og
evt. fra de kommunale beskæftigelsesrettede tilbud. • Medarbejderne med erfaringskompetencer
har gennemlevet et eller flere recovery-forløb. • Medarbejderne med erfaringskompetencer skal
være i stand til at sætte borgeren i centrum og reflektere over egen indsats og ønsker med peer-
støtten at skabe nye jobmæssige karrieremuligheder for sig selv. • Medarbejderne med
erfaringskompetence har i det seneste år ikke haft tilbagefald, psykiatrisk indlæggelse eller indgået
i misbrugsbehandling eller retspsykiatriske tiltag. • Medarbejderne har som minimum aflagt
Folkeskolens 9. klasses afgangsprøve. • Medarbejderne er ikke familiemæssigt relateret til de
personer, der modtager den - erfaringsbaserede støtte. Målgruppen vil typisk, jf. Socialstyrelsens
definition, være i en fase af nyorientering i deres recoveryproces, hvor det er afgørende at kunne
deltage i aktiviteter, der er tilrettelagt med hensyntagen til den enkeltes sårbarheder. Dette bidrager
til, at den enkeltes recovery¬proces fortsat udvikler sig, samtidig med at den enkelte udvikler sin
styrke til at kunne honorere krav i forbindelse med beskæftigelses¬orienterede rutiner i hverdagen.
Projektets sekundære målgruppe Udenlandske erfaringer med peer-støtte peger på, at det er
afgørende for peer-støttens effekt, at medarbejdere med erfaringskompetencer arbejder i
organisationer, der er åbne for og er begyndt at implementere recovery-orienterede praksisser.
Derfor er den sekundære målgruppe: - Medarbejderne i de arbejdsmarkedsmæssige og
psykosociale indsatser i Københavns, Rudersdal og Helsingør kommuner - Medarbejdere i Region
Hovedstadens Psykiatri – i distriktspsykiatrien og på døgnafsnit. I den sekundære målgruppe
indgår også: - Det regionale netværk af bruger- og pårørendeforeninger - Det landsdækken
de netværk af peers, der organiseres af bruger- og pårørendeforeninger og som ønskes realiseret i
puljen ”Organisering af medarbejdere, mentorer og frivillige, som arbejder i peer-
støttefunktioner.” Målgruppernes involvering som medskabende del af projektet. Målgruppernes
involvering sker primært via deltagelse i styre-, projekt- og arbejdsgrupper, hvor samtlige
målgrupper for projektet er repræsenterede. I projektets udviklingsfase vil yderligere involvering
af målgrupperne blive planlagt.
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Foreløbigt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
Antal forskellige brugere
Hvor mange forskellige brugere er omfattet af projektet? Antallet angives for hvert projektår og
fordeles på køn. En ”bruger” defineres her som en person, som projektet har til formål at hjælpe,
og som deltager i projektet.
Antal forskellige brugere Beregningerne af antal borgere, som er i projektets første primære
målgruppe, der indgår i projektet, er baseret på et skøn bl.a. baseret på en forudsætning om fuld
deltagelse i alle gruppeforløb, og baseret på, at det er muligt at rekruttere alle de forventede
brugere i projektet - med andre ord er der tale om det maksimalt mulige antal deltagere.
Erfaringsmæssigt er der dog en del frafald til gruppeforløb, ligesom det kan være svært at
rekruttere hertil. Antal borgere der vil modtage peerstøtte: ca. 250 pr. år. I hele projektperioden vil
ca. 700-800 borgere have modtaget peerstøtte. Antallet af borgere med psykiske lidelser, som
projektet kommer i kontakt med, afhænger af, hvor langt forløbet for den enkelte person er både i
forbindelse med deltagelse i workshop og i individuelle peer-mentor støtteforløb. Herudover
afhænger det af hvor mange peers, der i projektforløbet ansættes i partnerskabets kommuner og
region. Som minimum ansættes der 14 peers i projektet, såfremt projektets budget imødekommes.
Beregningsforudsætningerne for at estimere antal borgere kan dokumenteres, hvis der er behov
herfor.
Hvordan opgøres antallet af brugere
Beskriv på hvilken måde antal brugere vil blive opgjort. Beskriv systematikken i registrering af
brugere.
Hvordan opgøres antallet af brugere? Borgene visiteres til såvel peer-støtte-workshops som peer-
mentor-støtte-forløb og afsluttes tilsvarende herfra. Peer-støtte-medarbejderen registrerer løbende
deltagelse af de enkelte borgere såvel i workshops som ved mentorstøtte.
Projektets mål på brugerniveau
Konkretiser projektets formål og forventede resultater på brugerniveau. Se afsnit 9.1 i
vejledningen.
Projektets mål på brugerniveau De borgeroplevede mål for den første primære målgruppe De
borgeroplevede mål og dermed effekten for den første primære målgruppe (personer, der modtager
peer-støtte) forventes at være: At modvirke genindlæggelser og tilbagetrækning fra uddannelse og
beskæftigelse og fremme den enkeltes recovery og inklusion ved at nyligt udskrevne personer og
personer i ambulant, psykiatrisk behandling og kommunale psykosociale, uddannelses- eller
arbejdsrettede tilbud oplever øget motivation, styrke og handlekraft til at: • mestre hverdagen efter
den akutte krise og ønske forandring i eget liv gennem oplevelse af at have mestret
forandringsprocesser, • arbejde aktivt for at komme sig, • definere personlige målsætninger, opleve
håb, samt kortlægge egne ressourcer, • samarbejde/indgå i fælles beslutningstagning med
medarbejdere i behandlingspsykiatrien, jobcenter og socialcenter om en meningsfuld behandlings-
og rehabiliteringsplan • øget civilsamfundsdeltagelse • positive udslag på 5 veje til et godt liv: o
øge netværk o lære noget nyt o leve mere aktivt o være mere til stede i nuet o give af sig selv Dette
skal samlet set bidrage til, at den første primære målgruppe opnår en bedring i sin livssituation,
som kan registreres på behandlingsforløb, socioøkonomiske situation og forbrug af offentlige
ydelser. Mål og effekter vil blive yderligere konkretiseret i projektets udviklingsfase. De
borgeroplevede mål og dermed effekten for den anden primære målgruppe De borgeroplevede mål
og dermed effekten for den anden primære målgruppe (personer, der yder erfaringsbaseret støtte)
forventes at være: At den enkelte erfaringskompetente medarbejder udvikler beskæftigelsesrettede
rutiner og kompetencer i hverdagen, herunder: • En tilknytning til arbejdsmarkedet som frivillig
eller lønnet • Relevant erhvervserfaring på CV´et • Udvikling af en positiv identitet, hvor ens egen
erfaring med psykisk sygdom ses som en ressource • Personlig læring og videreudvikling i egen
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Foreløbigt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
recovery-proces • Tilegnelse af operationelle færdigheder indenfor følgende kategorier: o Socialt/
relationelt o Brug af recoveryorienterede redskaber o Kommunikation og formidling o
Organisatorisk forståelse, herunder af relevant lovgivning og borgerrettigheder o
Civilsamfundssocialisering Dette skal samlet set bidrage til en oplevet bedring i livssituation, der
kan registreres på behandlingsforløb, socioøkonomiske situation og forbrug af offentlige ydelser.
Mål og effekter vil blive yderligere konkretiseret i projektets udviklingsfase. De faglige og
organisatoriske mål og dermed effekten i Rudersdal, Helsingør og Københavns Kommuner og
Region Hovedstadens Psykiatri Projektets faglige mål: At medarbejderne i den pågældende
organisation opnår kompetencer og indsigt i: • En fælles forståelse for hvilke værdier og etik, der
ligger til grund for såvel anvendelse af peer- workers både i arbejdet med den recovery-orienterede
behandling og psykosociale rehabilitering og i det recovery-orienterede frivillige arbejde. • At
kunne tilbyde en mere sammenhængende indsats til borgerne • Hvordan de kommunale og
regionale organisationer kan anvende erfaringseksperterne, så de tilfører ekstra værdi for både
borgere og medarbejdere Projektets organisatoriske mål: At de organisationer, der aftager
medarbejdere med erfaringskompetencer: • Støttes i at udvikle en recovery-orienteret kultur, som
f.eks. viser sig ved: o Mere systematisk inddragelse af brugerne/erfaringseksperter i behandlings-
og rehabiliterings¬indsatsen o Mere systematisk inddragelse af brugernes/ erfaringseksperternes
feedback i udviklingen og organiseringen af ydelserne o Større oplevelse af sammenhæng og
tværgående samarbejde mellem eksisterende indsatser og civilsamfund for medarbejdere og
brugere • Udvikler sig i en mere rummelig og inkluderende retning, således at der skabes flere
uddannelses- og jobmuligheder for mennesker med erfaringskompetencer. • En øget forståelse af
værdien af – og muligheder for - sammenhængende indsatser, hvor peer-støtte ses som en relevant
funktion. • At kommunale og regionale organisationer kan præcisere funktioner og opgaver for
erfaringseksperterne på baggrund af et velunderbygget kendskab til værdien af peer-støtte og peer-
baserede aktiviteter. Dette skal samlet set bidrage til, at peer-støtte i højere grad udbredes og bliver
veldokumenteret som del af indsatsen i regioner, kommuner og i øvrige indsatser
Geografisk fordeling
Beskriv kort hvilke geografiske områder organiseringen vil dække, samt hvordan det sikres, at
aktiviteterne bliver bredt geografisk tilgængelige. Se afsnit 9 i vejledningen.
Geografisk fordeling Region Hovedstadens Psykiatri: Psykiatrisk Center København og
Psykiatrisk Center Nordsjælland Kommuner: København og Rudersdal og Helsingør
Projektets aktiviteter
Beskriv projektets aktiviteter, samt hvordan de funktioner, der er beskrevet i vejledningsmaterialet,
opfyldes af aktiviteterne. Se afsnit 5 i vejledningen.
Beskrivelse af projektets aktiviteter Nedenstående er en skitsering af projektets to modeller og dets
leverancer. Det endelige indhold af projektets undervisnings-, implementerings og
forankringsaktiviteter udarbejdes i det samlede partnerskab i samarbejde med borgere og andre
interessenter i udviklingsfasen frem til 1/8 2015. Medlemmerne af partnerskabet har givet tilsagn
om ansættelser af medarbejdere med erfaringskompetencer samt afprøvning af de aftalte modeller i
konkrete arbejdsforhold senest pr. 1/8 2015 (se indledende samarbejdsaftale). Derfor er der som
udgangspunkt ikke behov for generelle jobskabende aktiviteter. Projektets to modeller fokuserer
således på udvikling og etablering af undervisnings- og optræningsprogrammer samt
hensigtsmæssig støtte af medarbejderne med erfaringskompetence i deres ansættelser. Derudover
rummer modellerne implementerings- og forankringsaktiviteter i de tre kommuner og Region
Hovedstadens Psykiatri. Peer-støtte modellerne i projektet: Projektet udvikler og iværksætter to
modeller for peer-støtte med henblik på konkret brug af: 1) Peer-støttemedarbejdere for personer i
ambulant behandling i distriktspsykiatrien eller på vej til udskrivelse fra døgnafsnit i Region
Hovedstadens Psykiatri. 2) Peer-støttemedarbejdere for personer i psykosociale tilbud og/eller i
beskæftigelsesrettede tilbud i Københavns, Rudersdal og Helsingør Kommuner. I de to valgte
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Foreløbigt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
modeller indgår to typer af peer-støtte-aktiviteter nemlig: a) Peer-to-peer individuel mentorstøtte
b) Peer-to-peer gruppeforløb Begge modeller skal skabe sammenhæng i indsatsen for borgere med
psykosociale problemer og tager udgangspunkt i et fælles grundlag for peer-støtte, inspireret af
bl.a. den amerikanske NYAPRS peer-bridging model. Modellerne anvender peer-støtten til at
opbygge en særlig relation til borgere, hvor kendte individuelle og strukturelle risikofaktorer i
forbindelse at have en psykisk lidelse skaber et behov for håndholdt støtte, herunder ved
udskrivelse, deltagelse i nye aktiviteter i hverdagen, komplekse problemstillinger, undgåelse af
tilbagefald m.m. I kernen af modellerne ligger, at peer-støttemedarbejderen, gennem projektets
partnerskab, kan opnå en vis grad af bemyndigelse til at støtte borgeren på tværs af sektorer, ved fx
udskrivelse eller komplekse problemstillinger. Behovet for peer-støtte vil variere fra borger til
borger, men vil typisk vare 1/2 år og maksimalt 1 år. Modellerne indeholder følgende
basiselementer, bl.a. inspireret af NYAPRS og personcentreret planlægning (PATH ): • At skabe
en stærk og støttende relation til borgeren • At assistere borgeren i varetagelsen af sine interesserer
• Formulere egne behov og målsætninger og tage ejerskab til sit eget forløb • Empowerment af
borgeren ved at understøtte borgerens mestringsevne ift. eget velbefindende og være aktiv
deltagende i sin egen recoveryproces • Styrke borgerens kompetencer til - og forudsætninger for
- dialog, deltagelse og fælles beslutningstagen i eget forløb • Give borgeren en øget oplevelse af
håb, trivsel og magt over egen situation. • Støtte ikke kun fra peer-støttemedarbejderen, men også
fra borgerens eget netværk • Deltagelse i recoveryorienterede kompetenceudviklende gruppeforløb
I udviklingen af modellernes konkrete faglige indhold, vil projektet inddrage viden og erfaringer
fra bl.a. følgende redskaber/modeller og indsatser: • Wellness Recovery Action Plan (WRAP ). •
Udskrivningsguiden og Recovery guiden • Vendepunktsuddannelserne, herunder
instruktøruddannelsen • MB-uddannelsen • IPS • Feedback Informed Treatment • Readyness
Assesment Scale / Recovery Assesment Scale • 5 veje til et godt liv • Personcentreret planlægning
(PATH) • Personligt ombud • Projekt Recovery-mentor i Region Hovedstadens Psykiatri Peer-
støttemedarbejderen kan også støtte borgeren i kontakt til egen læge og privatpraktise¬rende
psykiater, at finde egen bolig. Projektets parter har i en årrække videreudviklet de udenlandske
recoveryorienterede redskaber og forløb, inklusiv materialer, undervisningsbeskrivelser m.m,
herunder WRAP. Disse redskaber vil indgå i udviklingen af begge modellers faglige indhold. De
valgte to modeller skal være brobyggende og sammenhængsskabende i indsatsen for målgruppen
af borgere, der er tilknyttet et psykosocialt og/eller beskæftigelsesrettet tilbud i kommunerne og er
i ambulant behandling i distriktspsykiatrien eller på vej til at blive udskrevet fra psykiatrisk
indlæggelse fra Psykiatriske Centre i Region Hovedstaden. Fællestræk i de to modeller De to
modeller har mange fællestræk, da ønsket med projektet er at skabe sammenhæng, og ikke bidrage
til yderligere sektoropdeling og snitfladeproblematikker. Derfor beskrives først den
grundlæggende model, der bygger på den amerikanske NYAPRS peer-bridging model. Dernæst
beskrives det særlige for de to modeller, der i særlig grad handler om: • Målgruppens
problemstillinger, herunder sværhedsgraden af den psykiske lidelse • Behovet for
implementerings- og forankringsunderstøttende aktiviteter, afhængigt af det funktionsområde og
den kultur hvor peer-støtten skal fungere • De funktioner peer-støttemedarbejderen skal varetage
hos aftager i hver model Rekruttering fra den første primære målgruppe, som skal modtage peer-
støtte, sker i begge modeller som en konkret forespørgsel til den enkelte borger, i forbindelse med
borgerens tilknytning til den konkrete ydelse. Rekruttering af målgruppen vil også ske gennem
partnerskabet og Det Sociale Netværk. De konkrete rekrutteringsprocesser - arbejdsgange skal
udvikles og præciseres i projektets udviklingsfase. Rekruttering til den anden primære målgruppe
sker gennem offentlige stillingsopslag. Partnerne har tidligere rekrutteret til peer-stillinger med
gode resultater og vurderer, at der er tilstrækkeligt med borgere fra denne målgruppe, der er
interesserede i at indgå i projektet. Udannelse af peer-støttemedarbejdere består af en række fælles
basismoduler, samt en række moduler rettet mod de to modeller. Uddannelsen skal ske ved et kort
intensivt optrænings¬forløb, hvorefter peer-støttemedarbejderen starter op i sin funktion. Derefter
gennemføres løben¬de støtte med inspiration fra IPS modellen. Det konkrete indhold af
uddannelsesmodulerne samskabes af partnerskabet. Leverancer Samtlige leverancer er fælles for
de to modeller. Leverance A: Uddannelsesaktiviteter for peer-støttemedarbejdere Partnerskabet
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Foreløbigt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
definerer i udviklingsfasen peer-støttens funktioner, opgaver og kompetencer med udgangspunkt i
ovennævnte modeller, herunder: Uddannelsesaktiviteter for peer-støttemedarbejderne •
Partnerskabet kortlægger og inddrager relevant know-how om eksisterende uddannelser af peers i
udformningen af uddannelsesaktiviteterne, herunder om der er tilgængelige instruktører, eller om
der skal optrænes instruktører for de kommende peer-støttemedarbejdere. • Partnerskabet
forbereder og iværksætter udviklingen af undervisningsredskaber, uddannelsesforløb samt
planlægger den løbende opfølgning og støtte til den enkelte medarbejder med
erfaringskompetencer. • Partnerskabet har på nuværende tidspunkt defineret, at instruktørerne er
erfarne mentorer, eller andre der har kendskab til at arbejde som peer i psykiatrien samt
fagprofessionelle undervisere. • Partnerskabet har på nuværende tidspunkt defineret hvilke
grundlæggende kompetencer, der er nødvendige for at indgå i partnerskabernes modeller for peer-
støtte. Det endelige indhold af uddannelserne, skal udformes i samarbejde med den første primære
målgruppe samt medarbejdere, der hvor peer-støtten skal fungere i hverdagen. Dette skal sikre, at
professionelle, borgere og pårørende inddrages i arbejdet med at udvikle peer-støttens indhold i
begge modeller. • Der følges løbende op gennem erfa-grupper, opfølgning, yderligere
uddannelsesmoduler, supervision, netværksmøder og m.m. Når partnerskabet i udviklingsfasen har
defineret peer-støttens funktioner og opgaver, og dermed det konkrete behov for kompetencer i de
to modeller, fastlægges den endelig undervisningsplan. Leverance B:
Implementeringsunderstøttende aktiviteter • I begge modeller skal projektet kortlægge hvilke
aktiviteter, der er nødvendige for at informere om muligheden for peer-støtte og sikre
medarbejdernes kendskab til muligheden for at tilbyde peer-støtte til deres borgergruppe. Dette vil
typisk kræve, at der indgås samarbejdsaftaler, der tillader projektet at distribuere materialer,
afholde lokale arrangementer m.m. Disse aftaler indgås mellem partnerskabets parter. • Som en del
af implementeringsstøtten skal konkrete medarbejdere fra de teams, hvor peer-støtten skal fungere
i hverdagen, løbende inddrages i projektets udviklingsfase. Dette skal introducere de kommende
nye peer-kollegaer, give medarbejderne ejerskab for projektet og sikre, at der i de enkelte teams er
et basalt kendskab til recoveryorientering og co-produktion. • Før peer-støttemedarbejdere
begynder i deres funktion, skal projektet besøge arbejdspladsen med henblik på en grundig
forberedelse af organisationen/teamet. • Projektets udviklingsfase skal have et særligt fokus på, at
udpege aktiviteter, der sikrer, at peer-støttemedarbejdere ses som værdifulde af deres kollegaer og
tydelig ledelsesopbakning til funktionen. • Borgere fra den første primære målgruppe, skal kunne
finde information om muligheden for peer-støtte på projektets hjemmeside og facebookside.
Implementeringskarakteristika for model 1: Peer-bridging i de kommunale indsatser Denne model
karakteriseres ved, at den første primære målgruppe har ret til en individuel støttende indsats, der
ydes af borgerens kommune. De ydelser kan være støtte ved udskrivelse fra indlæggelse i Region
Hovedstadens Psykia¬tri, som en del af beskæftigelsesrettet ressourceforløb eller som et tilbud i
den psykosociale rehabiliteringsindsats. Modellen rummer både 1:1 støtte (typisk kaldet en
mentorfunktion) samt recoveryorienterede gruppeforløb. Som i den oprindelige NYAPRS peer-
bridging model, skal 1:1 peer-støtten fungere som brobygger mellem borgeren og behandlings-,
beskæftigelses- og socialfaglige indsatser samt som borgerguide til hverdagslivet i civilsamfundet.
Denne rolle skal tage udgangspunkt i en god relation til borgeren, hvor borgeren føler sig hørt og
set, samtidig med at det er tydeligt, at der er konkret mål med samarbejdet mellem borger og peer-
støttemedarbejderen. Ud over grundprincipperne for peer-bridging modellen, som beskrevet
ovenfor, udvikles det endelige indhold i projektets udviklingsfase i samarbejde med kommunerne
og regionen , der indgår i partnerskabet. Det vil sige med inddragelse af borgere, der skal modtage
støtten, og ledere og medarbejdere, der allerede er ansat i indsatserne. Lønnede funktioner og
opgaver for peer-støttemedarbejdere i model 1: • At yde 1:1 peer-støtte ud fra de principper, der er
beskrevet i peer-bridgermodellen, herunder især at: o At være den medarbejder, der fastholder et
fokus på borgerens ressourcer og støtter den individuelle recoveryproces o At arbejde konkret med
borgerens inddragelse og personlige mål o At fungere som brobygger mellem offentlige systemer
og ud til civilsamfundet. • At lede peer-to-peer gruppeforløb, der understøtter borgeren i selv at
arbejde aktivt for at komme sig efter alvorlige psykiske problemer og genskabe hverdagen,
herunder gennem brugerdefineret dialog og udarbejdelse af personlige handleplaner, baseret på
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Foreløbigt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
refleksion om mental sundhed, 5 veje til et godt liv m.m. • Konkret at distribuere viden om og
guide til lokalområdets civilsamfundsaktiviteter. • At facilitere undervisning og workshops om
recovery, mental sundhed og dertilhørende kompetenceudvikling. Aktiviteterne gennemføres både
fælles og separat for brugere og medarbejdere. Frivillige funktioner og opgaver i model 1: Brug af
frivillige og de frivilliges roller skal afklares i projektets udviklingsfase.
Implementeringskarakteristika for model 2: Peer-bridging i ambulant behandling i Region
Hovedstadens Psykiatri Denne model kendetegnes ved, at målgruppen modtager ambulant
behandling i distriktspsykia-trien i Region Hovedstadens Psykiatri. Distriktspsykiatriens
målgruppe er mennesker med alvorlige psykiske sygdomme. Det kan være patienter med
psykotiske perioder eller andre vanskeligheder. På de distriktspsykiatriske centre eksisterer
allerede en tværfaglig behandling. Centrene tilbyder ofte – udover den medicinske behandling -
individuel eller gruppeterapi, uddannelse i egen sygdom, samt social støtte til at opbygge eller
genopbygge evnen til at kunne klare sig selv og på den måde opnå mål og ønsker for tilværelsen.
Distriktspsykiatrien støtter desuden borgeren med kontakten til kommu¬nen i forhold til bolig,
uddannelse, arbejde og økonomi og tilbyder familiesamtaler, -vejled¬ning og sundhedsrådgivning.
Peer-støttemedarbejderens rolle i denne model er derfor at fungere som brobygger mellem både
borgeren og behandlingsindsatsen samt mellem borgeren og hverdagslivet. Denne rolle skal tage
udgangspunkt i en god relation til borgeren, hvor borgeren føler sig hørt og set, samtidig med at
det er tydeligt, at der er konkrete mål med samarbejdet mellem borger og peer-støttemedarbejde-
ren. Ud over grundprincipperne for peer-bridging modellen, som beskrevet ovenfor, vil en række
opgaver ligge fast som en del af Region Hovedstadens Psykiatris deltagelsesstrategi, herunder
støtte til borgerens aktive deltagelse i fælles beslutninger, udarbejdelsen af personlige mål og
dertilhørende handleplaner, samt et samarbejde med behandlingsindsatsen om det relevante
udbytte af behandlingen. Samtidig skal peer-støttemedarbejderen motivere og støtte borgeren i at
genskabe et menings-fyldt hverdagsindhold, herunder ved at kortlægge og bistå med at navigere i
civile tilbud i lokalsam¬fundet. Lønnede funktioner og opgaver for peer-støttemedarbejdere i
model 2: • At yde 1:1 peer-støtte ud fra de principper, der er beskrevet i peer-bridgermodellen,
herunder især at: o være den medarbejder, der fastholder et fokus på borgerens ressourcer og
støtter den individuelle recoveryproces o arbejde konkret med borgerens inddragelse og personlige
mål, herunder ved at sikre den nødvendige forhåndsviden og de nødvendige redskaber til at deltage
i fælles beslutninger o støtte borgeren og i visse tilfælde tale borgerens sag, hvor borgeren ikke
selv føler sig i stand til at udtrykke personlige mål og bekymringer ved møder. • At lede peer-to-
peer gruppeforløb, der understøtter borgeren i selv at arbejde aktivt for at komme sig efter
alvorlige psykiske problemer og genskabe hverdagen, herunder gennem brugerdefineret dialog og
udarbejdelse af personlige handleplaner baseret på refleksion om mental sundhed, 5 veje til et godt
liv m.m. • Konkret at distribuere viden om og guide til lokalområdets civilsamfundsaktiviteter. •
At facilitere undervisning og workshops om recovery, mental sundhed og dertilhørende
kompetenceudvikling. Aktiviteterne gennemføres både fælles og separat for brugere og
medarbejdere. De ovenfor beskrevne funktioner udføres i et samarbejde med medarbejderne, idet
dette vil virke recovery-fokuserende i hele organisationen. Frivillige funktioner og opgaver i
model 2: Brug af frivillige og de frivilliges roller skal afklares i projektets udviklingsfase.
Leverance C: Forankringsunderstøttende aktiviteter Det organisatoriske samarbejde i partnerskabet
skal fokusere på at skabe forankring ved at sikre de nødvendige rammebetingelser for mennesker
med erfaringskompetencer i de kommunale og regionale indsatser for mennesker med psykiske
lidelser. Projektet vil søge at forankre projektets to modeller ved at videreudvikle model¬lerne så
de kvalitets- og kapacitetsmæssigt kan indgå som dele af Region Hovedstadens Psykiatris og
kommunernes almindelige drift efter projektperioden. Hvorvidt, hvordan og hvor modellerne kan
forankres efter projektet skal ske i tæt samarbejde med partnerne i partnerskabet Aktiviteter,
metode og erfaringer fra projektet under puljen ”Forsøg med ansæt¬telse af medarbejdere, brug af
frivillige og brug af mentorer med bruger-baggrund i den regionale og kommunale indsats” og fra
puljen ”Organisering af medarbejdere, mentorer og frivillige, som arbejder i peer-støttefunktioner”
vil samlet indgå i projektets afsluttende evaluering og anbefalinger til den fremadrettede
forankring af peeraktivitet i region og kommuner. Leverance D: Øvrige udviklingsaktiviteter Efter
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Foreløbigt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
projektets udviklingsfase er afsluttet, vil andre kommuner blive tilbudt at anvende de metoder, der
ligger i projektets to modeller. Som en konsekvens af kontanthjælpsreformen skal alle kommuner
have et korps af udskrivningskoordina¬torer. Det er imidlertid kun ganske få kommuner, der har
etableret denne funktion, hvorfor andre kommuner i Region Hovedstaden i august 2015 vil blive
tilbudt leverancerne i projektets model 1. Kommuner, der ikke deltager i partnerskabet, vil selv
skulle finansiere udgifterne til optræning og ansættelse af peer-støttemedar¬bejdere. For at øge
effekten af de implementeringsunderstøttende aktiviteter og med henblik på at udvikle den
organisatoriske kapacitet i de regionale og kommunale tilbud vil projektet samarbejde med
relevante aktører som En-Af-Os kampagnen og det kommende nationale peer-netværk om at
gennemføre arrangementer lokalt og regionalt.
Tids- og aktivitetsplan
Beskriv projektets samlede tids- og aktivitetsplan - herunder sammenhængen mellem aktiviteter o
g opnåelse af mål/resultater. Se afsnit 9.1 i vejledningen.
Den foreløbige tids- og aktivitetsplan er vedlagt ansøgningen i bilag. Planen videreudvikles og
detaljeres i projektets 1. udviklingsfase.
Dokumentation for opnåelse af målene/resultaterne
Beskriv kort og præcist, hvordan projektet vil dokumentere, hvilke resultater I opnår.
Dokumentation for opnåelse af målene/resultaterne Ud fra såvel projektets formål, formål for de
tre målgrupper og mål på brugerniveau vil projektet opstille succeskriteriet og identificere hvilke
indikatorer, der hensigtsmæssigt kan anvendes til dokumentation for opnåelse af mål/resultater.
Målingerne vil være såvel kvalitative som kvantitative. Borgene visiteres til såvel peer-støtte-
workshops som peer-mentor-støtte-forløb og afsluttes tilsvarende herfra. Dette indebærer, at
projektet kan stille borgerne en række spørgsmål ved opstart og afslutning af et forløb. Peer-støtte-
medarbejderen registrerer løbende deltagelse af de enkelte borgere såvel i workshops som ved
mentorstøtte – og der kan løbende gennemføres evaluering via korte spørgeskemaer, fokusgruppe-
interviews, individuelle interviews eller brug af feed-back metode - alt efter behov og formål.
Borgerens oplevelse af et givet forløb kan således dokumenteres. Konkrete
evalueringsinstrumenter besluttes i udviklingsfasen på baggrund af projektets forandringsmodel.
Dokumentation af aktiviteter Projektet vil anvende sædvanlige projektstyringsredskaber i form af
tids- og aktivitetsplaner opdelt i forhold til de enkelte leverancer, modeller og partnerskabets
kommuner og region. Projektet vil udarbejde en milepælsplan og dokumentere opnåelse af
milepæle samt gøre brug af diagrammer til styring og dokumentation af projektets aktiviteter. Der
vil blive ført logbog over de enkelte aktiviteter, udarbejdet kommunikationsplan m.v. Herudover
vil styregruppen sikre såvel planmæssig fremgang i projektet, samt via dagsorden, bilag og referat
udgøre en del af dokumentation for gennemførte aktiviteter.
Projektets bidrag til vidensudvikling
Beskriv omfanget og beløbet af den kommunale medfinansiering, herunder hvad den dækker. Se
afsnit 5 om kommunal medfinansiering i vejledningen.
Se beskrivelse under "Projektets organisation og ledelse"
Projektets samlede organisering af et eventuelt partnerskab
eller samarbejde
Beskriv projektets samlede organisering af et eventuelt partnerskab eller samarbejde. Se afsnit 9.1
i vejledningen.
Projektorganisationen er vedlagt som bilag. Parternes kompetencer ift. recovery-orienterede
peerstøtte fremgår tidligere af ansøgningen.
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Foreløbigt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
Projektets organisation og ledelse
Beskriv kort projektets organisationsstruktur og opgavefordeling. F.eks. antal ansatte, overordnet
lederansvar, evt. samarbejdspartnere og deres bidrag mv. Se afsnit 9.1 i vejledningen.
Projektet er baseret på et partnerskab mellem de tre kommuner, Psykiatriforeningernes Fællesråd,
Det Sociale Netværk og Region Hovedstadens Psykiatri. Projektansvaret for satspuljeprojektet
”Peerstøtte 2014-2018” forankres hos projektets styregruppe og projektejeren, Region
Hovedstadens Psykiatri. Projektlederen og projektmedarbejderne er ansat af styregruppen og har
ansvar for projektet fremdrift. I alt ansætte der en projektleder på fuldtid, en projektmedarbejder på
fuld tid, en projektmedarbejder på deltid og to medarbejdere med brugerbaggrund/peers på deltid i
projektet. Region Hovedstadens Psykiatri er den formelle ansøger af satspuljeprojektet. Derfor er
det regionen, der har det juridiske ansvar for satspuljebevillingen. Det indebærer følgende opgaver
og ansvar: • Bevillingen forankres og udbetales til Region Hovedstadens Psykiatri • Årlig revision
• Afsender af årlig statusrapport til ministeriet på vegne af partnerskabet • Afsender af den årlige
ansøgning til ministeriet på vegne af partnerskabet Projektlederskabet forankres hos Det Sociale
Netværk. Dette indebærer følgende opgaver og ansvar: • Projektlederansættelse og
personaleledelse • Ansættelse af 2 projektmedarbejdere og personaleledelse • Ansættelse af 2 peers
og personaleledelse • Projektstyring og overholdelse af milepælsplan • Budgetstyring og -
overholdelse Medfinansiering Kommuner og region har økonomisk medfinansiering til projektet.
Kommunernes og regionens medfinansiering består i at ansætte minimum tre peers pr. 1. august
2015 frem til 30. juni 2018 for egne midler. De tre peers skal minimum udgøre 1�½ årsværk
tilsammen. Det betyder konkret, at kommuner og region egenfinansierer lønnen til peers ansat hos
sig i projektperioden. Alle partnere i projektet bidrager med deltagere til styre- og projektgrupper
enten ved frikøb af medarbejdere eller ved frivillig deltagelse. Hver part har min. en deltager i
henholdsvis styre- og projektgruppe. Se yderligere uddybning heraf i den indledende
samarbejdsaftale der er vedlagt ansøgningen.
Projektets bæredygtighed og videreførelse af aktiviteter efter
tilskudsperiodens udløb
Beskriv kort hvordan I vil videreføre projektets aktiviteter efter tilskudsperiodens udløb. Se afsnit
9.1 i vejledningen.
Projektets bæredygtighed og videreførelse af aktiviteter efter tilskudsperiodens udløb I afsnittet om
”Leverance C: Forankringsunderstøttende aktivitet” beskrives hvorledes projektet vil arbejde for
bæredygtighed og videreførelse af aktiviteter efter tilskudsperiodens udløb. Desuden vil
anbefalinger til en videreførelse af peeransættelser og –aktiviteter være en væsentlig slutleverance
for projektet og projektevalueringen. Det er vanskeligt at udtale sig om videreførelse, når
projektets ikke er gået i gang endnu.
Ansøger forpligter sig til at deltage aktivt i dokumentations-
og evalueringsaktiviteter jf. afsnit 9.2
Vælg fra listen.
Ja
Periodiseret budget
Udfyld budgetskema. Angiv udgifternes fordeling på årene så realistisk som muligt. Vælg gem og
næste for at gemme indtastninger.
Se Periodiseret budget bilag
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Foreløbigt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
1959384_0011.png
Periodiseret budget bilag
Udfyld budgetskema. Angiv udgifternes fordeling på årene så realistisk som muligt. Vælg gem og næste for at gemme indtastninger.
Budget total: 9.298.198,00 kr.
Periodiseret budget: 2014
Kommentar
Total
Lønninger
Løn til projektleder
Løn til medarbejder 1
Løn til medarbejder 2
Løn til medarbejder 3
Løn til medarbejder 4
Løn til medarbejder 5
Løn til medarbejder 6
Løn til medarbejder 7
Løn til medarbejder 8
Løn til medarbejder 9
Transport
Offentlig transport
Transport i egen bil
Materialeanskaffelser
Andet, skal specificeres
Indkøb af IT-udstyr
Aktiviteter
Aktivitet 1, skal specificeres
Aktivitet 2, skal specificeres
Aktivitet 3, skal specificeres
Aktivitet 4, skal specificeres
Aktivitet 5, skal specificeres
Øvrige
Øvrige 1, skal specificeres
Øvrige 2, skal specificeres
Øvrige 3, skal specificeres
Øvrige 4, skal specificeres
Øvrige 5, skal specificeres
Lovpligtige forsikringer
Ansvar
Revison
Revisor
Total:
dec.
jan.
feb.
mar.
apr.
maj
jun.
jul.
aug.
sept.
okt.
nov.
Total
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
Periodiseret budget: 2015
Kommentar
Total
Lønninger
Løn til projektleder
dec.
jan.
feb.
mar.
apr.
maj
jun.
jul.
aug.
sept.
okt.
nov.
Total
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Foreløbigt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
1959384_0012.png
Løn til medarbejder 1
Løn til medarbejder 2
Løn til medarbejder 3
Løn til medarbejder 4
Løn til medarbejder 5
Løn til medarbejder 6
Løn til medarbejder 7
Løn til medarbejder 8
Løn til medarbejder 9
Transport
Offentlig transport
Transport i egen bil
Materialeanskaffelser
Andet, skal specificeres
Indkøb af IT-udstyr
Aktiviteter
Aktivitet 1, skal specificeres
Aktivitet 2, skal specificeres
Aktivitet 3, skal specificeres
Aktivitet 4, skal specificeres
Aktivitet 5, skal specificeres
Øvrige
Øvrige 1, skal specificeres
Øvrige 2, skal specificeres
Øvrige 3, skal specificeres
Øvrige 4, skal specificeres
Øvrige 5, skal specificeres
Lovpligtige forsikringer
Ansvar
Revison
Revisor
Total:
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
Periodiseret budget: 2016
Kommentar
Total
Lønninger
Løn til projektleder
Løn til medarbejder 1
Løn til medarbejder 2
Løn til medarbejder 3
Løn til medarbejder 4
Løn til medarbejder 5
Løn til medarbejder 6
Løn til medarbejder 7
Løn til medarbejder 8
Løn til medarbejder 9
Transport
Offentlig transport
Transport i egen bil
Materialeanskaffelser
Andet, skal specificeres
dec.
jan.
feb.
mar.
apr.
maj
jun.
jul.
aug.
sept.
okt.
nov.
Total
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Foreløbigt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
1959384_0013.png
Indkøb af IT-udstyr
Aktiviteter
Aktivitet 1, skal specificeres
Aktivitet 2, skal specificeres
Aktivitet 3, skal specificeres
Aktivitet 4, skal specificeres
Aktivitet 5, skal specificeres
Øvrige
Øvrige 1, skal specificeres
Øvrige 2, skal specificeres
Øvrige 3, skal specificeres
Øvrige 4, skal specificeres
Øvrige 5, skal specificeres
Lovpligtige forsikringer
Ansvar
Revison
Revisor
Total:
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
Periodiseret budget: 2017
Kommentar
Total
Lønninger
Løn til projektleder
Løn til medarbejder 1
Løn til medarbejder 2
Løn til medarbejder 3
Løn til medarbejder 4
Løn til medarbejder 5
Løn til medarbejder 6
Løn til medarbejder 7
Løn til medarbejder 8
Løn til medarbejder 9
Transport
Offentlig transport
Transport i egen bil
Materialeanskaffelser
Andet, skal specificeres
Indkøb af IT-udstyr
Aktiviteter
Aktivitet 1, skal specificeres
Aktivitet 2, skal specificeres
Aktivitet 3, skal specificeres
Aktivitet 4, skal specificeres
Aktivitet 5, skal specificeres
Øvrige
Øvrige 1, skal specificeres
Øvrige 2, skal specificeres
Øvrige 3, skal specificeres
Øvrige 4, skal specificeres
Øvrige 5, skal specificeres
Lovpligtige forsikringer
dec.
jan.
feb.
mar.
apr.
maj
jun.
jul.
Total
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
SUU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Foreløbigt svar på spørgsmål 4: Spm. om oversendelse af regnskab og andre relevante informationer om økonomien for Headspace, som har fået bevilliget midler via satspuljen, til børne- og socialministeren
1959384_0014.png
Ansvar
Revison
Revisor
Total:
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr. 9.298.198,00 kr. 9.298.198,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr.
0,00 kr. 9.298.198,00 kr. 9.298.198,00 kr.